دوشنبه 28 بهمن 1387-0:0

صابري: با آمدن خاتمی یا موسوی، رهبری دچار چالش مي شود

علي صابري،دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری در مازندران:ذهنیت بهزاد نبوی در زندان تحت تاثیر جریان چپ غیر مذهبی و توده ای ها شکل گرفت-در دولت نهم تبارگرایی جدید حکمفرما شده است-اهل فشارهای پشت پرده و رایزنی هستم- بعضي ازمدیران استان،معاونان خود را به جلسات نمی فرستند،چون می ترسند آن ها جای شان را در آینده بگیرند- در انتخابات ساري اگر عشوری و حسين زادگان بودند،حتماً رای می آوردند-ملاقات با آقای کریمی دشوارتر از استاندار قبلی است-کارهاي آقاي "نياز" نوعی اعلام موجودیت است.


علي صابري-فعال قديمي سياسي و دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری در مازندران طي گفت وگويي با ما به بيان نظرات خود در رابطه با مسايل مختلف استان و کشور پرداخت.

 دبیر جامعه اسلامی مهندسین مازندران در فرازي از اين گفت وگو گفت:"ذهنیت بهزاد نبوی در زندان، تحت تاثیر جریان چپ غیر مذهبی و توده ای ها شکل گرفت.در واقع منافق واقعی همین افراد هستند . آوردن سیستم کوپنی ، طرح برنج ، بند جیم و ... همه طرح بهزاد نبوی بود."

صابري در بخشي ديگر از اين گفت وگو به اقدامات خود در انتخابات مجلس خبرگان بعد از رحلت امام اشاره کرد و گفت:"جناح مقابل بعد از رحلت امام به دنبال قبضه کردن مجلس خبرگان و گرفتن تاییدیه برای خودشان بودند . ما با بعضی از علما از جمله ایازی و جباری صحبت کردیم . با آقای راستی کاشانی هم حرف زدیم و اعلام خطر کردیم . بعد تشکل های همسو با جامعه روحانیت شکل گرفت . ما با استان های دیگه هم هماهنگ شدیم و به این نقطه رسیدیم که نامزدهای مجلس خبرگان باید آزمون بدهند."


دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری در مازندران در ادامه ضمن پذيرش فشارهاي پشت پرده چهره هاي سياسي بر افراد وسازمان هاي مختلف، به تبارگرايي در دولت هاي گذشته اشاره کرد و سپس استدلال کرد:"در دولت نهم هم تبارگرایی جدید حکمفرما شده ، اما مردم فعلاً از این قضیه آگاهی ندارند ، چون چهره ها جدیدند . دولت نهم هم دارد اشتباه دولت های قبلی را در این زمینه تکرار می کند."


وي افزود:" در یک جمله بگویم چون در کشور ما اصل بر شایسته سالاری نیست فشارهای پشت پرده و رایزنی ها زیاد است ، بنده هم گاهی این کارها را انجام می دهم!"

صابري در پاسخ به اين سئوال که چرا آقای کردان که همیشه قدرت دوم و دولت سایه بود ، پست وزارت کشور را پذیرفت و آن ماجرا ایجاد شد،گفت:" مشاوران کردان آدم های کوچکی بودند که انفعالی برخورد کردند . آدم باید اطلاعات خود را از افراد درجه یک و نخبه بگیرد، نه افراد درجه پایین و دست چندم! بعضی از مدیران تصور می کنند نباید با آدم های بزرگ مشورت کنند چون ممکن است پست خود را از دست بدهند و مشاوران جای آنها را بگیرند ! مثلاً در بسیاری از جلسات همین استان ما مدیران ارشد حتماً خودشان می آیند اگر هم نیایند معاون خود را نمی فرستند . چون می ترسند آقای معاون جای آنها را در آینده بگیرد، بنابراین افراد پایین تر را به این جلسات می فرستند!"

دبیر جامعه اسلامی مهندسین مازندران در فرازي ديگر از اين گفت وگو درمورد انتخابات مجلس هشتم در مرکز استان اذعان داشت: "در ساری رای اول و دوم به جناح چپ و اصلاح طلب ها تعلق داشت. اگر عشوری و حسين زادگان بودند حتماً رای می آوردند اما بنا به هر دلیلی انتخابات بسته شد و این دو نفر رد صلاحیت شدند . ما می دانستیم دو نامزد ما رای نمی آورند ، برای همین تا آخر لیست مان را تغییر ندادیم . البته تهران دخالت هایی کرد که ما نپذیرفتیم."


