تعداد بازدید: 3347

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 16 فروردين 1389-0:0

ابراهيمي:درآمد سرانه مازندراني ها پايين است

معاون سياسي-امنيتي استاندار مازندران گفت:مهمترین دغدغه سیاسی، حفظ سلامت شهروندان است-زیرساخت های ارتباطی و جاده ای در استان در شان مردم مازندران نيست- عدالت تنها در زمینه اقتصاد نیست-جوان بودن جمعیت استان از جمله مشکلاتی است که با آن مواجه ایم .


به گزارش خبرنگار مازندنومه از ساری هادی ابراهیمی در جلسه هفته سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، گفت: انسان سالم ، محور توسعه پایدار نه تنها در کشور ما بلکه در هر نظام و کشوری است.

وی افزود: پایداری و دوام هر نظام و مجموعه سیاسی و فرهنگ در توجه به حوزه بهداشت و سلامت و توجه به روان افراد ، از نشانه های این جامعه است.

معاون سیاسی استانداری مازندران اظهار داشت :مولفه هایی که برای سلامت شهری یک جامعه بر شمرده اند شامل عوامل اجتماعی است که مرتبط با سلامت جاده ای ، شیوه های زندگی سالم ، امنیت و سلامت غذاست.

 وی اذعان داشت : تکنولوژی جدید ، فرایندی در حوزه جامعه ایجاد کرده که ما را وارد مرحله گذار از جامعه سنتی به صنعتی کرده است.

ابراهیمی تصریح کرد: هر روز روند مدرنیزه کردن ساختار اجتماعی و ورود آن به زندگی اجتماعی ، چالش ها و نارسایی هايي را ایجاد کرده است.

 وی افزود: به دلیل دسترسی نقاط شهرنشین به امکانات ، شاهد رشد مهاجرت بی رویه جمعیت روستاها به شهرها هستیم.

ابراهیمی با بیان اینکه امروز نیمی از جمعیت جهان در شهرها زندگی می کنند خاطرنشان ساخت: ما نتوانسته ایم برنامه راهبردی برای زندگی در روستاها تهیه کنیم و رشد روزافزون حاشیه نشینی از مواردی است که زندگی شهری را تهدید می کند.

به گزارش مازندنومه وی مهمترین دغدغه سیاسی را حفظ سلامت شهروندان و احیای مجموعه سالم و پویا برای زندگی اجتماعی دانست و تصریح کرد: حفظ سلامت شهروندان در گرو یک برنامه ریزی قانونمند میسر است.

معاون سیاسی-امنيتي استانداری مازندران گفت: فقر ، کاهش امنیت غذایی ، سبک زندگی ناسالم ، کمبود فضا و عدم توجه به محیط های فرح بخش و سالم و اولویت قرار ندادن بهداشت در محیط شهری و اعتیاد از دغدغه های عمده ای است که حوزه بهداشت و سلامت را تهدید می کند.

ابراهیمی با بیان اینکه امروز توجه به مقوله سلامت ، تنها معطوف به یک سازمان نیست ، اذعان داشت : شاید سیاست گذاری ها معطوف به یک مجموعه باشد اما در این مقوله مهم ، همه دستگاه ها به خصوص رسانه ها ،مکلف هستند گام های موثر بردارند.

وی افزود: شناسایی مشکلات استراتژیک ، رمز موفقیت و گذار از مرحله دغدغه انگیز است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه باید عوامل تهدید کننده سلامت در جامعه را کاهش دهیم ، تصریح کرد: فراگیر کردن و اجرای برنامه ها در حوزه بهداشت و درمان یک امر ملی است و اصلاح و بهبود شیوه زندگی باید با رویکرد آموزش صورت گیرد.

وی با بیان اینکه توجه به امر آموزش از نکات بسیار مهم است اظهار داشت : امروز دولت ها ، برای پایداری سلامت و نهادینه کردن آن در لایه های مختلف جامعه ، به آن توجه می کنند.

مدیرکل سیاسی استانداری مازندران با اشاره به اینکه عدالت تنها در زمینه اقتصاد نیست ، افزود: توزیع عادلانه و رسیدن به خدمات بهداشتی باید در نقاط محروم و دور افتاده انجام شود تا دیگر شاهد مهاجرت و حاشیه نشینی نباشیم.

وی اظهار داشت : به رغم ظرفیت هایی که در استان وجود دارد،ما با نرخ بالای بیکاری مواجه هستیم که می توتند تبعات امنیتی ، اجتماعی ، بهداشتی و روانی ایجاد کند.

 ابراهیمی گفت: بحث جمع آوری و دفع نامطلوب زباله ها از دغدغه هایی است که حوزه بهداشت و درمان را تهدید می کند.

وی با اشاره به آمار بالای تصادفات جاده ای تصریح کرد: زیرساخت های ارتباطی و جاده ای در استان آماده نیست و با شان مردم استان مهیا نگردیده است .

ابراهیمی با بیان اینکه جوان بودن جمعیت استان از مشکلاتی است که با آن مواجه ایم ، اظهار داشت : ضمن اینکه این مساله یک فرصت است اما اگر بهره گیری کافی نکنیم که می تواند عامل تهدید باشد و باید زمینه ای برای استفاده از فرصت ها ایجاد شود.

 وی بااشاره به درآمد ناکافی سرانه خانواده های استان ، گفت: بالا بودن هزینه ها و کم بودن درآمدها ، مشکلاتی را ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار مازندنومه از ساری محمدمهدی ناصحی در جلسه هفته سلامت گفت: سلامت به معنای نداشتن بیماری و نقص عضو نیست بلکه احساس رفاه اجتماعی ، روحی و جسمی است.

به گزارش مازندنومه حسین جلایی -معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران- در این جلسه  با بیان اینکه انسان هایی می خواهند که در 24 ساعت خود الگو داشته باشند ، اذعان داشت : آبا اولویت ها در میان مدیران ما دیده می شود؟

جلایی با اشاره به اینکه ما مدیران محدود هستیم تصریح کرد: چراکه منابع ما محدود است و ما باید بر اساس همین منابع قدم برداریم.

 وی با اشاره به نبود بازار بهداشتی در مرکز استان ، افزود:باید بازارهایی در خور شان مردم استان داشته باشیم که از سلامت نیز برخوردار باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه آمار رسمی اعتیاد 2 میلیون نفر است خاطرنشان ساخت: هر روز سن اعتیاد کاهش می باید و باید جمعیت دانش آموزی را دریابیم .

وي گفت: هز 10 ثانیه یک نفر بر اثر استعمال مواد مخدر جان خود را از دست می دهد و این معضلی است که باید به آن رسیدگی شود.

 وی افزود: بالغ بر 50 درصد جمعیت جهان در شهرها زندگی می کنند که یک سوم از این میزان را زاغه نشینان اختیار کرده اند.

جلایی گفت: شهرنشینی باعث چالش های بهداشتی زیادی می گردد که مي تواند مستیم یا غیر مستقیم بر سلامت و زندگی شهروندان تاثیر داشته باشد.

وی با اشاره به طرح هزار شهر هزار زندگی که از سوی سازمان بهداشت جهانی اعمال می شود اذعان داشت : 40 شهر در ایران نیز در این طرح مشارکت دارند.

جلایی اذعان داشت : هر سال در جاده های ما به آرامی ، یک حادثه بم اتفاق می افتد.



    ©2013 APG.ir