تعداد بازدید: 3238

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 15 دی 1388-0:0

سینما و استانداران شمالی

يادداشتي از عباس مهدوی،روزنامه نگار


 این هفته گلستان میزبان ششمین همایش سراسری آیین های عاشورایی بود. در این رویداد مازندرانی ها هم حضور پرباری داشتند.

 نمایش روز واقعه به کارگردانی یاسر محمودی توانست چهار جایزه این رویداد را از آن خود کند. روز واقعه قبل از حضور در گرگان ، چند روزی هم در ساری با حمایت مالی و معنوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به روی صحنه رفت.

 روز واقعه بیانگر توانمندی هنرمندان مازندرانی برای روایت هنرمندانه، خلاقانه و موثر فرهنگ عاشورایی است.

در محرم امسال چراغ سالن مجتمع فرهنگی و هنری ساری خاموش نبود.به بهانه حضور روزواقعه در همایش آیین های عاشورایی، پیگیر اخبار و اتفاقات این رویداد بودیم.

یکی از سخنرانان مراسم اختتامييه، جواد قناعت، استاندار جدید و پرحاشیه گلستان بود.

 قناعت که به تازگی به این سمت منصوب شده ، از دکتر سید محمد حسینی وزیر ارشاد که میهمان این همایش بود، خواست تا گلستان را هم در برگزاری جشنواره بین المللی فیلم فجر شریک کند.

خواسته قناعت با استقبال حاضران همراه بود و دکتر حسینی نیز برای تحقق این درخواست اعلام آمادگی کرد تا فجر در گرگان هم رقم خورد.

تمایل برای میزبانی این رویداد بزرگ سینمایی تنها به قناعت اختصاص ندارد و باخبریم که مهندس طاهایی استاندار فرهنگ دوست مازندران هم، از ماهها قبل برای برگزاری همزمان بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در مازندران دستور پیگیری و اجرایی شدن داده است.

جشنواره بین المللی فیلم فجر فراگیرترین رخداد سینمایی کشور و حتی منطقه محسوب می شود و اخبار و رویدادهای مرتبط با آن در کانون توجه افکار عمومی قرار دارد.

 چندسال قبل شاهد برگزاری همزمان این جشنواره در ساری و سینما سپهر بودیم که بنابر آمار موجود 20 هزار مخاطب داشت.

امیدواریم در مدت باقی مانده به جشنواره آرزوی علاقمندان پرشمار سینما در مازندران محقق شود و شاهد اکران فیلم های جشنواره در مازندران باشیم.



    ©2013 APG.ir