سه شنبه 5 شهريور 1387-0:0

از نقد ترانه تا تئاتر ماه

خبرهاي کوتاه از حوزه هنري مازندران


* انتصاب در حوزه هنری مازندران

 طی حکمی از سوی عزیزا... محمدپور -مدیر این مرکز- خانم نرگس حشمتی به عنوان مشاور فرهنگی و هنری ایشان منصوب شد . حشمتی دارای سابقه مشاوره در سازمان آموزش و پرورش استان مازندران است.

* نقد ترانه

 به همت واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان مازندران ، جلسات نقد و بررسی اشعار « ترانه » در این مرکز برگزار می شود .

با آغاز به کار خانه ترانه در این مرکز که تیر ماه سال جاری با حضور هنرمندان برجسته کشور و استان انجام شد، فعالیت هنرمندان این رشته زیر نظر کارشناسان هنری آغاز و با برپائی جلسات ماهانه ضمن نقد و بررسی آثار اعضا به ارزیابی آثار دیگر ترانه سرایان نیز پرداخته می شود.

جلسات خانه ترانه پنج شنبه  اول هر ماه در این مرکز برگزار می شود.در ماه جاري این نشست در روز پنج شنبه 7 شهریور ساعت 17 در محل سالن اجتماعات حوزه هنری مازندران برگزار خواهد شد .

 * افتخار آفرینی يک شاعر جوان 

 اردشیر تیموری ، شاعر و هنرمند جوان کانون آفرینش شعر حوزه هنری مازندران مقام برتر جشنواره شعر و داستان « ساوالان » را که در اردبیل برگزار مي شود را کسب کند.

 در این جشنواره کشوری که با موضوع آزاد و در تاریخ ششم و هفتم شهریور در اردبیل برگزار می گردد ، تیموری توانست بنا به رای هیات داوران از بین 200 شرکت کننده از سراسر کشور مقام برتر را از آن خود کند .

  دبیرخانه جشنواره تیموری را جهت برگزاری آیین اهدای جوایز به این جشنواره دعوت کرده است.

*حوزه هنري مازندران ميزبان پنجمين جشنواره تئاتر استاني ماه

 پنجمين جشنواره استاني تئاتر ماه با حضور 4 گروه نمايشي متشكل از سه گروه نمايش صحنه اي به نامهاي جريره به كارگردانی ندا حبيبي خياط چيره دست به كارگرداني افشين رشيدي از ساري و بيابان عشق به كارگرداني بامداد يوسفي از قائم شهر و نيز يك گروه نمايش خياباني با اجراي نمايشي به عنوان سهراب كشي به كارگرداني مصطفي اژدرپور ساعت 9 صبح روز سه شنبه دوازده شهريور در محل آمفي تئاتر حوزه هنري استان مازندران برگزار خواهد شد .

 داوري چشنواره بر عهده حسينعلي شوندي ، فرشاد منظومي نيا و مهدي راسخ كه از هنرمندان مطرح كشور مي باشند،خواهد بود .با توجه به اهداف آموزشي حوزه هنري و به منظور غني سازي و بالا بردن كيفيت آموزشي جشنواره در حاشيه برگزاري اين رويداد هنري ، هنرمندان و علاقمندان شاهد برگزاري كارگاه هاي آموزشي تئاتر ، نمايشگاه پوستر و عكس تئاتر و مراسم تجليل از پيشكسوتان تئاتر استان خواهند بود . 
 (hozeh_artsari@yahoo.com)