تعداد بازدید: 3385

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 23 آذر 1388-0:0

ادب مرد به ز دولت اوست

در حاشيه عذرخواهي استاندار مازندران از مردم استان (يادداشتي از: مهندس جواد داودی،دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی دانشگاه آزاد واحد قائم شهر )


 چند شب پیش در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه استانی سیمای مازندران شاهد اقدامی ارزشمند از سوی استاندار مازندران بودم.

 علی اکبر طاهایی در این برنامه به دلیل مشکلات ایجاد شده در خصوص واردات بی رویه برنج و مرکبات و همچنین تعلل در سوخت رسانی و صفوف طولانی جایگاههای CNG از مردم مازندران عذرخواهی کرد و قول همه گونه پیگیری و بر طرف نمودن مشکلات را داد.

تجربه 31 ساله انقلاب اسلامی ایران نشان می دهد که نظام جمهوری اسلامی مرهون یکی از مهمترین عوامل تداوم و پایداری خود یعنی حمایت های مردمی و عبارت دیگر «سرمایه اجتماعی» است.

ستون و محور سرمایه اجتماعی ، اعتماد متقابل است. علاوه براینکه مردم باید به یکدیگر اعتماد داشته باشند، حکومت و مردم هم باید متقابلاً به هم اعتماد داشته باشند، در غیر این صورت جامعه هیچ ثباتی نخواهد داشت.

 اگر این اعتماد در جامعه از بین رود،حس تفاهم و دوستی ، صداقت و ایثار ، وفای به عهد ، احترام به دیگران و احساس همدردی از بین می رود.

 حال که فرهنگ عذرخواهی در کشور نهادینه نیست و شاید علتش این باشد که برخی از مسئولان ، دچار توهم خود نظام بینی هستند و با توجیه حفظ آبروی نظام،در واقع سعی در حفظ آبروی شخصی خویش دارند طرح موضوع عذرخواهی نماینده عالی دولت در شرایطی که جمع کثیری از مازنی ها نسبت به مشکلات به وجود آمده نگران و ناراضی هستند را می توان اقدامی اعتماد ساز از سوی حکومت نسبت به جامعه دانست.

حالا که استاندار مازندران خود پیشگام این حرکت زیبا هستند ترتیباتی اتخاذ نمایند که پاسخ گویی ، قبول مسئولیت و عذرخواهی در رده های مختلف دستگاه های دولتی استان تعریف شود.
ايميل نويسنده:(davoudi.javad@yahoo.com)


  • پنجشنبه 26 آذر 1388-0:0

    کار از عذرخواهی گذشته،لطفا"اقدام کنید!حرف بسه،عمل.

    • سه شنبه 24 آذر 1388-0:0

      گمان کنم استاندار قصد عذرخواهی نداشت،به قول مازندرانیها رد هاکردی بیه!!
      اینا و عذرخواهي؟!عمرا"!

      • سه شنبه 24 آذر 1388-0:0

        من بعنوان یک روستائی از رئیس ورزش استان وحتی استاندار میخواهم این مسئول حراست که سابقه رفتاری و سیاسی او بر کسی پوشیده نیست بر خورد جدی کنند زیرا این افراد در پیکره دولت به عمد باعث دلسردی مردم بخصوص روستائیان میشوند.باتشکر از مازند نومه که نظر آن نظر دهنده را سانسور نکرد و به نوعی اطلاع رسانی شد.

        • سه شنبه 24 آذر 1388-0:0

          آقای داودی عزیز، در یکی از مسابقات ورزشی آنهم فینال 2 رئیس ورزشی شهرستان بخاطر رفتارغیر ورزشی و تخلف فاهش از سوی رئیس هیات استان اعتراض بعمل آمد که جالب اینجاست نه اینکه به شکایت آنها برسی نشدبلکه ازسوی رئیس حراست تربیت بدنی استان تعهدید به استعفا و اخراج شدند (دوستانیکه میخواهند بیشتر متوجه شوند مخصوصآ آقایان مسئولی که در راستای سیاستهای دکتر احمدی نژاد قرار دارند در قسمت جستجوی سایت شمال نیوز {والیبال} را سرچ کنید متوجه میشوید چه میکنند با روستائیها).

          • دوشنبه 23 آذر 1388-0:0

            به ميرحسين هم بگين كه [ادب مرد به از دولت اوست] بهش بگيد كه ما مطمئن بوديم كه گذر زمان او را رسوا مي كند اما هرگز فكر نمي كرديم به اين زودي در نزد مردم مفتضح شود.


            ©2013 APG.ir