دوشنبه 8 تير 1388-0:0

روزهاي عجيب!

نتايج بازشماري آراي كانديداهاي رياست جمهوري در چند شهر مازندران(ويرايش دوم) 


 به دستور شوراي نگهبان و با دعوت از نماينده كانديداها در شهرستان ساري، شمارش دوباره صندوق‌هاي راي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري انجام شد و نتيجه آن تغييري نكرد.

به دستور شوراي نگهبان مبني بر انتخاب و بازشماري 10 درصد از صندوق‌هاي رأي به صورت تصادفي و در حضور نماينده كانديداها و همچنين دست اندركاران برگزاري انتخابات استاني با حضور رئيس ستاد انتخابات شهرستان ساري، دبير ستاد، دادستان مركز استان مازندران، نماينده امام جمعه در استان مازندران، اعضاي هيئت اجرايي انتخابات ساري، اعضاي هيئت نظارت، اعضاي هيئت بازرسي و اعضا و رئيس شوراي نگهبان در استان مازندران قرعه كشي براي انتخاب صندوق‌ها برگزار شده و از مجموع 401 صندوق ثابت در شهرستان ساري 40 صندوق انتخاب شده است.


محل نگهداري صندوق‌هاي رأي كه پلمب شده بود با حضور مسئولان حاضر در جلسه بازشماري، باز شده و صندوق‌هاي انتخاب شده در قرعه كشي بيرون آورده شده است.


از مجموع 401 صندوق و شعبه اخذ رأي در ساري و حومه از 161 صندوق در سطح شهرستان ساري 16 صندوق توسط قرعه‌كشي انتخاب از 122 صندوق مستقر در بخش مركزي ساري 12 صندوق انتخاب، از 50 صندوق مستقر در بخش مياندرود ساري 5 صندوق انتخاب، از 29 صندوق مستقر در بخش چهاردانگه ساري 3 صندوق انتخاب، از 21 صندوق مستقر در بخش كليجانرستاق دو صندوق انتخاب و از 18 صندوق مستقر در بخش دودانگه ساري 2 صندوق انتخاب شده‌اند.


به گزارش farsnewsجلسه از ساعت هفت و نيم صبح روز يک شنبه شروع و تا ساعت 18 عصر ادامه داشته است و با بازشماري 10 درصد از صندوق‌ها كار شمارش به پايان رسيده كه بعد از نوشتن صورتجلسه برنامه مذكور به اتمام رسيد.

 
مسئولان شوراي نگهبان بعد از بازشماري و بررسي مجدد صندوق‌ها اعلام كرده‌اند كه رأي كانديداهاي رياست جمهوري در ساري نيز پس از بازشماري آرا تغييري نكرد.

در همين راستا براساس دستور شماره 44/64223 هفتم تير ماه از سوي ستاد انتخابات كشور در مورد بازشماري از صندوق‌هاي شعب اخذ حوزه انتخابيه شهرستان بابلسر، اين جلسه ساعت 8 صبح روز يک شنبه در محل فرمانداري بابلسر با حضور فرمانداران، معاون فرماندار و ناظران شوراي نگهبان و هيئت اجرايي مركز استان و بخش مركزي بابلسر تشكيل شد.


نماينده محسن رضايي فقط در جلسه حضور يافت، ولي در مراسم بازشماري حضور نداشت و با بيان اينكه جمع حاضر امين هستند جلسه را ترك كرد.


قرعه كشي از بين 154 شعبه اخذ رأي در شهرستان انجام شد كه پس از بازشماري صحت آن با فرم 22 قبلي مورد تاييد قرار گرفت و هيچگونه اختلافي در اين زمينه ديده نشد.


پس از بازشماري كه همان نتيجه شمارش قبلي بود به شرح زير است.
صندوق 38 در گالشكلاي بهنمير 472 راي احمدي‌نژاد، شش رأي رضايي، يك رأي كروبي و 144 موسوي و چهار رأي باطله.


صندوق شماره 34 كريم كلا 384 راي احمدي‌نژاد، 78 راي موسوي، 9 راي رضايي و هشت راي كروبي.


صندوق شماره 35 شهرستان بابلسر نيز باز شد ولي به دليل دستور لغو عمليات اجرايي دوباره پلمپ شد.


در اين صندوق 302 راي احمدي‌‌نژاد، 117 راي موسوي، دو راي رضايي و كروبي صفر رأي گزارش شده بود.

فرماندار گلوگاه هم گفت: شمارش آراي دور دوم نسبت به مرحله نخست در گلوگاه بدون تغيير بود.

