دوشنبه 28 بهمن 1387-0:0

من آن چه شرط بلاغ است با تو مي گويم...

جلوی احداث آرامگاه درکنار پارک شهید زارع را بگیرید(نامه سرگشاده نماینده ساری به استاندار مازندران)


  سید رمضان شجاعی کیاسری -نماینده ی ساری در مجلس - طي نامه ای به استاندار مازندران خواستار جلوگیری از احداث آرامگاه بهشت رضا در منطقه شرقی جنب پارک جنگلی شهید زارع ساری شد.

در این نامه که نسخه اي از آن به دست ما رسيده است، آمده:

برادر گرامی ، جناب آقای مهندس کریمی ، استاندار محترم مازندران با سلام

احتراما پیرو مذاکره ی حضوری و مکاتبه ی قبلی، این نامه سرگشاده را درارتباط با انتقال آرامگاه شهرستان ساری ازملامجدالدین به منطقه ی شرقی جنب پارک جنگلی شهید زارع موصوف به «بام شهر» به عنوان نماینده مردم شریف شهرستان ساری جهت ثبت درتاریخ این شهر و اطلاع عموم شهروندان و قضاوت آیندگان تقدیم می کنم.

همچنین نسخه ای از آن دراختیار آرشیو مرکز ساری شناسی قرار می گیرد تا آیندگان بدانند آنچه شرط بلاغ بود را گفته ام .

جناب آقای استاندار ؛ یکی از مهم ترین مولفه های توسعه ی هر شهر ، استان و کشوری بستگی به تدبیر واندیشه ی مبتنی بر آینده نگری است که متاسفانه درشهرستان ساری از این نوع تصمیم گیری ها همیشه کمتر وجود داشته و به نام خدمت به مردم این شهر را درهزار لای تنیده درخود گرفتار نموده است که کوچه ها وخیابان های آن وساخت وساز متراکم خصوصا درجنوب ساری گویای این واقعیت است.

یعنی می شد باتصمیم گیری مدبرانه به جای پیچیدگی، گشایشی در توسعه مندی ایجاد نمود که این مورد یکی از همین نمونه هاست که می بینید.

فی المثل در اکثر شهرهای بزرگ و کوچک از تپه ی مشرف به شهر جهت مکان تفریحی وتوریستی استفاده می کنند مانند دربند تهران، تپه شیراز، تپه ارومیه ، کوه سنگی مشهد و... که متاسفانه درشهر ما تنها تپه مشرف بر شهر درکنار پارک جنگلی شهید زارع تبدیل به قبرستان می گردد.

یعنی از این پس مسافران واستفاده کنندگان در پارک شهید زارع هر لحظه باید صدای آژیر آمبولانس و فریاد وناله ی مصیبت دیدگان را بشنوند.

ثانیا: از نظر شریعت مقدس اسلام قبرستان مومنین باید در جوار و محل زندگی آنان باشد تا عبرتی و تذکری باشد و همچنین تشیع جنازه ای و فاتحه ای جهت تکریم اموات صورت پذیرد.

آقای استاندار؛ آیا قبرستان بقیع بیشتر از 300متر باخانه رسول ا... که مضجع شریف هم آنجاست فاصله دارد؟

بزرگان درگذشته اموات خود را در نزدیک ترین مکان جهت فاتحه خوانی انتخاب می کردند. اخیرا هم حضرت آیت ا.. حسن زاده آملی همسر مکرمه خود را در حیات منزل خود در روستای ایرا به خاک سپردند.

بنابراین مطالب معنونه، تقاضامندم از ادامه وانجام این کار جلوگیری گردد و جهت حل مشکل موصوف پیشنهاد می گردد به جای هزینه ی سنگین در احداث «بهشت رضا» اولا: ساختمان های مجاور آرامگاه ملامجدالدین را که ساکنان آن هم آمادگی واگذاری دارند به دو منظور توسعه ی آرامگاه وباز گشایی خیابان های مجاور درآن که فعلا ترافیک سنگینی ایجاد می کند خریداری شود.

ثانیا: از زمین های مجاور شهر که زیر کابل فشار قوی قرار دارند برای این کار استفاده گردد وتنها مکان مشرف به شهر را جهت اجرای طرح های توریستی وگردشگری و تفریحی برای مرکز استان در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی باحمایت همه جانبه ی خویش قرار دهید تا این شهر نیز نزد میهمانان خود سر بلند باشد.

ضمن تشکر از عنایت جنابعالی در تحقق این امر، مجددا از تلاش ومساعی شما برادر عزیز درتوسعه ی استان سپاسگزارم وآرزوی توفیق برای شما دارم.

سید رمضان شجاعی نماینده مردم شریف شهرستان ساری درمجلس شورای اسلامی