شنبه 26 ارديبهشت 1388-0:0

نماينده نور:نمی‌دانیم این میرحسین ، همان موسوی دهه 60 است یا نه؟

احمدناطق نوري-نماينده نور ومحمودآباد-گفت:برادرم برای اجماع گروه‌های اصلاح‌طلب وارد نمی‌شود.


وي در پاسخ به سوالی که به حضور کمرنگ برادرش در عرصه انتخابات ریاست جمهوری آتی اشاره داشت، گفت: آقای نوری معتقد است که باید اخلاق اسلامی و انتخاباتی در آستانه برگزاری هر انتخاباتی رعایت شود و حرمت بزرگان و پیشکسوتان سیاسی در این عرصه حفظ گردد.


نماینده نور با اظهار تاسف از این که احترام به بزرگان در جامعه امروز سیاسی کشور کمرنگ شده و نمود عینی چندانی ندارد، ادامه داد: آقاي ناطق نوري كه تجربه زيادي در عرصه سياسي كشور دارند‏، کمتر در عرصه انتخابات حضور می‌یابد چون زمانی که حضور پررنگی در این عرصه داشت، از وی حرف شنوی نداشتند؛ کما اینکه به رای شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی كه با رياست ايشان در انتخابات رياست جمهوري گذشته تشكيل شد و علی لاریجانی را به عنوان کاندیدای واحد اصولگرایان معرفي كرد، احترام گذاشته نشد و هر یک از دیگر کاندیداهای مطرح در آن انتخابات، علی‌رغم میثاق شورای هماهنگی، منحصرا برای انتخابات ریاست جمهوری نهم کاندیدا شدند.


ناطق نوری با بیان اینکه در این انتخابات نیز از برادرش برای ارایه مشورت‌هایی به اصولگرایان دعوت شده است، خاطرنشان کرد: ممکن است ایشان در برخی جلسات حضور یابند اما اظهار نظر چندانی نمی‌کنند.


وی در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر احتمال ورود علی اکبر ناطق نوری برای ایجاد اجماع میان دوکاندیدای اصلاح‌طلب، اظهار داشت: برادرم برای اجماع گروه‌های اصلاح‌طلب وارد نمی‌شود.


این عضو هیات رییسه مجلس در خصوص کاندیداتوری میرحسین موسوی، گفت: ایشان در دوران نخست وزیری خود خدمات زیادی ارایه داده‌اند، اما اکنون که پس از 20 سال بار دیگر در عرصه سیاسی کشور حضور یافته‌اند، هیچ اطلاعی از دیدگاه‌ها، توانمندی‌ها و برنامه‌هاي او نداریم ونمی‌دانیم که این میرحسین موسوی، همان موسوی دهه 60 است یا نه؟

وی در واکنش به اعلام حمایت برخی اصولگرایان منتقد از کاندیداتوری رضایی و موسوی، خاطرنشان کرد: این که برخی اصولگرایان علی‌رغم انتقاداتی که به دولت نهم دارند، باز هم از کاندیداتوری احمدی‌نژاد حمایت می‌‌کنند، نشان‌دهنده تفاوت سلیقه در جریان اصولگرایی است. به نظر می‌رسد که انتقادات این دست از اصولگرایان به احمدی‌نژاد قوی نبوده و یا اینکه از پاسخ‌هاي ارائه شده به انتقاداتشان در قبال دولت نهم قانع شده‌اند.(ilna)