تعداد بازدید: 3452

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 13 اسفند 1388-0:0

سرما در سرما، با پتوي ترکيه!

ورود پتوهاي تركيه به مازندران موجب نارضايتي عمومي فروشندگان شهرهاي مختلف استان شده است.


 مدتي است كه تعدادي از ماشين‌هاي خارجي با عنوان فروشندگان پتوهاي تركيه و به عنوان توريست وارد مازندران شده و اقدام به فروش پتو در جاده‌هاي مازندران مي‌كنند.


متاسفانه اين افراد جداي از ايجاد چهره‌اي نابهنجار در حاشيه جاده‌هاي سراسري و ترانزيت مازندران، با فروش پتو با قيمتي پايين تر از فروشندگان داخلي، بازار فروشندگان داخلي را با ركود مواجه كرده‌اند.

* اين رويه به نفع فروشندگان داخلي نيست
در همين راستا نائب رئيس مجمع امور صنفي شهرستان بهشهر اظهار داشت: متاسفانه هيچ نظارتي بر فروشندگان اين نوع كالا در سطح جاده‌ها صورت نمي‌گيرد و اين به نفع فروشندگان و مغازه داران داخلي نيست.


محمد حكمت خاطرنشان كرد: پتوفروشان تركيه‌اي با قبضه بازار اين كالا در داخل عرصه فعاليت را بر توليد كنندگان داخلي تنگ كردند و بايد كار اساسي در رابطه با جمع‌آوري و يا ساماندهي آنان صورت گيرد.

*نظارت قوي ضرورت جدي است
قربانعلي رئيسي رئيس اصناف نكا نيز بيان داشت: متاسفانه فعاليت آنان به‌طور چشمگير در جاي جاي حاشيه جاده‌ها نمودار است و بايد نظارت كامل اعمال و از ادامه فعايت آنان جلوگيري شود.

* به‌زودي مسئله پتوفروشان ترك در مازندران بررسي مي‌شود
معاون برنامه‌ريزي استاندار مازندران نيز در اين باره اين افراد و فعاليت آنان گفت: بررسي فعاليت و جمع‌آوري پتوفروشان تركيه‌اي در دستور كار جدي استانداري مازندران قرار دارد.


ولي‌الله فرزانه ادامه داد: جمع‌آوري اين افراد و گروه‌ها با كمك نيروي انتظامي و دستگاه‌هاي امنيتي در دستور كار است و در اسرع وقت نيز عملياتي خواهد شد.

*فعاليت اين گروه‌ از فروشندگان در مازندران پايان مي‌يابد
رئيس سازمان بازرگاني مازندران نيز در اين باره  اظهار داشت: يكي از مباحثي كه مورد تاكيد است كه بايد رسيدگي شود، رسيدگي به امور فعالاني است كه با عنوان توريست و يا هر عنوان ديگري با وسيله نقليه خارجي در سطح جاده‌ها فعاليت مي‌كنند.


عباسعلي وفايي‌نژاد يادآور شد: گزارش‌هاي متعددي در رابطه با اين فروشندگان از جانب مردم و فروشندگان اين نوع كالا در استان گزارش شده است.


وي افزود: اين فعاليت‌ها به دستگاه‌ها و مراكز كشوري نيز اعلام شده و با تاكيد استاندار برخورد با اين فعالان صورت گرفته و در چند روز آينده نيز با توجه به برنامه كاري برآنيم تا فعاليت آنان را محدود و با تلاش بيشتر فعاليت آنان را از محدوده استان خارج كنيم.(farsnews)


  • يکشنبه 22 فروردين 1389-0:0

    1. وقتی بتوان کالایی را ارزنتر خرید عاقلانه است که چنین کرد.
    2. این مسئله که توریستها کاسبی کنند با ذات تورسیم تناقض دارد. تورسیم در پی کسب در آمد است برای محل مورد نظر.این امر هیچ ربطی با جهانی شدن ندارد، بلکه قهقرا است.
    3. این که یک عده از خارج بتوانند در جاده های کشور دیگری کاسبی راه بیاندازند نشان می دهد که مرز آن کشور به قول ما مازنی ها " راه" دارد. یعنی نقصی در کار است، گمرگ ندارد یا دارد اما ....
    4. اینکه مسئولین استان تازه بعد از درج خبری در رسانه به فکر حل مشکل - آن هم در آینده - می افتند نشان می دهد چندان هم مسئول نیستد یا این که مسئله واقعا مسئله نیست!
    5. و اما، اقتصاد و جامعه مازندران همانند محیط زیست اش در حال تغییر بدون برنامه است و هیچ چشم انداز روشنی حداقل در کوتاه مدت قابل تصور نیست. نمونه اش: همین خبرهای مازندنومه را مرور کنید.

    • دوشنبه 17 اسفند 1388-0:0

      راست ميگه چقدر آدم بيكار وجود داره ، منم

      • دوشنبه 17 اسفند 1388-0:0

        هرگزیادم نمیره یکی ازاقتصاد دانان بزرگ جهان میگفت اگر کالایی اونور دنیاتولیدبشه وبدست شما1ریال ارزانتر ازتولید شمابرسه تولید شما مقرون به صرفه نخواهد بود. حالا اگر پتوها چهره شهرشما را زشت کردن یافروشندگان محترم و گرامی شهر شما ناراحتن . اولآ بفرمایید کجای شهرتون زیباست که اینا ژشتش کردن دومآ به کسبه محترم وگرامی و تلاشگر و زحمت کش شهرتون بفرمایید محض رضای خدا راضی باشن به راضی بودنمردم از خرید پتوهای ارزانقیمت یااگررضایت نمیدهند بفرماییدشان قدم رنجه فرموده انها هم از مراکز ارزانفروشان پتو ابتیاء کنند وبیخود بیجهت پای مسولان محترم استان را به اینجور مسایل کوچک و پیشپا افتاده نکشانند اونهم مقاماتی همچون استاندار .نیروی انتظامی . شهردار . .شما یه نگاه به استانهای اطرافتون بندازین به بینین از این نیرو ها چطور برای جهانی شدن استانشون استفاده میکنند.اونوقت یه عده چه توقعاتی از استاندارشون دارن .اونوقت داد میزنن چراما عقب افتادیم ؟اخه پدرمن عزیزمن تو چطور میخوای جلو بیفتی؟


        ©2013 APG.ir