 وي درباره انتخاب خود به عنوان رييس سازمان فنی و حرفه ای استان مازندران گفت:" چون کردان مرا می شناخت و از تخصص و مدیریت من آگاه بود،انتخابم کرد. البته من همیشه منتقد او بودم . بنابراین آقای کردان با این انتخاب توپ را به زمین من انداخت که تو که این همه انتقاد می کنی ، بسم الله ، بیا کار کن ! البته کردان زمانی که رییس فنی و حرفه ای کشور بود از من و برنامه هایم حمایت خوبی کرد."


صابري درمورد مسئوليت هايش گفت:" من از اول انقلاب مسئول بودم . البته همیشه استعفا می دادم و وارد مسئولیت بعدی می شدم .فقط وقتی مدیر موسسه آموزش عالی امام محمد باقر ( ع ) ساری بودم ، با ورود دولت اصلاح طلب ، برکنارم کردند که البته دودش به چشم خودشان رفت!"

رییس شورای هماهنگی اصولگرایان استان درباره عملکرد استاندار قبلي وفعلي مازندران استدلال کرد:"آقای شفقت بچه مذهبی بود اما تشکیلاتی نبود و آدم ها را نمی شناخت . هر چند خودش آدم خوب و مخلصی بود ، تشکل ها و حکومت در سایه به او خط می دادند . اما آقای کریمی تشکیلاتی و سیاسی است . هر چند او مثل شفقت خیلی وقت نمی گذارد و ملاقات با آقای کریمی سخت تر از استاندار قبلی است. کریمی معاون وزیر بوده و دیسیپلین خاص خودش را دارد . البته من چند بار هم به آقای کریمی تذکر دادم که ارتباطش را با مردم بیشتر کند."

وي درمورد فعاليت هاي نياز-رييس دانشگاه آزاد ساري- گفت:" آقای نیاز نمی خواهد مقابل دولت نهم بایستد و این نیت را ندارد . بلکه کارهایش نوعی اعلام موجودیت است ."


وي تصريح کرد:" احمدی نژاد با فراگیر کردن پیام نور و دانشگاه های علمی- کاربردی، حسابی به برجک دانشگاه آزاد زده است ! پیش بینی من این است که استقبال از دانشگاه آزاد در سال های آینده کم می شود و به خاطر هزینه هایی که دارد خانواده ها بچه های شان را به پیام نور و علمی- کاربردی و سایر دانشگاه های دولتی می فرستند."

 صابري در پاسخ به اين سئوال که آيا فرم طرح تحول اقتصادی را پر کرده ايد، اظهار داشت:"بله ، چون من این دولت را قبول دارم،در طرح هایش هم شرکت می کنم."

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری در مازندران در فرازي ديگر از گفت وگوي خود با مازندنومه تصريح کرد:"از نظر ما خاتمی و موسوی یک نفرند و این دو با هم فرقی ندارند و هر دو جزء خط قرمزهای ما هستند . تصور ما این است که با آمدن خاتمی یا موسوی ، رهبری دچار چالش می شود . بهتر است ما اصولگراها دوباره به احمدی نژاد روی بیاوریم تا خط رهبری حفظ بشود."

وي گفت:"با بودن احمدی نژاد اعمال نظرهای رهبری بهتر و راحت تر انجام می شود . در ضمن هیچ کدام از نامزدهای اصولگرایان هم قد احمدی نژاد نیستند . اگر خاتمی بماند همه متحد می شويم تا احمدی نژاد رای بیاورد . ما باید تلاش کنیم که احمدی نژاد بیشتر از انتخابات قبلی رای بیارورد . البته کارمندان دون پایه ، کشاورزان ، کارگران و بازنشسته ها با احمدی نژاد هستند و به او رای می دهند . فقط نخبه ها از عملکردش رضایت ندارند که رای آنها تاثیر چندانی ندارد."


خاطرنشان مي کنيم متن کامل اين گفت وگوي خواندني به زودي در ستون گفت وگوي سايت پخش خواهد شد.
گفتني است مازندنومه در آغاز هفتمين سال فعاليت خود در پي ايجاد تغييراتي تازه است که از جمله آن ها راه اندازي پادکست ، نظرسنجي وچند امکان ديگر است.گفت وگوي فوق نيز همراه با اين تغييرات در آينده اي نزديک از نظرتان خواهد گذشت.