تعداد بازدید: 2769

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 20 اسفند 1388-0:0

نوروزي چون نوروزهاي ديگر

... آیا بهتر نیست به جای سفر به ترکمنستان ، قرقیزستان ، مغولستان و قطر؛ به ترکیه واستانبول سفر کنید و از نزدیک شاهد سیل عظیم توریست از اقصا نقاط دنیا باشید؟ (يادداشتي ازمحمدرضا بحرگرد نيکو-فريدون کنار)


چند روزی به آغاز سال نو زمان باقی نیست و این صاحبخانه هر ساله پذيراي میهمانان بسیاری است.

استان مازندران در این ایام میزبان میلیون ها مسافر داخلی و توریست خارجی است که با ورود شان مي توان میلیون ها تومان پول را به استان تزریق کرد.

می توان گفت که این ایام از معدود روزهايي است که مردم شریف مازندران شکایتی مبنی بر احداث کارخانجات و بیکاری از مسئولان ندارند زیرا تلاش و زحمت برای در آمدی بیشتر نگاه اصلی، مردم م یباشد .

پس از پایان تعطیلات و عزیمت مسافران، استان های شمالی به یک باره به گورستانی تبدیل می شوند که تداعي کننده عصرهاي پنج شنبه است!

جالب اینجاست که این میهمانان پس از بازگشت، خاطراتی جز دور هم بودن با یکدیگر را از مازندران به یاد نمی آورند !

 همین مسافران اگر به استان های دیگر بروند در جمع خود پس از بازگشت از داشته های آن استان ها سخن می گویند،بعد دور هم بودن را تلنگر می زنند.

اگر دریای خدادادی و طبیعت زیبای مازندران به چشم نمی آمد چه جاذبه ای را می بایدبه رخ می کشیديم؟

روي سخن با بزرگان استان است، با مدیرانی که هر ساله ضعف های مدیریتی سال قبل خود را همچون مدال بیرنگ بر گردن دیگری می نهند و خود را مستحق سکوی بهتر مي دانند؛به راستی برای نوروز 89 چه تدابیری اندیشیده اید؟

 آیا بهتر نیست به جای سفر به ترکمنستان ، قرقیزستان ، مغولستان و قطر؛ به ترکیه واستانبول سفر کنید و از نزدیک در فرودگاه شاهد سیل عظیم توریست از اقصا نقاط دنیا باشید که هر سه دقیقه میزبان میلیاردها دلار و یورو است که به آن کشور و برای مردمش سرازیر می شود؟؟

 سوال این است ،چرا با گذشت سی سال از انقلاب اسلامی برای چذب هر روزه توریست و نه براي مدت محدود نوروز ناتوانیم؟!


  • هم استانيپاسخ به این دیدگاه 0 0
    جمعه 21 اسفند 1388-0:0

    سلام
    اين يک واقعيت است که مازندران مانند پارکي براي گذرن اوقات فراغت کل مردم ايران است و در مقابل مشکلات حجم ترافيک ،گراني و ... ،خب ديگه !و همچنين سفرهاي فرمايشي مسئولين واقعا هدف توسعه ... دارد !!!!!


    ©2013 APG.ir