يکشنبه 20 ارديبهشت 1388-0:0

توکلي:هيچ يک از کانديداها را تاييد نمي کنم

گزارش دیدار با دکتر احمد توکلی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی و رئیس پژوهشکده مجلس(سيف الرضاشهابي-بابل)


    درساعت 5/3 بعدازظهر روز شنبه نوزدهم ارديبهشت 88ديداري داشتم باجناب دكتر احمد توكلي-نماينده مردم تهران و رئيس پژوهشكده مجلس- در دفتر كار ايشان در محل پژوهشكده .

     با توجه به خستگي وفشردگي كاري توكلي، خوشبختانه ديدار در سر وقت و بدون تاخير انجام گرفت . سابقه آشنائي من با ايشان بر مي گردد به سال هاي 46و 47 كه اين جانب براي ايراد سخنراني هاي مذهبی به شهر رستمكلا ( نزديك بهشهر )مي رفتم و ايشان به اتفاق تعدادي از دوستان مذهبي جلسات مسجد نصيرخان بهشهر را اداره مي كردند.آن جا محل مناسبي براي جذب جوانان بهشهري و آموزش مسائل مذهبي  بود.

    بعد از احوال پرسي و تعارفات معمولي و صحبت هاي حاشيه اي، وارد بحث داغ روز يعني انتخابات رياست جمهوري شديم. با توجه به اين كه آخرين روز مهلت  ثبت نام كانديداها بود دكتر توكلي گفت : هنوز به نتيجه نرسيدم که به كدام يك از 4 نفر كانديداي مطرح راي بدهم؛ زيرا هيچ كدام را تائيد نمي كنم و انتقاداتي دارم که در نهايت يا از روي علاقه و يا از روي اضطرار به يكي از اين ها راي خواهم داد. .

   توكلي اظهار داشت:محسن رضائي اين جا آمد و من هم خير و شر كانديدا شدن را به او گوش زد كردم و اين خبر كه به ملاقات ايشان رفتم صحيح نبود. او موقعيت براي كسب آراي لازم جهت انتخاب شدن را ندارد فقط آراي عشايري دارد و روي آراي آقاي كروبي تاثير مي گذارد.

  او در ادامه گفت : من به سكوت 20 ساله مهندس موسوي اعتراض دارم و براي من قابل توجيه نيست. در عين اين كه علاقه شديد او را به استقلال ملي،روحيه استكبار ستيزي،طرفداري از مستضعفان و ساده زيستي  مي دانم و تائید می کنم،تعجب من این است که با توجه به شناختي كه از موسوي دارم چرا  در مقابل عملكرد رياست جمهوري آقايان هاشمي و خاتمي  و حوادثي نظير 18 تير سكوت كرد .

   توكلي ابراز كرد : مهندس موسوي مي گويد به گردش باز اطلاعات اعتقاد دارم در حالي كه در زمان نخست وزيري ايشان آقاي عطاءالله مهاجراني- معاون نخست وزير- از من به خاطر نوشتن مقالاتي در روز نامه رسالت در دادگاه شكايت كرد. علت شكايت اين بود كه مير حسين در سال 67 لايحه اي به مجلس داده بود و تاكيد داشت بايد سري ( محرمانه ) باشد و چون من سري بودن آن را بر اساس قانون و به مصلحت كشور نمي دانستم، در روزنامه مقاله نوشتم(اگر چه دادگاه به نفع من راي داد)

    در مورد دكتر احمدي نژاد با توجه به ابن كه فردي پر انرژي و فعال است و نكات مثبت فراواني نظيراعتقادات ديني،اعتماد به نفس،جسارت بالا و وفاداري به استقلال كشور دارد، مع الوصف وعده هائي در سفر هاي استاني مي دهد كه بار مالي دارد و از قبل كارشناسي نشده است ومن اين را نمي پذيرم.

توکلي گفت:اگر چه سفر هاي استاني از جنبه ارتباط مردمي بسيار خوب است ولي فاصله خيلي نزديك اين سفرها سبب مي شود مسئولان براي ساير امور وقت كمتري بگذارند.