تعداد بازدید: 2808

توصیه به دیگران 1

جمعه 1 آبان 1388-0:0

از کمربندي خريد کنيد!

واقع شدن شنبه بازار گلوگاه در كمربندي غربي اين شهرستان و اعتراض‌هاي مردم و پليس، مسئولان گلوگاهي را باز هم به فكر جابه‌جايي آن انداخت.


 بازارهاي هفتگي از جمله مراكز خريد شهروندان هستند كه به علت جور بودن و البته ارزان بودن اجناس نسبت به بازارهاي روزانه مورد توجه بيشتر اقشار مردم قرار گرفته‌اند.


مردم گلوگاه هم از اين امر مستثني نيستند و سعي مي‌كنند شنبه‌ها به شنبه بازار كه اكنون در كمربندي غربي اين شهر واقع شده است، سري بزنند و حداقل خريد يك هفته خود را انجام دهند.


قرار گرفتن اين بازار هفتگي در كمربندي به بهانه نبود فضاي ديگري در شهرستان از ابتدا كار اشتباهي بوده اما جاي شكرش باقي است كه بالاخره مديران مسئول اين شهرستان در شوراي تامين هفته گذشته به فكر جابه‌جايي چند باره آن افتادند.


اعتراض‌هاي مردم از تاخير پليس، تاخير ماموران امداد و نجات شامل اورژانس يا هلال احمر و آتش نشاني هم قابل توجه است.


رئيس پليس گلوگاه هم كه خود يكي از معترضان واقع شدن شنبه بازار در كمربندي غربي يا در راه ارتباطي نيالا به دامغان است، اظهار داشت: كمربندي گلوگاه با شرايطي كه دارد نبايد حتي لحظه‌اي هم مسدود باشد، زيرا هم محل زندگي مردم، هم جاي عبور و مرور وسايل نقليه است، هم اينكه در زمان وقوع سرقت يا ديگر جرائم فضايي براي عمليات پليسي نيست.


علي خسروي تصريح كرد: كمربندي غربي يكي از نقاط حساس گلوگاه است و شهروندان زيادي درباره تاخير پليس در روزهاي شنبه براي اتفاقاتي كه براي ساكنان اين منطقه مي‌افتد از دست ما شاكي هستند و حق هم دارند زيرا در اين روز هفته دو طرف كمربندي غربي كاملا بسته است و اگر پليس بخواهد مجرمي را دستگير كند يا به موقع به محل حادثه برسد با مشكل مواجه مي‌شود.


وي افزود: اين موضوع را چند بار در جلسه كميسيون ترافيكي و در شوراي اداري و تامين مطرح كرديم و سرانجام در شوراي تامين هفته پيش شهرداري قول داد تا فكري براي اين مشكل بكند.


به گفته شهردار گلوگاه هم اكنون به دليل نبود جاي مناسب، بلامانع‌ترين نقطه گلوگاه براي بساط شنبه بازار همين كمربندي غربي است.


رمضان بابايي براي توضيح اين مطلب اظهار داشت: شنبه بازار گلوگاه تاكنون چند خيابان گشته، مثلا يك بار در نزديكي بيمارستان بود، بار ديگر به دليل نزديك بودن به مدرسه‌اي تغيير مكان داده و بار ديگر هم به دليل شلوغي مكان جابه‌جايي داشته و هم اكنون در كمربندي غربي است.


وي درباره اينكه براي اعتراض‌هاي عابرين و تاخير در عمليات احتمالي پليس چه مي‌كنيد، پاسخ داد: كمربندي شرقي گلوگاه كه سر جاي خودش هست و مردم مي‌توانند از آن مسير به كارهاي خود برسند.


شهردار گلوگاه بالاخره اعتراف كرد كه كمربندي نبايد شنبه بازار باشد و تصريح كرد: براي برون رفت از اين مشكل تصميم داريم آن را به بخش خصوصي واگذار كنيم و هر شهروندي هم كه زمين مناسب و بيش از يك هكتار دارد مي‌تواند به شهرداري مراجعه كند تا ترتيب قرار گرفتن شنبه بازار در آن مكان داده شود.(farsnews)



    ©2013 APG.ir