سميع‌الله مظفري اظهار داشت: به دستور شوراي نگهبان مبني بر شمارش 10 درصد صندوق‌ها، اين شمارش در محل فرمانداري انجام شد و در نتيجه آن از 42 صندوق ثابت و سيار چهار صندوق بطور تصادفي شمارش شد.


وي خاطرنشان كرد: بازشماري آرا با حضور مسئولان و روساي هيئت‌هاي دست‌اندركار، امام جمعه، دادستان و رئيس و اعضاي شوراي نگهبان در فضايي آرام و صميمي در مقابل دوربين صدا و سيما انجام و صورتجلسه شد و در نتيجه آن آرا هيچ تغييري نسبت به مرحله نخست نداشت.


نماينده دولت در گلوگاه تصريح كرد: هيچ كدام از نمايندگان چهار كانديداي رياست جمهوري دهم در اين بازشماري حضور نداشتند و علت عدم حضور خود را اعتماد به راي ديگر مسئولان اعلام كردند.


وي يادآور شد: در نتيجه شمارش آرا مرحله نخست در 42 شعبه ثابت و سيار دو بخش كلباد و مركزي گلوگاه از مجموع 27 هزار و200 راي ماخوذه، محمود احمدي‌نژاد با 19 هزار و 148 راي بيشترين آرا را به خود اختصاص داد و پس از وي ميرحسين موسوي با 7 هزار و 659 راي دوم و رضايي و كروبي به ترتيب با 127 و 97 راي در رده‌هاي بعدي قرار گرفتند.

 

امابا پايان‌يافتن شمارش آرا 10 درصد از صندوق‌هاي بهشهر راي احمدي‌نژاد افزايش يافت.شمارش آرا با حضور رؤساي هيئت‌هاي نظارت، اجرايي و بازرسي، اعضا و نماينده شوراي نگهبان، فرماندار و دبير ستاد انتخابات، امام جمعه و ديگر مسئولان مربوطه در بهشهر انجام و در نتيجه آن آراي موسوي و رضايي تغييري نكرد، اما آراي احمدي‌نژاد سه مورد افزايش و آراي كروبي يك مورد كاهش يافت.


از مجموع 123 صندوق ثابت و سيار بهشهر 12 صندوق به صورت تصادفي انتخاب و پس از شمارش و صورتجلسه، پلمب و تحويل فرماندار شد.


با وجود دعوت رسمي از همه دست‌اندركاران از جمله نمايندگان چهار كانديدا، فقط نماينده احمدي‌نژاد صبح امروز در محل شمارش آرا حضور يافت.


از مجموع 100 هزار و 235 راي ماخوذه در مرحله نخست شمارش آرا، محمود احمدي‌نژاد با 68 هزار و 257 راي بيشترين آرا را به خود اختصاص داد.


ميرحسين موسوي با 29 هزار و930 راي، دوم و رضايي و كروبي به ترتيب با 817 و 364 راي در رده سوم و چهارم قرار گرفتند.

 

 فرماندار شهرستان آمل نيز گفت:‌ با انجام بازشماري 10 درصد صندوق‌هاي رأي در شهرستان آمل مغايرتي در شمارش آراي قبلي مشاهده نشد.

علي اكبريان با اشاره به بازشماري صندوق‌هاي رأي در شهرستان آمل تصريح كرد: با توجه به اينكه 334 صندوق رأي در شهرستان براي برگزاري انتخابات رياست جمهوري در نظر گرفته شده بود، آراي 10 درصد صندوق‌ها مورد بازشماري قرار گرفت.


وي افزود: در اين راستا آراي 33 صندوق اخذ رأي مورد بازشماري قرار گرفت و پس از بازشماري آرا اين صندوق‌ها مغايرت خاصي مشاهده نشد.


فرماندار آمل افزود: اين صندوق‌ها با حضور اعضاي هيئت نظارت و عوامل اجرايي انتخابات شهرستان و نمايندگان نامزدها مورد بازشماري قرار گرفت.


اكبريان گفت: از ميان نمايندگان نامزدها نماينده ميرحسين موسوي و احمدي‌نژاد حضور داشتند.


فرماندارآمل تصريح كرد: نتايج بازشماري اين صندوق‌ها در قالب گزارشي به شوراي نگهبان ارائه مي‌شود.

