يکشنبه 23 تير 1387-0:0

از همزیستی با مازندراني ها دردي جانسوز داريم!

نامه  سید کریم بنی هاشمیان -دبیر ستاد پیگیری ایجاد استان مازندران غربي- به رحيم مشايي،معاون رييس جمهوري و توضيحات ما.


مازندنومه:

پي گيري تاسيس استاني در غرب مازندران به عنوان تنها راه توسعه و برون رفت از وضعيت کنوني چند سالي است که به وسيله تناني از فعالان سياسي و NGO هاي غرب مازندران دنبال مي شود.همزمان با سفر رييس جمهوري به مازندران وسخنراني ايشان در شهرهاي غربي،اين گروه ها با نوشتن تومار،شعاردهي و... بر خواسته خود تاکيد ورزيدند.

آن زمان احمدي نژاد بنا به دلايلي چون کم بودن جمعيت اين مناطق و... آب پاکي بر دست جدايي طلبان ريخت.مدتي پس از اين سفر ، تجزيه طلبان بدون توجه به نظر منفي رييس جمهوري ،خواسته خود را از طريق نامه نگاري،تاسيس وبلاگ و برگزاري همايش ونشست ادامه دادند.آن چه در زير آمده يکي از اين نامه هاست که خطاب به مشايي نوشته شده است.

گفتني است کريمي-استاندار جديد مازندران- روز پنج شنبه با بیان اینکه بعضی شهرستانها احساس قدرت نمی کنند و خواستار دوتکه شدن استان هستند گفته بود:"مگر اندازه مازندران چقدر است که یک استان غربی داشته باشیم ، فرمانداران باید خود به عنوان یک استاندار آن مناطق را توانمند سازند!"

مازندنومه هم روز يادداشتي را در همين زمينه با عنوان"تجزیه طلبی استانی، پرهیز و گریز چرا؟" پخش کرده است که طي آن دکتر ميلاد محقق-استاد دانشگاه، که خود اهل رامسر است- موافقان طرح مذکور را به دو گروه تقسیم کرده است:

 - گروه نخست کسانی هستند که به راستی رفع مشکلات منطقه را در تاسیس استان جدید می بینند.(و کاملا" اشتباه تصور مي کنند)

 - و گروه دوم که تنها وانمود می کنند انگیزه گروه نخست را دارند اما به دنبال اهداف دیگری هستند.(اصل يادداشت را اين جا بخوانيد:http://mazandnume.com/?PNID=V8700)

نامه دبیر ستاد پیگیری ایجاد استاد جدید در غرب مازندران را به نقل از وبلاگ ostanejadid بخوانيد و در پاراگراف آخر آن دقت کنيد که جناب ايشان چگونه از "همزيستي" با مازندراني هاي مرکز و شرق نشين اعلام انزجار مي کند و دردمندانه(!)از معاون رييس جمهوري مي خواهد آن ها را به سوي "قافله توسعه و پیشرفت" هدايت کند.

-------------------------------
 

جناب آقای مهندس اسفندیار رحیم مشایی
معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور

سلام علیکم
به دنبال ملاقات حضوری اعضای ستاد پیگیری ایجاد استان جدید در غرب مازندران در آذر ماه سال 1385 با جنابعالی در محل هتل رامسر، برکات زیادی حاصل و نتایج چشمگیر عاید ستاد گردید.

 الحمدلله خواسته مردمی برای ایجاد استان جدید در غرب مازندران گستره این سامان را فراگرفته، مردم، منتخبین شوراهای اسلامی شهر‌ها و روستا‌ها و جمع کثیری از مدیران و مسئولین، مهمترین خواسته برای خروج از بن‌بست توسعه نیافتگی و عقب نگه داشتگی این دیار را ایجاد استان جدید می‌دانند.

مردم این دیار دستیابی به رشد و توسعه را فقط و فقط در سایه استقلال از مازندران فعلی و ایجاد استان جدید می‌دانند. لازم می‌دانم به سمع و نظرتان برسانم که در طول دو سال فعالیت، دور جدید پیرامون ایجاد استان جدید در غرب مازندران که به دنبال خواست و اراده مردمی صورت گرفت و ستاد پیگیری اقداماتی در این خصوص انجام داده است، در غرب مازندران اتفاقاتی به وقوع پیوست که منشا تحولات مثبتی در آینده خواهد بود.


جناب آقای مهندس! در نشست‌های رسمی و غیر رسمی، کلاس درس دانشگاه و دبیرستان حتی کلاس‌های مدارس خردسالان، همه و همه صحبت از استقلال و ایجاد استان جدید می‌باشد. آحاد مردم و منتخبین شورا‌های شهر و روستا، دانشگاهیان، فرهنگیان، فرهیختگان، خیرین و نیکوکاران از هر فرصتی استفاده نموده و از تاسیس استان جدید سخن به میان می‌آورند.

مهمترین خواسته در نشست شورا‌های اسلامی بخش‌های شهرستان تنکابن و رامسر در محل فرمانداری رامسر در تاریخ 14/8/86 که با حضور مسئولین استانی و محلی برگزار گردید، بحث ایجاد استانی جدید به شایستگی طرح گردید و از آن به عنوان تنها گزینه خروج از بن‌بست توسعه نیافتگی غرب مازندران یاد شد.

همچنین در نشست سالیانه اتحادیه پوشاک شهرستان تنکابن در محل مجتمع رشد در تاریخ 16/9/86 باز هم به مهمترین مسئله غرب استان مازندران یعنی تاسیس استان جدید تاکید شد که با استقبال حاضرین روبرو ‌گرديد.

در همایش تنکابنی‌های مقیم تهران که آذر ماه 86 در تهران برگزار گردید این مطالبه مهم و اساسی مردم برجسته شد.

 در همایش سالانه مهندسین تنکابن که در تاریخ 5/12/86، روز مهندس، در مجتمع رشد برگزار گردید موضوع استان شدن غرب مازندران به عنوان یک نیاز جدی، فوری و ضروری مطرح گرديد.

 در این همایش، تشکیل کارگروهی برای بررسی توانایی‌های غرب مازندران به تصویب ‌رسيد تا در قالب طرح جامع تدوین گردد.

نشست‌های شورا‌های شهرستان‌های غرب مازندران در رامسر، تنکابن، چالوس و در ماه جاری در نوشهر برگزار گردید که مهمترین خواسته تاسیس استان جدید بود.


جناب آقای مشایی! ورود شورا‌های اسلامی شهرستان‌های رامسر، تنکابن، چالوس، نوشهر و نور، در دست گرفتن ابتکار عمل، برگزاری نشست‌های مشترک و فصلی با محوریت توسعه غرب مازندران و تاسیس استان جدید نشان از فراگیر شدن مسئله و ایجاد وفاق جمعی دارد که در گزارش مکتوب و مصور در آینده نزدیک تقدیم خواهد شد.


از جنابعالی به عنوان فرزند شایسته و غیرتمند غرب مازندران انتظار داریم ما را در انعکاس درد جانسوز همزیستی با کسانی که ما را برای خود می‌خواهند و هر روز ما را از قافله توسعه و پیشرفت باز می‌دارند به مقام محترم ریاست جمهور و تعیین راه‌های عملی برای تحقق این خواسته مهم یاری نمائید.

  ایام عزت مستدام
           سید کریم بنی هاشمیان
                                               دبیر ستاد پیگیری ایجاد استاد جدید در غرب مازندران
20/3/1387