تعداد بازدید: 4123

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 2 فروردين 1389-0:0

بازخواني يك پيشنهاد

مازندنومه طي يادداشتي که نزديک به 5 ماه پيش انتشارداده بود،به رفراندوم گذاشتن طرح هدفمند کردن کردن يارانه ها راپيشنهاد داده بود و اينک رييس جمهور همين پيشنهاد را ارايه داده است.


در روز شنبه دوم آبان ماه 1388 يادداشتي به قلم رسول شريفي فر -کارشناس ارشد جامعه شناسي- در مازندنومه انتشار يافت که نويسنده پيشنهاد داده بود طرح تحول اقتصادي را به همه پرسي بگذاريم.

 در روزهاي پاياني سال گذشته دکتر احمدي نژاد در يک برنامه زنده تلويزيوني به منتقدان اين طرح از جمله احمد توکلي حمله کرد و خواستار به رفراندوم گذاشتن طرح هدفمندکردن يارانه ها شد.

در همين راستا با شريفي فر گفت وگوي کوتاهي انجام داديم.وي اظهارداشت:نگاه به مسايل و پديده هاي اجتماعي بايد كارشناسانه و فارغ از جهت گيري هاي سياسي و مصالح حزبي و گروهي باشد .

اين کارشناس رسانه و جامعه شناس افزود:چنانچه در آن يادداشت آمده بود، طرح هدفمند كردن يارانه ها مي تواند گامي بزرگ و اساسي به سوي جهاني شدن در حوزه اقتصاد باشد و كشور را در مسيري كه مقام معظم رهبري رهنمود شدند-همت مضاعف و كار مضاعف- قرار دهد.

وي تصريح کرد: اگر اصل طرح به رفراندوم گذاشته مي شد،امروز دولت مجبور نبود به دليل عدم تامين نظرش در تامين منابع به چالش بيفتد.

 شريفي فر ادامه داد:چندي پيش مطلبي را تحت عنوان «يک پيشنهاد:طرح تحول اقتصادي را به همه پرسي بگذاريد »را در مازندنومه انتشار دادم كه متاسفانه از سوي مسئولان ناديده گرفته شد، اما رياست محترم جمهور پس از تصويب قانون هدفمند كردن يارانه ها در رسانه ها درخواست رفراندوم براي اجرايي شدن قانون را مطرح كردند كه باز هم جاي بررسي دارد.

خاطرنشان مي کنيم لينک آن يادداشت را مي توانيد اين جا ببينيد:http://www.mazandnume.com/?PNID=V10125


  • سوادكوهيپاسخ به این دیدگاه 2 0
    دوشنبه 6 آبان 1392-0:0

    ﺷﻤﺎ ﻛﻪ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﻩ ﻣﺠﻠﺲ ﻧﻴﺴﺘﻲ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﻭ ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﺑﺮﺱ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﺧﻮﺩﺷﻮﻥ ﻣﻴﺪﻭﻧﻦ ﺭﺍﻩ ﻛﺎﺭﻭ ...

    • چهارشنبه 31 خرداد 1391-0:0

      شما برو همون رسانه را مدیریت کن برادر من نمیخواد در مباحث اقتصادی و یارانه ورود کنی .مسوولین محترم بهتر از شما اگاهند .

      • يکشنبه 15 فروردين 1389-0:0

        کاش طرح هدفمندی یارانه ها به مرحله ی اجرا نرسد. چرا که در صورت اجرای این طرح غیر کارشناسی شده تورم افسارگسیخته بر دست و پای اقشار ضعیف جامعه به خصوص کارگران و روستاییان و نیز اقشار حقوق بگیر جامعه زنجیر فقر و نداری خواهد زد. البته برای پولدارها و ثروتمندان توفیری نخواهد داشت. پس ای دلسوزان مانع از این طرح ظالمانه شوید.