فرماندار شهرستان آمل با اشاره به حضور حداكثري مردم اين شهرستان در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري خاطرنشان كرد: در شهرستان آمل بيش از90 درصد از واجدين شرايط در پاي صندوق‌هاي اخذ راي حاضر شدند كه از مجموع 219هزار و 757‌ آراي ماخوذه محمود احمدي‌نژاد با 147هزار و 636 ‌راي، مير‌حسين موسوي خامنه‌ با 67 هزار و 257 راي، محسن رضايي ميرقائد با 2هزار و 248 راي و مهدي كروبي با 756 راي را به خود اختصاص دادند.


امابعد از بازشماري آرا در چالوس پنج راي به آراي احمدي‌نژاد اضافه و شش راي از ميرحسين موسوي كم شد.

در اين جلسه 11 صندوق از مجموع 111 صندوق از طريق قرعه‌كشي مورد بازشماري قرار گرفت كه چهار صندوق به شماره صندوق‌هاي 13 و 28 ثابت و صندوق‌هاي شماره 27 و 24 سيار مربوط به كلاردشت بوده است.


از هفت صندوق مربوط به حوزه شهري چالوس نيز صندوق‌هاي شماره 26،2،18،11 و25 ثابت و صندوق‌هاي 66 و 49 سيار بوده است.


در صندوق شماره 13 ثابت كلاردشت احمدي‌نژاد 178راي، موسوي 104 راي، رضايي پنج راي و كروبي نيز پنج راي را به خود اختصاص داده و تفاوتي با شمارش قبلي نداشت.


در صندوق شماره 28 ثابت كلاردشت نيز محمود احمدي‌نژاد با 187 راي و موسوي با 151 راي بوده و دو كانديداي ديگر راي نداشتند و با آمار قبلي تفاوت نداشته است.


در صندوق شماره 27 كلاردشت احمدي‌نژاد 153 راي، موسوي 76 راي، كروبي يك و رضايي شش راي را به خود اختصاص دادند كه با شمارش قبلي تفاوتي نداشته است.


در صندوق شماره 24 سيار كلاردشت نيز احمدي‌نژاد 359 راي، موسوي 275 راي، كروبي يك راي و رضايي شش راي را به خود اختصاص داده‌اند كه تفاوتي با دوره گذشته نداشته است.


در صندوق شماره 18 شهري چالوس واقع در خيابان عاشورا مدرسه شاهد احمدي‌نژاد 784 راي، موسوي 414 راي، كروبي 11 راي، رضايي 13 راي و راي باطله نيز 16 راي بوده كه نسبت به شمارش قبلي يك راي از موسوي كم و يك راي به رضايي اضافه شده است.


در صندوق شماره 25 شهري واقع در مدرسه پروين اعتصامي احمدي‌نژاد 480 راي، موسوي 762 راي، كروبي 10 راي، رضايي14 راي و 16 راي نيز باطله بوده است كه نسبت به شمارش قبلي يك راي به احمدي‌نژاد اضافه و يك راي از موسوي كم شده است.


در صندوق شماره دو شهري چالوس احمدي‌نژاد با 371 راي، موسوي 596 راي، كروبي 11راي، رضايي 13 راي و شش راي باطله بود كه نسبت به دوره گذشته يك راي به احمدي‌نژاد اضافه و يك راي از آراي باطله كسر شد.


در صندوق شماره 11 شهري واقع در خيابان 17 شهريور چالوس نيز احمدي‌نژاد 493 راي، موسوي 376 راي، كروبي شش راي و رضايي 14راي و پنج راي باطله بود كه با شمارش قبلي تفاوتي نداشت.


در صندوق شماره 26 شهري واقع در دبيرستان فاطمه زهرا احمدي‌نژاد 468 راي، موسوي 771 راي، كروبي 13 راي و رضايي 17 راي و 10 راي نيز از آراي باطله بوده است كه نسبت به دوره قبل يك راي از موسوي كم و يك راي به رضايي اضافه شده است.


در صندوق سيار شماره 49 روستاهاي زوات و خرمنه عليا احمدي‌نژاد 520 راي، موسوي 168 راي، كروبي يك راي، رضايي دو راي و شش راي باطله بود كه نسبت به شمارش قبلي سه راي به احمدي‌نژاد اضافه شده و دو راي از موسوي كم شده است.


در صندوق شماره 66 سيار شهرك سهند، كياكلا احمدي‌نژاد 583 راي، موسوي 445 راي، كروبي سه راي رضايي چهار راي و پنج راي نيز باطله بود كه نسبت به شمارش قبلي يك راي از موسوي كم شد و يك راي به رضايي اضافه شد.


در اين شمارش نمايندگان موسوي، رضايي و كروبي نبودند و فقط نماينده احمدي‌نژاد حاضر بود.
شمارش آرا در شهرستان نوشهر نيز هيچ گونه تغييري نداشت.