تعداد بازدید: 6442

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 26 شهريور 1388-0:0

پوستين ِ مشايي

 لابي پوستين دوز،مشايي است؛تکنوکرات هاي صنعت خودروسازي، آمدن پوستين دوز را به فال نيک گرفته اند و معتقدند خروج فردي سياسي از سايپا در نهايت به نفع کل صنعت کشور خواهد بود.


 هيات مديره سايپا سرانجام مديرعامل جديد اين شرکت را معرفي کرد. نعمت الله پوستين دوز به جاي مهرداد بذرپاش در راس مديريت گروه خودروسازي سايپا قرار گرفت.بذرپاش که مردادماه گذشته توسط احمدي نژاد به عنوان رئيس سازمان ملي جوانان معرفي شد سعي مي کرد همچنان مديرعامل سايپا بماند.پوستين دوز داراي سابقه 17ساله مديريتي و مهندسي در صنعت خودروست که تکنوکرات هاي اين صنعت آمدن او را به فال نيک گرفته اند و معتقدند خروج فردي سياسي از سايپا در نهايت به نفع کل صنعت کشور خواهد بود. وي داراي کارشناسي مديريت صنعتي و کارشناسي ارشد مهندسي صنايع است و از سال 1374 در پارس خودرو به عنوان مدير منابع انساني مشغول کار شده است. او در زمان احمد قلعه باني مديرعامل امدادخودرو سايپا بود و در زمان بذرپاش به قائم مقامي شرکت سايپايدک رسيد.

خبرهاي رسيده حاکي از آن است که مراسم توديع و معارفه مديرعامل قديم و جديد سايپا عصرپنجشنبه با حضور محمود احمدي نژاد در کاشان برگزار خواهد شد. احمدي نژاد قرار است در اين روز کارخانه خودرو کاشان (ساميار) را به بهره برداري برساند.

بذرپاش نيز در اين مراسم حاضر خواهد شد تا به همگان بگويد اگر او نبود اکنون کاشان صاحب کارخانه خودرو نمي شد.

 او پس از افتتاح کارخانه «ساميار» با رئيس دولت دهم راهي تهران مي شود تا از روز شنبه کار خود را در سازمان ملي جوانان آغاز کند.

 اگرچه حکم انتصاب بذرپاش به رياست سازمان ملي جوانان اوايل مردادماه به امضاي احمدي نژاد رسيد اما اين حکم نزديک به دو ماه به تعليق درآمد تا پس از تعيين مديرعامل جديد، بذرپاش همچنان در سايپا بماند و گاهي نيز از سازمان ملي جوانان ديدار داشته باشد.

 انتصاب پوستين دوز به مديرعاملي سايپا در حالي صورت مي گيرد که علي اکبر محرابيان سعي داشت دوست و همراه خود، علي ملک را راهي سايپا کند. ملک که در حال حاضر مديرعامل سايپاديزل است همزمان با ورود محرابيان به وزارت صنايع و معادن از معاونت سازمان هواپيمايي جمهوري اسلامي (هما) به مديرعاملي سايپاديزل گماشته شد تا حلقه مديران نزديک به محرابيان در اين صنعت تنگ تر از قبل شود.

 محرابيان براي انتصاب او به مديرعاملي گروه خودروسازي سايپا تلاش بسياري انجام داد اما لابي او به عنوان وزير صنايع و معادن دولت دهم کارساز نبود. پوستين دوز که از لابي قدرتمندتري بهره مي برد يکباره به محرابيان تحميل شد تا او ديگر از تصميمات صنعتي که از بالا گرفته مي شود، نافرماني نکند.

شنيده مي شود لابي پوستين دوز اسفنديار رحيم مشايي است که وي را روي صندلي دومين خودروساز بزرگ کشور نشانده است. او روز سه شنبه توسط هيات مديره سايپا که رياست آن با افشين روغني (فاميل وزير صنايع و معادن) است طي صورتجلسه يي مديرعامل سايپا شد.

بذرپاش همچنان به عنوان نماينده سازمان تامين اجتماعي عضو هيات مديره سايپاست و معلوم نيست آيا وزير جديد رفاه وي را در اين جايگاه قرار خواهد داد يا خير؟(etemaad)


  • شنبه 28 شهريور 1388-0:0

    انتخاب پوستين دوز شادي فراواني را در لايه هاي صنعتي بدنبال داشته كه متاثر از شناخت آنها نسبت به ويژگيهاي مديريتي و اخلاقي وي مي باشد و در ميان گزينه هاي احتمالي نيز پوستين دوز داراي شايستگي بيشتري بوده اما نفي اراده و برنامه هاي وزير و سازمان گسترش در سطور فوق جاي وهن دارد


    ©2013 APG.ir