تعداد بازدید: 2992

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 17 دی 1388-0:0

آقا سلطان بازيگري حرفه اي بود-جوانفکر

گزارش کامل مازندنومه از همايش  بررسی نقش رسانه ها درجنگ نرم+حاشيه ها


علی اکبر جوانفکر صبح روز پنج شنبه در همایش بررسی نقش رسانه ها درجنگ نرم شرکت کرد.اين همايش در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران برگزار شد.گزارش مفصل اين جلسه را به قلم خبرنگار مازندنومه بخوانيد.

*آقا سلطان بازيگري حرفه اي بود

به گزارش خبرنگار مازندنومه از ساری، از اتفاقات غافلگير کننده این همایش تاخیر تقریبا 2 ساعته در آغاز همایش و قرائت نشدن سرود ملی از سوی برگزار کنندگان بود.

در اين همايش جوانفکر پس از بررسی و تحلیل مباحث جنگ نرم و اهداف و خصایص آن به قتل ندا آقاسلطان اشاره کرد و گفت: دشمن برای چشم ، گوش و زبان برنامه ریزی می کند و برای چشمان ما صحنه آرایی می کند.

وی افزود: قتل ندا آقا سلطان از این جمله بود ،بازیگر حرفه ای که در یک نمایش شرکت کرد و آبروی نظام را به نمایش گذاشت .

 مشاور مطبوعاتی رییس جمهور تصریح کرد: آقا سلطان در آن صحنه ای که جهان دید، کشته نشد بلکه در آن صحنه بطری خون به صورت کاملا حرفه ای بر روی او پاشیده شد و آقاسلطان طرح فریب را اجرا کرد.

*الو سلام را خودشان مي نوشتند!

جوانفکر در بخش ديگري از اين سخنراني خود بیان داشت : در ماه های پس از انتخابات رسانه های خارجی ، فراوان به جعل آمار پرداختند تا از این رهگذار ، افکار عمومی را برای برداشتن گام بعدی آماده کنند.

وي با بیان اینکه رسانه های بی بی سی و صدای آمریکا نیز از این قاعده مستثنی نبودند، گفت: ضعف کار ما در کجا بوده که بخشی از افکار عمومی به سمت رسانه های بیگانه تمایل پیدا کردند ؟

وی با اشاره به اینکه ستون های « الو سلام » و « سخن مردم » را رسانه ها ، خود طراحی می کنند ، خاطرنشان ساخت: افرادی در رسانه ها هستند که این ستون ها را از زبان مردم می نویسند و افکار و عقاید خود را از زبان مردم انتشار می دهند.

به گزارش مازندنومه با وجود اینکه خبرنگاران زیادی از سراسر استان و از هر رسانه عوامل اجرایی آن نیز به همراه چند خبرنگار در این مراسم حضور داشتند،اما خبرنگاران خبرگزاری های ایسنا و ایلنا در این همایش حضور نداشتند.

*دولت وارد حاشيه نشده است 


علی اکبر جوانفکر هم چنين در مصاحبه مطبوعاتی خود در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چرا دولت وارد حاشیه شده و به امور خود نمی پردازد و این باعث عقب ماندگی می شود ، گفت: دولت در انجام امور و وظایف خود چیزی کم نگذاشته و وارد مسائل حاشیه ای هم نشده است .

وی در پاسخ به سوال علت تعطیل شدن بسیاری از روزنامه ها اظهار داشت : این گونه نیست که اکثر روزنامه ها تعطیل شده باشند و اگر برخوردی هم صورت گرفته باشد بر اساس قانون است .

*آستانه بعضي ها پايين است،نه همه!

 مشاور مطبوعاتی رییس جمهور در پاسخ به این سوال مبنی بر آستانه تحمل پایین مدیران استانی و برنتافتن نقد رسانه ها ، خود نیز آن را برنتافت و تصریح کرد: این که چند مدیر تعامل خوبی با رسانه ها نداشته اند را نمی توان به همه مدیران تعمیم داد و این درست نیست.

