سه شنبه 17 ارديبهشت 1387-0:0

يک شروع خوب برای فيلم كوتاه ايران

به استقبال نخستين کمپ فیلم کوتاه ایران در آلاشت سوادکوه: رضا میرکریمي-مدير عامل خانه سينما-گفت:از ابتكار برگزاري كمپ فيلم كوتاه ايران خرسندم.


سید رضا میرکریمي در گفتگو با ستاد خبری اولین کمپ فیلم کوتاه ایران در ارتباط با برگزاری این حركت فرهنگي گفت : قطعا برگزاری این کمپ می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد . محیط های حرفه ای همیشه فضای کمی را در اختیار افراد می گذارند اما سفر وكار فرهنگي  به شکل جمعي وحضور در منطقه ای  خارج از پايتخت برای چند روز می تواند فضای تازه ای برای هنرمندان این عرصه ایجاد کند .
 
 وی افزود : هنرمندان فیلم کوتاه می توانند در این کمپ جدا از فعالیت حرفه ای مناسبات صنفی را افزایش دهند و از تجربیات و نقطه نظرهای یکدیگر استفاده کنند . متاسفانه این تجربه در فعالیت های صنفی تا به حال نشده است اما در گذشته  ودرجشنواره های استانی برای سینمای بلند وسینمای اکران برگزار می شدند .
 
مدیرعامل خانه سینما در ادامه بیان کرد : در آن جشنواره ها حضور چند روزه در نقطه ای خارج از تهران این فرصت را در اختیار فیلمسازان قرار می داد تا زمانی را بیشتر در کنار یکدیگر سپری کنندوي گفت : این برنامه ها باعث ایجاد روابط گسترده بین سینما گران و افزایش  فعالیت های صنفی می شود .
 
 وی با ابراز خرسندی ازبرگزاری این کمپ توسط انجمن فیلم کوتاه ایران افزود : از اینکه انجمن فیلم کوتاه چنین فعالیت و ابتکار را کرده من بسیار خوشحال هستم  وبه برگزار كنندگان آن تبریک می گویم . به عقیده من صنفی که می توان به راحتی در آن فعالیت های صنفی انجام داد فیلم کوتاه است . زیرا هنوز حیات دانشجویی ، علاقه به تجربه و دوری از خصوصیات منفی ناشی از حرفه ای شدن در آنها وجود دارد و این خصوصیات به آنها کمک می کند تا چنین فعالیتهایی را به خوبی انجام دهند .
 
میرکریمی خاطر نشان کرد : امیدوارم هنرمندان عرصه فیلم کوتاه به تمام اهدافی که در این کمپ مدنظر دارند برسند.

 وي يادآور شد:  این کمپ بستری را برای حرکت های فرهنگی فراهم می کندوقرار گرفتن تمام اعضاء درکنار یکدیگر در محیطی دوستانه می تواند موجب بهره برداری فرهنگی شود .
 
وی بیان کرد : من ضرورت چنین همگرایی را احساس می کنم و اطمينان دارم که این کمپ می تواند نقطه شروع خوبی برای انجمن فيلم كوتاه ايران در دوره جديد باشد .
 
يادآور مي شود اولين كمپ فيلم كوتاه ايران از 25تا 27 ارديبهشت در آلاشت مازندران برگزار مي شود.(isfa)