پنجشنبه 21 آذر 1387-0:0

یک هفته صبر کنید

یک منبع نزدیک به رئیس جمهوري گفت: آقای احمدی نژاد حتماً یک پست به آقای کردان خواهد داد.



در حالی که پس از استیضاح علی کردان و عزل از وزارت کشور ، وی با رفتن به زادگاهش مازندران ، ترجیح داده بود کمی از فضای سیاسی دور بماند ، انتشار اخبار ضد و نقیضی درباره پست جدید او ، بار دیگر کردان را به تیتر رسانه ها بازگردانده است.

ilna و نیز سایت baztabonline که اخبار کردان را در ایام وزارت او به نحو ویژه ای پوشش می داد ، در خبری اعلام کردند که وی پس از بازگشت از سفر حج ، عهده دار یکی از مهم ترین معاونت های ریاست جمهوری خواهد شد و به جای اميرمنصور برقعي، معاون برنامه‌‏ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور خواهد شد.

این معاونت ،وظیفه تدوین و تنظیم بودجه کل کشور را برعهده دارد و به علاوه با توجه با پایان برنامه 5 ساله چهارم ، مسوولیت طراحی برنامه پنجم توسعه کشور نیز با معاونت برنامه‌‏ريزي و نظارت راهبردي است.
بازتاب آنلاین همچنین خبر داد که با کردان گفت و گوی تلفنی هم انجام داده و این پاسخ را از او گرفته است:« پس از سفر حج تصمیم خواهم گرفت و اگر رییس جمهور احساس کند که بنده بتوانم به دولت کمک کنم با تمام توان در خدمت دولت خواهم بود.»

با این حال mehrnews به نقل از امیر شاه حسینی مشاور و رئیس حوزه امور عمومی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری خبر جایگزینی احتمالی علی کردان به جای امیر منصور برقعی در این معاونت را رد کرد و گفت: برقعی هم اکنون در جلسه هیئت دولت حضور دارد.

یک منبع نزدیک به رئیس جمهور نیز در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار asriran نیز در این باره گفت: آقای احمدی نژاد حتماً یک پست به آقای کردان خواهد داد ولی به نظر نمی رسد در فصل تدوین بودجه صلاح باشد معاون برنامه‌‏ريزي و نظارت راهبردي تغییر یابد.

وی در پاسخ به این پرسش که "چه پستی به کردان داده می شود؟" گفت: یک هفته صبر کنید ،همه چیز مشخص خواهد شد؛ الان قرار نیست در این باره اطلاع رسانی کنیم.

یادآور می شود پس از استیضاح سنگین کردان توسط مجلس ، احمدی نژاد در مراسم تودیع اش ، با تمجید از وی ، گفته بود: ايشان آبروي خود را داد تا لطمه اي به انسجام ملي، ارکان نظام و حيثيت کشور وارد نشود ؛ مسايل را تحمل کرد و چيزي نگفت.مطمئن هستم اگر کسي خود و آبرويش را در راه رضاي خود در معرض تهديدهاي مختلف قرار دهد، خداوند به بهترين وجه آبرويش را خواهد خريد.