تعداد بازدید: 4364

توصیه به دیگران 1

جمعه 13 آذر 1388-0:0

راه آهن مازندران، مسیری برای سفر با اعمال شاقه

مديران راه آهن شمال بخوانند:يادداشتي از محمد عظيمي-بهشهر


یکی از طرق تردد و مسافرت در کشور، استفاده از شبکه ریلی و برخورداری از امنیت و سلامت شهروندان است.

 امکاناتی که باید با نظارت و دقت مسئولان مربوط، از شرایط اولیه حضور چندین ساعته افرادی- که به دلایل مختلف نیازمند استفاده از منابع ملی هستند- را برخوردار باشد.

متاسفانه راه آهن در ارائه خدمات نسبت به مسافرین دچار کاستی هایی می باشد که می تواند در برخی از موارد، غیر قابل توجیه و گاه بحران زا باشد، لذا جهت بررسی و استحضار مسئولین محترم راه آهن و وزارت راه و ترابری نکاتی را جهت رفع جدی مشکلات موجود يادآور مي شويم

 1- هر چند خدمات فروش بلیط از طریق سیستم های پیشرفته در اکثر شهرهای دارای شبکه ریلی برقرار است، فروش بلیط در برخی از ایستگاه ها محدود به زمان معینی می باشد که مشکلات مراجعان را دوچندان می نماید.

 2- با توجه به اختصاص کوپه هایی در هر واگن به خانم ها، متاسفانه افرادی که به همراه همسران خود مسافرت می نمایند از این خدمات بی بهره بوده و ناچار به استراحت و خوابیدن در کوپه هایی می شوند که با حضور 4 فرد ناشناس، امنیت و آسایش روانی و اجتماعی افراد را به مخاطره می اندازد و امکان استراحت را سلب می نماید.

همچنین ریاست محترم قطار نیز در برابر طرح این مشکل، راه حل آن را منوط به بررسی کل واگن ها دانسته که نتیجه ی نهایی آن پس از طی بیش از نیمی از سفر، مشخص می شود و کارگشا نمی باشد.

3- خاموشی در برخی از سرویس های بهداشتی، نبود دستمال کاغذی و مایع دستشویی از دیگر مشکلاتی می باشد که خطر بروز بسیاری از بیماری ها را در پي دارد.

 4- گرمای غیر قابل کنترل کوپه ها و حضور شش نفر در هر کوپه که شرایط استراحت و نشستن را با توجه به ارتفاع کوتاه هر تخت نسبت به تخت فوقانی، غیرقابل ممکن می نماید و نبود دریچه ی تخلیه ی هوا و انتخاب مقدار گرما، با توجه به فصل سرما و بیماری های ویروسی جاری، خطر ابتلای افراد را به شدت تقویت می نماید.

جالب توجه آنکه روابط عمومی و بین الملل راه آهن با قراردادن بروشوری در هر کوپه، ضمن معرفی آنفلوانزای نوع آ، خطر ابتلای به این بیماری مسری را تشریح می نماید و در بخش توصیه های مفید از افراد می خواهد تا با شستن مکرر دستها، فاصله گرفتن از افراد مبتلا و حضور ویروس تا هفت روز در فضا، شرایطی را عنوان می نماید که در مسیر سفر این شرکت وجود ندارد و موجب نگرانی شهروندان می گردد!

 بی شک نظارت مسئولان آگاه استان بر خدمات مدیریت راه آهن شمال، استفاده از واگن های جدید و ایجاد شرایط امن می تواند استفاده از خدمات ریلی را بیش از پیش مطمئن، قابل اعتماد و حافظ سلامت شهروندان سازد.

ايميل نويسنده: (azimi41@gmail.com)


  • شنبه 14 آذر 1388-0:0

    ضمن تائيد موارد مطرح شده ‘ مي گويم گوش شنوايي در بين مسئولان راه آهن وجود ندارد اگر توانستيد مشكلات را به گوشان برسانيد بگوييد در شمال ايران قرار بود يا قرار است ( تاكيد ‘ تاكيد و......)منطقه توريستي باشد پس با اين واگن هاي 100 سال پيش ‘نمي شود به استقبال اين صنعت زيبا رفت . "در دنيا كنوني مي گويند حق با مشتري ايست اما جواب كاركنان
    راه آهن تهران - گركان در اين قطارها اين است هر چه پول مي دهيد آش مي خوريد ولي ما مشريان مي گوييم شما امكانات بهتر بدهيد كه نمي توانيد تا پول بهتر بگيرد ‘ متاسفانه ضعف مديريت و امكانات به دوش مامشتريان است . خواهش مي كنم يك مقدار مسئولان مربوطه مسئوليت پذير باشند نسبت به مردم ‘خيلي هم كار پيچيده اي نيست. (يك مشتري دائمي )


    ©2013 APG.ir