شنبه 21 ارديبهشت 1387-0:0

خوش چهره:کارنامه دولت در بخش مسکن موفق نيست

عضو  فراکسیون اصول گرایان مجلس هفتم در مازندران گفت:مسئولان کشور ما نتوانسته اند مصادیق عدالت واقعی را به طور صحیح و کامل در جامعه به اجرا در آورند .


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هفتم گفت: اداره نامناسب سیاست های مختلف پولی و مالی و جابجایی مکرر سیاست ها ، به جامعه زیان می رساند.

 دکتر محمد خوش چهره در نشست جهت گیری اقتصاد اصولگرائی که در دانشگاه مازندران برگزار شد گفت : مهمترین مسئله در بحث عدالت محوری ، واگذاری وظایف و مسئولیت ها به اشخاص کاردانی است که دارای سلامت نفس هستند.

وی با اشاره به این که اگر مسئولی توانایی به عهده گیری پست و مقامی را ندارد ، بی شک توانایی اداره مطمئن و دستگاه ها را نخواهد داشت افزود : این ناتوانی ها باعث سوء استفاده برخی سودجویان می شود .

عضو  فراکسیون اصول گرایان مجلس هفتم ادامه داد: اداره نامناسب سیاست های مختلف پولی و مالی و جابجایی مکرر سیاست ها ، به جامعه زیان می رساند.

خوش چهره مصادیق عدالت در دنیای کنونی به خصوص در قلمرو اقتصادی را نامناسب توصیف کرد و افزود : مسئولین کشور ما نتوانسته اند مصادیق عدالت واقعی را به طور صحیح و کامل در جامعه به اجرا در آورند .

نماینده مردم تهران در مجلس هفتم  گفت : بزرگ ترین چالش در سر راه عدالت این است افرادی که روش آنها عدالت محوری نیست از این واژه به نوعی بهره می برند و از سوئی دیگر افرادی که انگیزه الهی و ارزشمند دارند این ارزش ها را مبتنی بر درک صحیحی قرار نمی دهند که قطعاً تحقق عدالت ضربه خواهد خورد .

وی در خصوص توزیع ثروت و درآمد گفت : عدم توجه به نحوه توزیع ثروت و درآمد در جامعه موجب اختلافات طبقاتی و گسترش خط فقر می شود.

خوش چهره همچنین بسیاری از مشکلات اقتصادی موجود در دولت های پیشین و فعلی کشور را کم توجهی مسئولین به نحوه ناعادلانه توزیع ثروت و درآمد دانست .

خوش چهره با بیان مشکلات مسکن ، کشاورزی و صنعت کشور افزود : اگر رونقی در بخش های مسکن و صنعت و کشاورزی صورت گیرد هم رشد اشتغال در کشور روند صعودی خواهد داشت و هم توزیع عادلانه ثروت و درآمد انجام می شود .

وی با بیان این نکته که نباید فریب بازی نرخ رشد اقتصادی بالا را خورد، در خصوص توجه به بخش های اقتصادی صنعت و کشاورزی گفت : توجه بیشتر به بخش های کشاورزی و صنعت زنجیره ای و کارگاهی باعث افزایش تولیدات ناخالص ملی می شود که به صورت توزیع عادلانه ثروت و درآمد می باشد .

دکتر محمد خوش چهره همچنین درباره عواملی که باعث مفاسد اقتصادی در جامعه می شود خاطر نشان ساخت : مفاسد اقتصادی بحث بسیار پیچیده و جریان سازمان یافته ای است و در واقع استفاده از فرصت هایی است که برایش به وجود می آید .

خوش چهره با بیان اینکه یکی از چالش های اساسی فراروی مبارزه با تورم ، نبود نگاه سیستمی است افزود: افرادی که وارد میدان مبارزه با مفاسد اقتصادی می شوند ، باید دارای صفت های ویژه مانند (شجاعت ، بصیرت ، قاطعیت ، عدم وام دار بودن) باشند و اگر کسی که در مسیر عدالتدارای دارای این ویژگی ها نباشد ، قطعاً در عملکردهایش اثرات منفی بروز خواهد کرد .


وی در خصوص نقش دولت و مجلس در حل معضل مسکن گفت : فعالیت دولت و مجلس در این خصوص محدود است و بنده کارنامه دولت را به دلیل ایجاد آشفتگی در بخش مسکن که می توانست به وجود نیاید ، موفق نمی دانم.(isna)