يکشنبه 29 ارديبهشت 1387-0:0

پيشنهاد ميرکريمي: همايش سالانه انجمن فيلم كوتاه در آلاشت برگزار شود

مدير عامل خانه سينما گفت: برپايي كمپ فيلم كوتاه، در انتهاي دوره خدمت من در «خانه سينما»، كاري كارستان بود.

 


رضا ميركريمي -مديرعامل خانه سينما- در جمع اعضاي انجمن فيلم كوتاه در مسجد سوادكوه منطقه آلاشت با بيان اين نكته علي رغم اينكه علاقه مند به برپايي اين كمپ بوده، اما از آن هراس داشته است، گفت:‌ به تدريج اين نگراني تبديل به اميدواري شد و بايد اعتراف كنم كه هرگز اين ابعاد وسيع را براي اين كمپ متصور نبودم و امروز خوشحالم كه اين اتفاق در اين ابعاد مثبت مي‌افتد.

 وي ادامه داد:‌در روزي كه در خانه سينما كارم را شروع كردم و اين مسئوليت به من داده شد، مهم‌ترين كاري كه براي خودم در نظر گرفتم اين بود كه فعاليت صنفي را با برگزاري همايش‌ها، محافل و جشن‌ها رونق بخشم. فعاليت‌هايي كه اعضاي يك صنف را به بهانه‌اي دور هم جمع مي‌كند و باعث شور و اشتياق صنفي مي‌شود. ميركريمي با بيان اين مطلب كه آنچه بيش از پيش به اصناف و خانه سينما صدمه وارد مي‌كند، دور شدن از يكديگر است، گفت: با نزديك شدن اعضاي صنف‌هاي مختلف به يكديگر امنيت صنفي شكل مي‌گيرد و با تعاملاتي كه توسط خود اعضا به وجود مي‌آيد همه مشكلات حل مي‌شود و سينماي ما همراه خودمان دفن نمي‌شود، بلكه با ديگران ارتباط پيدا مي‌كند.

وي با اشاره به برگزاري كمپ فيلم كوتاه گفت: بايد بگويم در طي يكي دوسالي كه در خانه سينما فعاليت دارم، حجم اتفاقات خيلي زياد بود و اكنون در انتهاي دوره مأموريتم برگزاري اين كمپ حسن ختام مناسبي است و كاري كارستان انجام شده است.

 انجمن فيلم كوتاه بناي اين كمپ را گذاشت كه اميدوارم هر ساله ادامه پيدا كند. ميركريمي افزود: من مدت‌ها است كه در سينماي كوتاه مسئوليت داشتم و همواره علاقه‌مند بودم كه در خانه‌سينما، صنف‌هايي از اين دست مثل صنف كوتاه و حتي انيميشن بيشتر ديده شود و زير سايه سينماي اكران گم نشوند، چيزي كه در «خانه سينما» اتفاق افتاده بود.

 ميركريمي در ادامه گفت: به همين دليل در «خانه سينما» صلاح ديديم كه فيلم كوتاه، انيميشن و مستند به شكلي مستقل براي خودشان خانه‌اي داشته باشند، جوايز خودشان را بدهند و داوري كنند و جشني تخصصي براي صنف خودشان داشته باشند.

 من هم، همه تلاش خودم را مي‌كنم كه اين جشن به خوبي برگزار شود وي كه در جمع اعضاي انجمن فيلم كوتاه سخن مي‌گفت، درباره برگزاري كمپ فيلم كوتاه ايران گفت: از اينكه اين اتفاق در اين محل افتاده و مردم آلاشت را تحت تأثير قرار داده، خوشحال هستم، چرا كه اين منطقه نيز حس كرد جزئي از اين كشور است و مردم شور و نشاطي را احساس مي‌كنند و از سوي فيلمسازان و هنرمندان مورد احترام قرار مي‌گيرند كه اين خود دستاورد كمي نيست.

مديرعامل خانه سينما در ادامه پيشنهاد برگزاري همايش سالانه انجمن فيلم كوتاه را در آلاشت داد و گفت: اگر شوراي مركزي انجمن با اين نظر موافق باشد، آلاشت به عنوان محل دائمي همايش سالانه انتخاب شود.

اين منطقه در كنار جاذبه‌هاي توريستي و نجومي كه دارد به عنوان پايگاهي براي سينماگران جوان و فيلم كوتاه و تجربي معرفي شود. وي همچنين گفت: مطمئنم بسياري از صنوف با شنيدن خبر برگزاري كمپ شما به اين مسئله قبطه مي‌خورند و به اين فكر مي‌افتند كه مي‌شود به جاي برگزاري نشست‌هاي يك شبه در تهران كه 40، 50 ميليون تومان خرج برمي‌دارد، با هزينه‌اي كمتر در چنين جايي مراسم برگزار كنند و فكر مي‌كنم شما سرمنشأ اين جريان خواهيد شد و اين خصوصيت عرصه فيلم كوتاه و تجربي است.

 مديرعامل خانه سينما گفت: از همه دوستان مخصوصا آقاي مهدي قربان‌پور با آشنايي و شناختي كه از اين منطقه داشتند و باعث اين اتفاق شدند، تشكر مي‌كنم و معتقدم كه تلاش وي به جذب مشاركت‌هاي بعدي انجاميد.

همچنين از اينكه مي‌بينم شهردار و شوراي شهر آلاشت از اين اتفاق راضي هستند، بسيار خوشحالم و بايد به جرأت بگويم در شرايطي كمترين چيزي كه باعث ايجاد حاشيه مي‌شود، اين اتفاق بسيار سالم و خوب افتاد. وي همچنين در انتهاي سخنانش گفت: شما حتما در اين كمپ، بهره‌هاي فرهنگي لازم را برده‌ايد و من نيز، به خصوص چون اين سفر كوتاه موجب شد در كنار آقاي مجيدي باشم، به سهم خودم از كمپ شما بهره بردم.(farsnews)