جمعه 24 خرداد 1387-0:0

واردات برنج از پاکستان،خفت بار و برای ما ننگ است-روحاني

امام جمعه بابل گفت: جهاد کشاورزی مدیریت ندارد و این کشاورز است که خود مدیریت می کند.


حجت الاسلام و المسلیمن شیخ مجتبی روحانی با انتقاد از وضع موجود گرانی ها خاطرنشان کرد: عده ای سودجو و خبیث با موج آفرینی سعی می کنند با اخلال در اوضاع اقتصادی در جامعه سودهای کلانی را به جیب بزنند و دولت را وادار به سیاست های انفعالی نموده و هزینه های زیادی را هم بر دولت و هم بر مردم وارد کنند.

امام جمعه بابل تصريح کرد: موج آفرینان اقتصادی در جامعه سر در آخور بیگانگان و دشمنان ملت دارند.

خطیب جمعه بابل وجود نقدینگی بالا و مازاد برنیاز جامعه را موجب برهم زدن آرامش اقتصادی در جامعه دانست و استدلال کرد: نقدینگی عظیم در جامعه ما خطر آفرین است.

روحاني افزود: این نقدینگی با همراهی شایعه سازان در برنج وارد می شود .اوضاع برنج را برهم می زند و در چای و شکر که بسیار بیش از مازاد جامعه وجود دارد موجب بالا رفتن ناگهانی و نیاز کاذب در جامعه می شود.

 شیخ مجتبی روحانی تصریح کرد:دولت هر چه سریعتر با تدابیر  شایسته به کنترل بازار برود و باید جنگ روانی اقتصادی دشمن را جدی گرفت.

وي گفت:دشمنان 30سال است که به جنگ ملت ما آمده اند و سعی مي کنند فشار بیاورند.

امام جمعه بابل تصريح کرد:متاسفانه جریان تلخ برنج برای برخی ها موجب شد که در آنها در جریانات دیگر ترغیب شده و سعی کنند در زمینه های دیگر به مردم و دولت فشار بیاورند.

وي افزود: کشور ما دارای ظرفیت بالایی در تولید مواد غذایی است و واردات برنج از خارج از کشور برای ما ننگ است.

خطیب جمعه بابل تصریح کرد: ما باید مردمی صادر کننده بشویم اما وضع امروز ما نگران کننده است.

خطیب جمعه بابل به واردات گسترده برنج و مرکبات از پاکستان اشاره کرد و گفت: برخی از کشورهای همسایه ما مانند پاکستان که امنیت سیاسی و اجتماعی آن چنانی  ندارند، به کشور ما صادرات برنج و مرکبات دارند، انسان با دین این صحنه ها احساس خفت می کند.

 امام جمعه بابل ادامه داد: جهاد کشاورزی مدیریت ندارد و این کشاورز است که خود مدیریت می کند که چه بکارد و به چه سمتی جهت تولید برود.

وي گفت: اصلا در این وزارت خانه مدیریت وجود ندارد.(miadbabo)