شنبه 24 شهريور 1403-19:52

عضو شورای شهر ساری:

ماهانه 11میلیارد و 500 میلیون تومان برای حمل زباله به شهرداری تحمیل می‌شود

سید حسن احمدی: دولت‌ها موظف هستند محل دفن زباله را تعیین کنند اما این اتفاق در ساری رخ نداد. برای اینکه مشکلات اجتماعی ایجاد نشود زباله ساری به شهر دیگری انتقال می‌یابد و شهرداری هزینه حمل زباله را می‌پردازد/ ۶۰۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهی داریم.


 

مازندنومه، کلثوم فلاحی: عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه شهرداری باید سرمایه خود را افزایش دهد، گفت: ابتدا باید سرمایه اجتماعی را برگردانیم، اعتمادسازی اتفاق افتد و برای املاک، ارزش افزوده ایجاد کنیم.

سید حسن احمدی در نشست خبری با اشاره به اینکه  زباله سوز ساری  بیش از ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا این پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته، قول مساعدی از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در این زمینه دریافت کردیم،  افزود: اتفاقات خوبی در شورای ششم از دوره شهرداری طالبی و قبادی برای زباله‌سوز رقم خورده است.

عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه ماهانه 11میلیارد و 500 میلیون تومان برای حمل زباله به شهرداری تحمیل می‌شود، گفت: دولت‌ها موظف هستند محل دفن زباله را تعیین کنند اما این اتفاق در ساری رخ نداد. برای اینکه مشکلات اجتماعی ایجاد نشود زباله ساری به شهر دیگری انتقال می‌یابد و شهرداری هزینه حمل زباله را می‌پردازد و این هزینه از سوی دولت تحمیل شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه ماهانه 18 میلیارد تومان بابت اجرای احکام از حساب شهرداری ساری برداشت می‌شود، تصریح کرد: بعضی شکایت‌ها، پاسخ داده نشد، در مقطعی برخی پیمانکاران شکایت کردند، شاید پروژه صورت نگرفته اما پیمانکار شکایت کرده و اکنون در حال دریافت مبالغ هستند.

احمدی با بیان اینکه نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهی داریم، ادامه داد: در دوره شهرداری اسبق که بدهی تامین اجتماعی این میزان نبود و شهرداری هم از وضعیت مالی خوبی برخوردار بود می‌شد بدهی را پرداخت، اما نمی‌دانم به چه دلیل این کار را انجام ندادند.

وی با اشاره به اینکه اتفاقاتی دست به دست هم داده و شورای ششم متهم به کم کاری و عدم کفایت است، خاطرنشان کرد: ماهانه ۱۰ میلیارد تومن بدهی تامین اجتماعی می‌پردازیم،  ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هم بابت بدهی ۳۳ میلیاردی امسال به تامین اجتماعی؛ اگر یک ماه پرداخت نشود دوباره مبلغ بدهی به روز تبدیل می‌شود و این میراثی است که از گذشته به جای مانده است.

عضوشورای اسلامی شهر ساری اظهار کرد: تامین اجتماعی در مواقعی بیمه را قطع می‌کرد اما اکنون اصل و تاخیر آن مقطع را هم دریافت می‌کند و این جای سوال است.

احمدی با بیان اینکه برای افزایش درآمد، پیشنهادهایی ارائه کردم، افزود: با شرکت تهاتر ایرانیان می‌توانیم قراردادی داشته باشیم و ۱۵۰۰ میلیارد تومان دریافت کنیم و در کمتر از سه ماه بدهی شهرداری صفر می‌شود و این قرارداد نیازمند مصوبه شورا است،
درباره ساختمان بانک شهر هم می‌توان درآمدزایی کرد که البته مسئولان بانک هم چنین نظری دارند و چند بانک دیگر  هم تقاضای دریافت کانکس داشتند که همه اینها منجر به درآمدزایی است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری باید سرمایه خود را افزایش دهد، گفت: ابتدا باید سرمایه اجتماعی را برگردانیم، اعتمادسازی اتفاق افتد و برای املاک، ارزش افزوده ایجاد کنیم.

عضو شورای شهر ساری تصریح کرد: باید به دنبال این باشیم ۱۰۰ هکتار در محدوده و حریم مصوب شهری را تبدیل و تعیین کاربری بگیریم و اجازه تفکیک دهیم به این ترتیب حدود ۲۵ هکتار و رقمی به میزان ۱۵ هزار میلیارد تومان به سرمایه شهرداری اضافه می‌شود می‌شود، اگر می‌خواهیم ساری نجات یابد این اتفاق باید رخ دهد، این کار از طریق اعتبارات دولتی انجام نمی‌شود.