تعداد بازدید: 2533

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 2 مهر 1388-0:0

در خط احيا

عزت الله اکبري گفت:کارخانجات حریر قائمشهر و ذغال سنگ البرز مرکزی را هم احيا مي کنم.


نماینده مردم قائمشهر ، جویبار و سوادکوه در مجلس شواری اسلامی، از احیای کارخانجات حریر قائمشهر و ذغال سنگ البرز مرکزی خبر داد.


عزت ا...اکبری اظهار داشت : با وجود تلاشهای فراوان برای راه اندازی کارخانه نساجی مازندران عده ای با مانع تراشی و سنگ اندازی سعی در کندی واگذاری این کارخانه به طرف قرارداد کشور ترک شدند که با رایزنی هایی که انجام گردید آنها نتوانستند به مقاصد خود دست یابند.


نماینده مردم قائمشهر در خصوص قرار دادی که با سرمایه گذار ترک منعقد شده نیز گفت : انعقاد این قرارداد هوشمندانه و کاملاً به نفع ایران است .


وی خاطر نشان کرد : سرمایه گذار متعهد گردیده در فاز نخست حداکثر 2 هزار شغل و در فاز دوم نیز 6 هزار شغل در فاصله یک سال و نیم ایجاد کند .


رئیس سابق کمسیون صنایع معادن مجلس شواری اسلامی میزان مصرف پارچه را در کشور یک میلیارد و 60 میلیون تن اعلام کرد و افزود : در حال حاضر تنها 300 میلیون تن از این میزان در کشور بافته می شود .
اکبری یکی از دلایل مهم سرمایه گذار ترک در ایران را پایین بودن قیمت انرژی در ایران ذکر کرد و یاد آور شد: هم اکنون کشور ترکیه به دلیل افزایش هزینه های مصرف انرژی تمایل به تولید این محصول در کشور های دارای انرژی ارزان قیمت را دارد .


این نماینده مردم در مجلس با اعلام اینکه این سرمایه گذار برای بررسی موقعیت این واحد ها و منطقه تاکنون یک میلیارد یورو هزینه کرده است گفت : این سرمایه گذار تاکنون گروه های مختلفی را برای بررسی موقعیت بازار ایران و منطقه و خطوط تولید به قائمشهر آورده است و با یک تیم 25 نفره در حدود هشت ماه طرح توجیهی احیاو بازسازی نساجی مازندران را تدوین کرده است .


اکبری در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون نام تجاری نساجی مازندران در دنیا شناخته شده است ، یاد آور شد : سرمایه گذار با توجه به شناخت نام تجاری(برند) نساجی مازندران در دنیا حاضر به تغییر نام این واحد های صنعتی نشد .


وی با اشاره به آخرین وضعیت برنامه تولید نیز اظها ر داشت:ساخت سوله به مساحت 80 هزار متر تا 120 هزار متر برای ساخت سالن از اولین کارهای فیزیکی این سرمایه گذار ترک است .


نماینده مردم قائمشهر در مجلس شواری اسلامی افزود : در بخش ریسندگی پیش بینی گردیده که از 40تن تولید در روز به 100 تن ، بافنده 50 میلیون متر پارچه در سال ، در قسمت رنگرزی چاپ و تکمیل 60 میلیون متر در سال و با ایجاد اشتغال برای 2 هزار نفر در قسمت دوخت پارچه و همچنین ایجاد 6 هزار شغل در فاز دو به روند تولید این کارخانه عظیم بین المللی ادامه دهد.


وی همچنین یادآور شد : در قسمتهای دیگری از قرار داد منعقد شده قرار برآن گردید ه که به ازای هر پرسنل که بازنشست گردید یک نفر بلافاصله جایگزین گردد.


اکبری با ابراز نگرانی از وجود شبکه های در ایران که قصد آنان بخاطر واردات و تجارت له کردن صنعت است گفت : متاسفانه عده ای با داشتن تریبون در مجالس و ... امروز با با نظر های غیرکارشناسانه و مغرضانه در جهتی حرکت می کنند که کارخانه نساجی مازندران به تلي از خاک تبدیل نموده اند .


این نماینده مردم در خصوص احیای کارخانجات ذغال سنگ البرز مرکزی و حریر قائمشهر نیز گفت : با اعلام اینکه برنامه چهارم توسعه کشور نیاز به تولید 29 میلیون تن فولاد دارد و این میزان بر اساس چشم انداز 20 ساله کشور باید به 60 میلیون تن افزایش یابد افزود : در این شرایط تعطیلی کارخانجات البرز مرکزی معنایی ندارد و این در تناقض با قانون توسعه کشور است .


اکبری با اشاره به اینکه کارخانه ذغال سنگ البرز مرکزی به عنوان تولید کننده مواد اولیه صنعت فولاد کشور نیاز به حمایت دارد ، تصریح کرد : احیای کارخانجاتی از این دست در کشور به رشد صنعت فولاد کشور کمک می کند .


رئیس سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص اصلاح قانون کار جمهوری اسلامی ایران نیز گفت : قطعاً اصلاحی اگر بر این قانون انجام بگیرد باید با نظر کارگران و صاحبنظران جامعه کارو تولید باشد و بجاست که این افراد با ارائه نظر های کارشناسی خود به کمیسیون های مختلف نمایندگان مجلس را آگاه سازند .


نماینده مردم سوادکوه ، جویبار قائمشهر با تاکید بر اینکه بحرانی که از آن بعنوان دوران سقوط غرب نام می برند در حال پوست اندازی و گذر به مرحله جدیدی است و غرب مسائل خود را تدبیر می کند و ما باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم و با یکسان سازی قواعد موجب افزایش جذب سرمایه های خارجی در ایران شویم .


وی در پایان افزود: عدم پیشرفت یک منطقه از ناتوانی مدیران در قبال مسئولیت های آنان ناشی می شود.(ilna)



    ©2013 APG.ir