تعداد بازدید: 2882

توصیه به دیگران 1

جمعه 17 مهر 1388-0:0

روحاني:سکوت جايز نيست

امام جمعه بابل گفت:استخاره گرفتم،دیدم که استخاره بسیار خوب آمد-گاهی ساکت شدن جائز نیست- هر فردی از اینها وقتی رای گرفت  بلایی به جان این شهر و ادارات این شهرستان آورد-مسئولان استاني گفتندکه ما تحت فشار هستیم و ناچاریم!-در دولت دهم برخی افراد به طمع افتادند و زیر پای این مدیر کل و آن مدیر کل را می گیرند-صلاح نمی دانم همه مسائل را در نماز جمعه مطرح کنم.


امام جمعه بابل درباره موضوعات اخیر اين شهرستان و وجود ابهام در انتصابات تازه دولت در بابل گفت:"می خواستم گله کنم،تردید داشتم که این مساله را مطرح کنم یا نه ؟ استخاره گرفتم،دیدم که استخاره بسیار خوب آمد و به نظرم سکوت در این مسائل -همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند-  جائز نیست."

وي افزود: گاهی ساکت شدن جائز نیست، حقایق و نگرانی هایی که درون جامعه مواجه هستیم قطعا باید بازگو شود تا جامعه نسبت به این مساله اطلاع پیدا کند."

روحاني گفت:" خدا می داند که من نظری در این مسائل ندارم، آنچه که اتفاق افتاد در مسیر جریانات اداری  مسیر خودش را طی می کند،اما آنچه که مایه نگرانی ماست زمینه هایی است که مسائل را به وجود می آورد."

وي تصريح کرد:" می شنوم که جریاناتي با زیاده خواهی ها و زیاده طلبی برخی افراد ايجاد مي شود. منفعت طلبی های فردی و ستادی برخی افراد میدان به برخی مسائل می دهد که مایه نگرانی است."

به گزارش ستاد نماز جمعه بابل،امام جمعه اين شهر افزود:"در چند روز گذشته عده اي تلفنی و حضوری نگرانی و عصبانیت خود به بنده اعلام کردند. اینکه برخی افراد به دنبال منافع خود باشند ممکن است خیلی عجیب نباشد. خدا نکند که انسان از عنصر تقوا بی بهره باشد و با دنبال منافع زودگذر خود باشد."

شيخ مجتبي روحاني ادامه داد:" برخي به دنبال این سنت پلید در شهرستان هستند که برخی ها در گذشته آن را بنا گذاشتند.اين که هر فردی از اینها وقتی که رای گرفت  بلایی به جان این شهر و ادارات این شهرستان آورد مردم فراموش نمی کنند در ادوار گذشته برخی ها بلایی بر سر ادارات این شهرستان در آوردند، مدیران ادارات را برکنار کردند و به جای آن سرپرست گذاشتند برای اینکه سوء استفاده کنند، برای اینکه آینده ادوار خودشان را از این طریق بتوانند تامین کنند."

وي تصريح کرد:"شهرستان 500 هزار نفری به اندازه یک شهرستان 100 هزار نفری امکانات ندارد. فقری که این شهرستان به وجود دارد نگران کننده نیست؟چگونه است که  حتی در برخی از شهرستانهای همجوار هماهنگی ها و همدلی ها وجود دارد و همه برای رشد و توسعه تلاش می کند اما در این شهرستان با ناهماهنگی ها و زیاده طلبی ها و وقت گذرانی ها مواجه هستیم؟! نتیجه این شد که این شهرستان به این بلا مبتلا شد. همان سنت و بدعت تلخ گذشته ، در حال تکرار است."

وي تاکيد کرد:" تاثر من از مسئولان استانی است که چرا به اینها میدان دادند و چرا در این زمینه با آنها همکاری می کنند؟ برای من سخت بود که وقتی پاسخ مسئولان استانی را در پی سوال حقیر شنیدم ؛گفتندکه ما تحت فشار هستیم و ناچاریم! نمی دانم مسئولی که اینقدر قدرت ندارد و نمی تواند ثبات در برابر تقاضاهای نابجا و ناروا داشته باشد، نتواند مقامت داشته باشد، به چه جهتی بر صندلی مسئولیت تکیه زده است؟ شما حافظ منافع و مصالح مردم هستید و باید مایه امید مردم باشید."

روحاني ادامه داد:" بسیار مایه تعجب و نگرانی است که ببینیم مسئولان ارشد استان می گویند که ما با اینها داریم تعامل می کنیم! شما تعامل بشنوید اما معامله بخوانید. حقیقتا دست به معامله پنهانی زده اند. شنیدم که آنها با هم قرار می گذارند این به آن بگوید تو فلان کار را بکن من فلان کار را می کنم. این گونه منفعت طلبی ها نه تنها در این شهرستان بلکه در استان هم موجب تاسف است."

وي تصريح کرد:" با تغییراتی که دولت دهم پیدا کرد برخی افراد به طمع افتادند و زیر پای این مدیر کل و آن مدیر کل را می گیرند و زیر پای آن مدیر کل را خالی می کنند که این مدیر را برکنار کن و آن را به جای او بنشان. چرا؟  فقط و فقط منفعت طلبی های کور."

وي گفت:"من از ریاست محترم جمهور تقاضا دارم و یقینا" نیت ایشان این نیست که دستگاه اجرایی ما این گونه عمل کند، دست به این نوع رفتار بزند و نسبت به این مساله دقت ویژه ای را بفرمایند و تذکری بدهند."

وي در پايان تصريح کرد:"صلاح نمی دانم همه مسائل را در نماز جمعه مطرح کنم. دنبال  فرصتی هستم که این مسائل را مطرح کنم. این نگرانی ها را به مردم تذکر دهم. شایسته است عقلای قوم ما به این مسائل توجه کنند. بنده با سرو صدایی که امنیت مردم را مورد مخاطره قرار دهد و موجب سوء استفاده شود مخالف هستم."


  • شنبه 18 مهر 1388-0:0

    چرا اين همه كلي گويي؟ كاري كنيد دست كم شهامت حضرت روحاني مثال زدني شود. با همان نيتي كه دارند. اين مديران كل و ديگر مسئولان كاش اندكي از شهامت و شجاعت بزرگان را داشته باشند.

    • شنبه 18 مهر 1388-0:0

      وقتي يك بچه تازه بدوران رسيده نماينده يك شهر شود نتيجه بهتر از اين نمي شود


      ©2013 APG.ir