تعداد بازدید: 3059

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 9 آذر 1388-0:0

یک جمله معترضه نسبتا بلند!

يادداشتي از لیلا مشفق،روزنامه نگار-ساري


 به معضلات راهنمائی و رانندگی شهر ساری هرچه پرداخته شود باز هم مشکلی از یک جای این خیابان های کم عرض ِ پر تردد بیرون می زند. به همین دلیل سماجتم در پی گیری یک موضوع تکراری تمام نشدنی ست.

 از حدود یک سال پیش هر مطلبی که درباره حجم بالای ترافیکی ساری نوشتم گذری به کوچه یاس ( یکی از کوچه هايی که بلوار امیرمازندرانی را به بازار روز متصل می کند) هم زدم حتی مستقلا به این موضوع در نشریه حلاج پرداختم.

اما واقعیت این است که در روزهای اولیه ی انعکاس مطلب مبنی بر تبدیل شدن این کوچه به ایستگاه های منتهی به روستاهای مجاور و ایجاد فضای ناسالم، با عملکرد جدی راهنمائی و رانندگی مواجه شدیم و مامورین سفیدپوش نیروی انتظامی را مصمم دیدیم که برای ایجاد مقررات "پارک ممنوع!" مجدانه در تلاشند.

 متعاقب آن کوچه به آرامشی مطلوب رسید اما چند روز بعد راننده های محترم، اتومبیل های سواری خود را در چند صد متری کوچه پارک کرده و با مامور راهنمائی و رانندگی مشغول اختلاط شدند : سیگاری و ...

 ده روز بعد با وجود حضور مامور، مجددا کوچه در ازدحام ماشین های پارک شده ی سواری و مسافربر غوطه می خورد و سرانجام دیگر ماموری نبود و کوچه به همان روال سابق برگشت.

حالا بسیاری از ساکنان این کوچه صبحی نیست که با صدای گوش خراش « جواد یساری» از خواب برنخیزند. ( شاید خروس های دنیای جاز و راک سیستم بامدادی خود را مدرن کرده اند ... کسی چه می داند!)

 البته نمی خواهم دوباره اشاره کنم که این کوچه عملا" به جهت ایجاد ارتباط بین دو محدوده ی پر تردد با ازدحام ایاب و ذهاب عابرین و گاری های دستی مواجه هست و وجود این گونه نقص قوانین معضلات آن را چند برابر می کند .

در هر حال با تمام نیش و کنایه هائی که به در زده ایم تا دیوار بشنود که نه در شنید و نه دیوار بر این امر مصمم شدم که از راهنمائی و رانندگی محترم ساری خواهش کنم حالا که برای آسایش اهالی این کوچه و حریم قانونی آنها فکری نمی کند و حتی به تابلوهای نصب شده از طرف خود اهمیتی نمی دهد، لطف کرده و این ده ها تابلوی پارک ممنوع را از کوچه یاس جمع کند تا لااقل تکلیف مردم با قانون مداری روشن شود. 

ايميل نويسنده: (booye_khake_tar@yahoo.com)


  • سه شنبه 10 آذر 1388-0:0

    باسلام
    تمام كارهاي مسئولين اين شهرستان مقطي است...!؟!؟؟

    • دوشنبه 9 آذر 1388-0:0

      salam khedmat sarkar khanom moshfeq moshkel ra az sar cheshmeh bayad donbal kard chera mardom qADIM in gor nabodan chera tamam sari shodeh dehat maqar sari rosstas maqar saravy ha y qadim intor bodan chera rosta be shar amadeh chera bikari faqr dozdi adamfroshi genayat bezeh kary zyad shodeh aya shooma nemidanid?chon .... betar ast ke shomma basemat khabar neqar hadeaqal bema beqooid basepas


      ©2013 APG.ir