 وی افزود: از مدیرانی که آستانه تحمل پایینی دارند ، دفاع نمی کنم اما اگر تنی چند از مدیران به دلایل شخصی ارتباط درست با رسانه ها نداشته اند نباید آن را به همه عمومیت داد و چنانچه ما در جریان چنین اموری باشیم به آن مدیر تذکر خواهیم داد.

*جواب سوال تان را من هم نمی دانم!

یکی از خبرنگاران از جوانفکر پرسید مسئولان جهاد دانشگاهی حق الزحمه خبرنگار را نمی دهند و بر این عقیده اند که خبرنگار باید درآمدزایی داشته باشد و من در این زمینه توجیه نمی شوم که خبرنگار خبرگزاری چگونه می تواند درآمدزایی داشته باشد؟ جوانفکر در پاسخ به این سوال گفت : دوره این افکار گذشته است و درعرصه ای که پیش روی ماست مجاری دسترسی آن قدر فراوان است که اگر تولید شما را نخرند مرغوبتر از آن در اینترنت موجود است و جواب سوال تان را من هم نمی دانم بهتر است از خودشان بخواهید تا توجیهتان کنند.

خبرنگاری به جوانفکر پیشنهاد داد که چرا دولت رسانه ای برای نمایان کردن اقدام های خود ندارد ، جوانفکر گفت: درصدد ایجاد رسانه جدید نیستیم و رسانه ایرنا و روزنامه ایران را هم اگر بهره برداری مناسب انجام دهیم ، همت کرده ایم.

 وی تصریح کرد: عقیده ما بر این است که تمام رسانه ها با دولت تعامل داشته باشند ، ما روزنامه حامی ، مخالف و موافق را قبول نداریم چراکه رسالت رسانه این نیست.

جوانفکر اظهار داشت : نقد جای خودش را دارد و این گونه نیست که اگر کسی نقد کرد بگوییم او مخالف است، اما زمانی که نقد از حالت سازنده بودن خارج شود دیگر نقد نیست و در موضع مخالفت و تخریب قرار می گیرد و این کار رسانه نیست.

 وی تصریح کرد: انعکاس اخبار دولت وظیفه همه رسانه هاست و نقد به دولت کمک می کند تا نقاط ضعف خود را بشناسد و این مقابله با دولت نیست.

*ابراهيمي:در شرایط خاصی قرار گرفته ایم

هادی ابراهیمی-مديرکل فرهنگ وارشاد مازندران- در همایش هویت شناسی جریان فتنه و بررسی رسانه در جنگ نرم گفت : به لحاظ سیاسی در شرایط خاصی قرار گرفته ایم و دشمن با تمام توان در راستای اختلاف ، بین نیروهای انقلاب حرکت می کند و برخی نخبگان و خواص انقلاب نیز نسبت به تحرکات دشمنان و فتنه بی تفاوت شده و برخی آنها را همراهی کرده اند.

 وی با اشاره به اینکه وارد دهه چهارم انقلاب شده ایم ، اظهار داشت : برای احیای این گفتمان باید از همه ظرفیت ها استفاده کنیم.

 *فريب خوردگان،نه دانشجويان

به گزارش مازندنومه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ابراز داشت : نقش رسانه ها و نخبگان فرهنگی در راستای ترویج گفتمان امام و رهبری حیاتی است.

 وی افزود: پس از گذشت 3 دهه از انقلاب جریانی که داعیه خط امام دارد ، چگونه این جریان از خط و اهداف امام عدول می کند و فاجعه تا آنجاست که تصویر امام در دانشگاه مورد هتک حرمت قرار می گیرد؟!

 ابراهیمی با اشاره به این که این کار از سوی برخی فریب خوردگان صورت گرفته و جزء جامعه دانشجویی نیستند ، تصریح کرد: جریان مدعی خط امام نسبت به این هتک حرمت سکوت می کند .

وی با اشاره به اینکه پس از انتخابات ، صحنه حساس و مبارکی برای نظام اسلامی بود گفت : مشارکت بالای 70 درصدی آحاد مردم در انتخابات اتفاق افتاد اما دوستان ما قواعد بازی را بلد نبودند و نتوانستند خود را با مردم همنوا کنند که چه اتفاقی افتاد. ابراهیمی تصریح کرد: فضا را به فضای آشوب کشاندند و هتک حرمت را به جایی کشاندند که در روز عاشورا نیز این حرکات دیده می شود ، اینها جزء آسیب های انقلاب ماست.