        • شنبه 14 فروردين 1389-0:0

          آقا اینا که استاد دوز و کلک و تقلبن به نظر شما اگه رفراندومی هم برگزا بشه کی قراره که آرا مردم فلک زدرو بشماره!!!!!!!!؟؟؟؟؟

          • شريفي فر پاسخ به این دیدگاه 0 3
            چهارشنبه 4 فروردين 1389-0:0

            برادر گرامي جناب مرتضايي فر سلام سال نو مبارك دغدغه قانون گرايي شما ستودني است اما رفراندوم امري كاملا قانوني و دمكراتيك و ظرفيتي بزرگ در نظام مردم سالاري ديني است و اين در قانون اساسي پيش بيني شده است اما صلاح مملكت را خسروان دانند......

            • بهمن کلبادیپورپاسخ به این دیدگاه 2 0
              چهارشنبه 4 فروردين 1389-0:0

              سلام بر خاتم یا اقای مرتضایی فر . با اظهار نظرتان ثابت کردید که ادمی مسولیت پذیر و دلسوزی هستید نسبت به رخدادهای جامعه چرا که شماهم میتوانستید مثل ده ها وصدها و شاید هم هزاران نفر مردم این دیار بی تفاوت از کنار این مطلب رد بشید ولی اینکار را نکردید وهمین امر تحسین ما را نسبت بشما برانگیخت احسن بر شما وروحیه بالا و والا و همت مضاعفتان . قطعآ دوستان اجابت خواهند کرد خواسته شما را در امر پاسخگویی. اماپاسخ بسیار روشن است یعنی نگارنده مطلب مورد بحث(بازخوانی یک پیشنهاد)اقای رسول شریفی فر . کارشناس ارشد جامعه شناسی خود بسیار واضح علمی وتخصصی بیان فرمودند که .نگاه به مسایل وپدیده های اجتماعی اقتصادی . . . باید کارشناسانه وفارق از هرگونه جهت گیریهای سیاسی ومصالح حزبی وگروهی صورت گیرد لذا طرح هدفمند کردن یارانه ها . .مصداق همین امر میباشد یعنی گروهی از دانایان اندیشمندان ویا خبرگان ومتخصصان باید اطهار نظر بفرمایند برای حصول نتیجه ای مطلوب و قابل قبول نه ادماییکه هنوز درتلفظ صحیح یارانه یا رایانه مثل بنده دچارمشکل هستیم در رفراندم شرکت داده بشیم ودفاع بکنیم یا دفع بکنیم چیزی را که اصلآ نمیدانیم خیر و صلاح ما در کدامشان میباشد . اما سوال اساسی این است که شحصی کاردان کارشناس و کار بلد مثل اقای شریفی فر این دو ضد را چگونه و با چه توجیهی کنار هم جای داد یعنی 1_ سپردن کار بدست کاردان و کارشناس برای حصول نتیجه ای مطلوب 2_ خوشحال و شادان از ارایه پیشنهاد رفراندم برای تخصصی ترین طرح اقتصادی کشور . خوشحال میشم اگر روشنم بفرمایید .

              • مرتضایی فرپاسخ به این دیدگاه 3 0
                دوشنبه 2 فروردين 1389-0:0

                سلام بر مازند نومه
                دوستان محترم
                مجلس را برای چه بوجود آورده اند و چرا باید با هزینه های زیاد نمایندگان مردم انتخاب بشوند و بجای آنکه از نظر آنان بعنوان نمایندگان مردم استفاده شود برای هر طرحی رفراندوم انجام دهیم به نظر شما و آقای شریفی فر نباید روشهای قانونی بیشتر مد نظر قرار گیرد و بجای اینکه دولت را سرجای خودش بنشانند تا به راحتی نگوید من مصوبه مجلس را اجرا نمی کنم رفراندوم.....؟
                با همین پیشنهادات است که بیشتر از پیش مملکت عقب رانده می شود و قانون مندی قوا دچار تزلزل می شود.
                ممنون می شوم اگر پاسخ شما یا آقای شریفی فر را داشته باشیم


                ©2013 APG.ir