دوشنبه 9 اسفند 1400-7:18

با تنظیم محسن غلامی؛

مجید طریقی«بهارکوه» را خواند

آلبوم «بهار کوه» با هفت ترانه‌ی مازندرانی با صدای مجید طریقی، تنظیم ارکستر محسن غلامی و با اشعاری از علی هاشمی چلابی منتشر شد.


 مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: آلبوم «بهار کوه» با هفت تصنیف موسیقی مازندرانی با صدای مجید طریقی، تنظیم ارکستر محسن غلامی و با اشعاری از علی هاشمی چلابی منتشر شد.

به گفته‌ی محسن غلامی، این آلبوم موسیقی در دستگاه‌های شور، سه گاه، همایون و آوازهای دشتی و بیات اصفهان اجرا شده است.

این هنرمند آملی تصریح کرد: ‌تصنیف‌های اجراشده در این آلبوم به ترتیب شامل لاره، جونی جونی، خدیجه طلا، بوریم کوه (دریا او دره)، مریم جان، شیرین جان و بهار کوه (درنه جان) است.

تنظیم‌کننده‌ی این اثر با بیان اینکه در تنظیم ارکستر این کار مانند آلبوم «دیاری» عمل شده، افزود: در «بهارکوه» از سازهای موسیقی کلاسیک ایرانی و جهانی استفاده کرده‌ایم.

وی ادامه داد: از آنجایی که همه تصانیف از قطعات معروف موسیقی مازندرانی است، برای مقدمه ملودی‌هایی منطبق بر ملودی کلام ساخته و سعی کردم با تلفیق سازها فضایی نو و جدید به وجود آورم.

گفتنی است این آلبوم از سوی موسسه آوای برگریزان منتشر شده و تهیه دیجیتال این اثر به صورت آنلاین از وب سایت Mohsengholami.ir  امکان پذیر است.

نوازندگان همراه در این اثر شامل تنبک: مجید طریقی، نی: نفیسه طباطبائی، گیتار: فرزاد زاهدی، تار: علیرضا احمدی، سنتور و تار باس: رویا باقرزاده، ویولن: محمد خدادادی و علیرضا اصغری، گروه کر: آرمینا عبدی هستند.

محسن غلامی متولد سال ۱۳۵۸ شهرستان آمل است و سنتور را در نزد استادانی همچون استاد رامین صفایی و پرویز مشکاتیان آموخت و آهنگسازی را از استاد علی تجویدی و میلاد کیایی فرا گرفت.

از این هنرمند تاکنون چندین کتاب و آلبوم موسیقی به عنوان آهنگساز و تنظیم کننده منتشر شده، از جمله آلبوم‌های دیاری، نواجش، سایه خیال، در گذار، آوای یادها و....