*فضای مناسب رسانه ای در استان داریم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه شناسایی آسیب ها و ترفندهای رسانه ای بین المللی کار اساسی است گفت: در این شرایط حساس کشور ، رسانه ها نقش روشنگری و تنویر افکار عمومی دارند و این وظیفه قلم های متعهد است.

وي گفت : فضای مناسب رسانه ای در استان داریم و عناصر متعهد و ملتزم به راه و اهداف امام و جریان اصولگرایی وارد شده و عرصه و اریکه را به دست گیرند.

 ابراهیمی ابراز داشت : فضای سیاسی کشور در فضای ناعادلانه رسانه ای بین المللی به سر می برد که تمام هدفش استیلای خود در جهان است.

وی افزود: هزاران شبکه در دنیا بسیج شده اند تا ارزش ها و آرمان های ما را نابود کنند و ارزش های نظام را وارونه نشان دهند.

 ابراهیمی تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری در مرحله ای به سر می بریم که ناتوی فرهنگی در آن حاکم است و از تمامی بخش ها اعم از خبر ، گزارش ، فیلم و انیمیشن و ... برای استفاده از این فضا استفاده می کنند.

وی افزود: سال گذشته هالیوود 300 فیلم در راستای تخریب ارزش ها و اسلام زدایی و فضاسازی رسانه ای ساخت .

وی با اشاره به اینکه در فضای رسانه ای مازندران هماهنگی وجود دارد اظهار داشت : برخی آسیب ها و نارسایی ها و بعضا کم لطفی ها نیز شاید داشته باشیم اما عزم ما ساماندهی نظام شورای راهبردی مطبوعات است.

ابراهیمی تاکيد داشت : این شورا به سیاستگذاری ، پاسخ گویی و ورود به نارسایی ها مکلف شده است.

وی در خصوص مشکلات خبرنگاران مازندران خاطرنشان ساخت: خبرنگاران ما با حداقل ها مشغول به کار هستند و بیمه به معنای واقعی کلمه برای آنها لحاظ نشده است.


  • خبرنگار عاجز پاسخ به این دیدگاه 0 0
    شنبه 19 دی 1388-0:0

    آقای ابراهیمی ای کاش همین حداقل ها را به خبرنگار در ازای انجام کارش بدهند. اینجانب یکی از خبرنگارانم که قریب به 8 ماه از رسانه ای که در آن مشغول به کار هستم ، حقوقی دریافت نکرده ام؟
    آیا آسیب شناسی عدم دریافت حقوق و احیانا راه کج کردن و به سمت اعمال منافی عفت رفتن برای کسب درآمد را در برنامه های خود دارید؟
    به نظر شما یک شخص تا چه اندازه می تواند در مقابل مشکلات سر خم نکند و سینه سپرکرده و به جلو بتازد؟
    آقای ابراهیمی فضای مناسب رسانه ای در استان انسان های رنجوری دارد و دیر نمی بینم که رنجوری این افراد به فضای رسانه ای استان نیز راه یابد.
    برای خدا کاری کنید.

    • امیرهوشنگپاسخ به این دیدگاه 0 0
      جمعه 18 دی 1388-0:0

      جناب آقای جوانفکر.....انصاف کالای وارداتی نیست که استفاده از آن شبهه داشته باشد ، کمی منصف باش اخوی ، شیر یا خط که بازی نمی کنی با دسته کورها ، مردم فهیم اند ، یعنی چه که آقا سلطان بازیگر حرفه ای بود ؟ ناموس مردم روز روشن توی خیابان پایتخت مورد اصابت گلوله جنگی قرار گرفت ، حالا دیوار حاشا بلند است یک بحثی است سوا ، گیرم که همه دنیا را هم توجیه کردم ، آیا باید به خودمان هم دروغ بگوئیم؟ اخوی ، منصف باش که در یوم الحساب با انصاف اعمالت را چرتکه بیندازند.


      ©2013 APG.ir