جمعه 29 شهريور 1387-0:0

نه اختلاس،نه ورشكستگی؛فقط كمبود نقدينگی

صندوق قرض الحسنه مهدی موعود(عج) بابل با تبديل شدن به يكی از شعبات صندوق قرض الحسنه وليعصر(عج) اين شهرستان به بحران مالی خود پايان داد.


 طی چند روز اخیر شايعات زيادی مبنی براينكه صندوق قرض الحسنه بدون كارمزد مهدی موعود(عج) شهرستان بابل كه در آن حدود 30 هزار نفر به مبلغ 350 ميليارد ريال حساب بانكی دارند، ورشكست شده است، مطرح شد.

بر اين اساس مردم زيادی با مراجعه به اين صندوق با عدم دريافت وجه مواجه شده اند و به همين خاطر تجمعات بسيار زيادی مقابل درب اين صندوق صورت گرفته است.

يكی از مشتريان اين صندوق اظهار داشت : بنده مدتی قبل به علت مشكلات مالی منزل مسكونی خود را به مبلغ 34 ميليون تومان فروختم و تمامی اين مبلغ را در اين بانك به جهت اخذ وام گذاشته ام و حالا نيز خودم در مستاجری مردم بسر می برم .

وی با اشاره به اینکه این وضعیت از لحاظ شخصيتی و اخلاقی برای من فرهنگی كه 30 سال خدمت كرده ام ، اصلا درست نمی باشد افزود: با اين اتفاق تمام زندگی من نابود خواهد شد و به برداشت بنده تمامی اين مشكلات به علت عدم مديريت صحيح در اين صندوق بر می گردد .

يكی دیگر از مشتريان این صندوق كه تقريبا همين شرايط مالی را دارا بود ، با عصبانيت بيان داشت : اگر اعضای اين صندوق در را بر روی مردم می بستند در افكار عمومی شايعه می شد كه اعضای هيئت مديره اين صندوق اختلاس كردند، حتی اين مردم امكان داشت به حدی عصبانی شوند كه اين بانك را به آتش بكشند و اين باز هم به ضرر طرفين بود زيرا تمامی اسناد در آتش از بين می رفت .

علی حمیدی يكی از افراد تجمع کننده مقابل این صندوق نیز با اشاره به خدمات ارزشمندی كه اين صندوق برای حل مشكلات مردم اين شهر انجام داده، گفت: متاسفانه بعضی از مردم بی ملاحظه اند، تا موقعی كه وام می گيرند خيال شان راحت است اما همين كه اين صندوق مثل هر بانكی دچار مشكل شد جوری راجع به آن حرف می زنند كه انگار نه انگار همين صندوق مشكل زندگي شان را حل كرده است.

همچنين سید محمود ربیع نتاج از كارمندان دولت و یکی از سپرده گذاران این صندوق اظهار کرد: به نظر بنده اين صندوق به هر دليلی دچار كمبود نقدينگی شده و هجوم ما برای دريافت مطالبات خود به اين اتفاق دامن می زند، اعضای هيئت مديره اين صندوق برای همه مردم شهر انسانهای شناخته شده و معتمدی اند، بنابراين درست نيست كه با تجمع و شلوغ بازی با آنها مثل اختلاس كنندگان برخورد كنيم، من مطمئن هستم كه اين مشكل نيز ان شاءالله حل خواهد شد.

از سوئی دیگر دكتر«مظفر ربيعی» يكی از اعضای هيئت امنای اين صندوق با اشاره به اينكه هيچگونه ورشكستگی در كار نبوده، گفت: متاسفانه به دليل شرايط حاكم برسيستم سپرده گذاری و وام دهی اين صندوق كه بايد زودتر از اينها اصلاح می شد، صندوق مهدی موعود(عج) دچار كمبود نقدينگی شده است، كه البته با شلوغ بازی بعضی از افراد و شايعه پراكنی آنها تعداد زيادی از مردم از ترس از دست دادن موجودی خود با مراجعه به اين صندوق خواستار پرداخت آن شدند كه اين اتفاق به كمبود نقدينگی دامن زد و باعث هياهو شد.

وی با بيان اينكه در حال حاضر بحران نقدينگی اين صندوق تقريبا حل شده است افزود: از شنبه تدريجا مردم می توانند با مراجعه به اين صندوق امور بانكی خود را از سر بگيرند و يا حتی وجوه مورد نظرشان را از اين صندوق دريافت كنند.

ربيعی ضمن اشاره به اينكه از اين پس اين صندوق تحت پوشش صندوق قرض الحسنه وليعصر(عج) بابل و بعنوان يكی از شعبات آن فعاليت می کند، خاطرنشان كرد: در جلسه ای كه راس ساعت 13 امروز برگزار شد اين تصميم اتخاذ شد و بر همين اساس تمام مطالبات مردم از اين صندوق را صندوق قرض الحسنه وليعصر(عج) برعهده خواهد گرفت و مقررات آن صندوق در اينجا اعمال خوهد شد.

وی ادامه داد : البته تمام كسانی كه تا به امروز برای دريافت وام سپرده گذاری كردند می توانند طبق شرايط قبلی وام های خود را دريافت كنند.

عضو هيئت امنای صندوق قرض الحسنه مهدی موعود(عج) شهرستان بابل در ادامه گفت: از اين پس نام اين صندوق به صندوق قرض الحسنه تابعه وليعصر(عج) شعبه مهدی موعود شهرستان بابل تغيير می یابد.

ربيعی در پايان با اشاره به اينكه با شروع اين بحران در عين حال كه متاسفانه بعضی از مردم برخورد بسيار بد و ناراحت كننده ای داشتند، از تمامی مردم شهرستان بابل كه با صبر و اعتماد به اين صندوق به حل اين بحران كمك كردند تشكر كرد.(isna)