تعداد بازدید: 4026

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 3 فروردين 1389-0:0

بدهکاري، جوهر مرد است!

مهندس نوبخت-مديرکل منابع طبيعي ماندران-منطقه ساري در گفت و گوي نوروزي با مازندنومه عنوان کرد:فقط 690 هزار تومان حقوق مي گيرم به اضافه 155 هزار تومان اضافه کار-من دو بچه دارم اما خانمم سه بچه دارد-قرقاول پرورش مي دهم- قسط زياد دارم و ماشين شخصي هم ندارم.


 مهندس نوبخت-مديرکل شاعر و شوخ طبع منابع طبيعي مازندران-منطقه ساري،به بهانه فرارسيدن عيد نوروز با خبرنگار مازندنومه گفت و گو کرد.چکيده اي از نظرات و نکته هاي جالب اين گفت و گو درپي آمده است.

--------------------

*من از روز ازل...!

ساعت 11:30صبح 24 بهمن 1350 به دنيا اومدم و مي گن اون روز برف مي باريد.

*خانه تکاني هرگز!

از خانه تکاني سال 1388 خاطره اي دارم.آن موقع من رييس شهرستان بودم.عيال به من گفت در خانه بمانم و به او کمک کنم.فوري به دوستم تلفن کردم که به منزل ما تلفن کند و دروغکي بگويد که بخشي از جنگل آتش گرفته است!ترفندم کارساز شد و من خيلي زود از خانه بيرون رفتم و به خانمم کمک نکردم!

*به ياد پدر!

بهترين عيدي عمرم را از دست پدرم گرفتم.آن موقع تازه سکه هاي 5 توماني عرضه شده بود.پدرم علاوه بر يک اسکناس صدتوماني يک سکه 5 توماني به من عيدي دادکه بهترين عيدي عمرم محسوب مي شود.پدرم در10 ارديبهشت 1362 به شهادت رسيد.

*دوقلوها!

دو دختر دارم که دوقلو هستند و کلاس پنجم دبستان درس مي خوانند.البته مهري دو دقيقه بزرگتر از مهناست.سال گذشته هم به هرکدام يک جلد نهج البلاغه عيدي دادم.لازم به ذکر است که من دو بچه دارم و خانمم سه بچه! من هم به نوعي بچه خانمم هستم!

*سال تحويل در آرامگاه!

من هر سال،لحظات تحويل سال را در آرامگاه و بر سر قبر پدرم مي گذرانم.به شوخي به دوستانم مي گويم اگر زماني متواري شدم وخواستيد مرا پيدا کنيد، لحظه سال تحويل به آرامگاه بياييد.

*بدهکاري، جوهر مرد است!

جوهر مرد الان وام و بدهکاري است!من هم قسط و بدهکاري زياد دارم.خوشبختانه خانمم معلم است و خرج خانه با اوست.من به او مي گويم مرد خانه! 

 فقط 690 هزار تومان حقوق مي گيرم به اضافه 155 هزار تومان اضافه کار! فيش محرمانه هم ندارم،کلش همين قدر است.اين را هم بگويم که روزي 12 تا 16 ساعت کار مي کنم،چون قسط زياد دارم.به نظر من در زندگي بايد سه "ت" را رعايت کرد:توانايي،تحمل و تفاوت ها.

*کار دوم من!

درمملکت ما کار زياد است امابه قول ما مازندراني ها"پييز کرکوفا و بهاراسب کره همه دل ره خانه"!آدم بايد تلاش کند و رنج بکشد تا به جايي برسد.من در منزلقرقاول پرورش مي دهم و در يک مکان 70 متري، 16 نژادمتفاوت قرقاول را پرورش داده ام که قيمت آن ها تا جفتي يک ميليون و چهارصدهزار تومان هم مي رسد.

*خيلي شلوغم!

آدم شلوغي بين خانواده و فاميل هستم.به گل وگياه هم علاقه فراواني دارم و مطالعات زيادي در اين زمينه دارم.من کل فضاي سبز شهر ساري و گونه هاي درختي آن را مي شناسم.مثلا" مي دانم در بلوار ارتش يا در حوالي شهرداري چه گونه هاي کميابي وجود دارند و مي دانم گونه هاي کمياب درختي در استان و شهر ساري چه چيزهايي هستند و کجا قرار دارند.اکثر گياهان دارويي را هم مي شناسم واز خواص دارويي آن ها باخبرم.مثلا"مي دانم که بذر خرد شده درخت بلوط خون را بند مي آورد چون ويتامين K دارد.قدرت خون سازي بلوط از جگر هم بيشتر است.

*خط 11

تا 4 سال پيش ماشين شخصي داشتم اما به خاطر تعميرات منزل فروختم و الان بدون ماشينم.


  • شنبه 7 فروردين 1389-0:0

    واقعا اگر همه مسئولين كشور مثل ايشون بودن كشور گلستان ميشد


    ©2013 APG.ir