تعداد بازدید: 3650

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 25 فروردين 1389-0:0

ديرهنگام،اما نويدبخش

نامه محمد عظيمي-نيماشناس و پژوهشگر بهشهري-به استاندار مازندران: خانـه ی نـیما در تهران غیرمسکونی بوده و با توجه به جلوگیری از تخریب این خانه و تلاش خانم دکتر سیمین دانشور (همسر زنده یاد جلال آل احمد) و مکاتباتی که با سازمان میراث فرهنگی کشور انجام داده ایم، متاسفانه هنوز به ثبت نرسیده است.


مازندنومه:اظهارات استاندار مازندران در مورد نامگذاري روزي به نام نيماي بزرگ،بازتاب مختلفي در محافل فرهنگي و ادبي داشت.طي سال هاي گذشته طاهايي نخستين مدير ارشدي است که پيشنهادهايي در فاز فرهنگي و آن هم نامگذاري يک روز در تقويم به نام نيما ارايه داده است.واقعيت اين است که ما مازندراني ها به شايستگي حق نيما را ادا نکرده ايم و بيشتر تلاش هاي صورت گرفته فراتر از مرز استان و حتي کشور بوده است.

نوشته زير را يک نيماشناس مازندراني و کسي که سال هاست با نيما وشعرهايش زندگي مي کند براي مازندنومه فرستاده است.بخوانيد.

----------------------

حضور گرانقدر جناب آقای مهندس طاهایی، استاندار محترم استان مازندران

 با سلام و آرزوی توفیق

 نظر به سخنان ارزشمند حضرتعالی در مورد نامگذاری روزی به نام نیما یوشیج در تقویم کشور و ثبت خانه ی نیما در تهران به استحضار می رساند که این اقدام بزرگ، هرچند که دیرهنگام به نظر می رسد ولی نشانگر این نوید می تواند باشد که تلاش شما و نهادهای فرهنگی، شاعران و هنرمندان استان مازندران به عنوان همولایتی های شاعر نـوپرداز ایران می تواند در معرفی هرچه بیشتر نیمای بزرگ تاثیری بسزا داشته باشد.

 در مورد خانـه ی نـیما در تهران گفتنی ست که این مکان ارزشمند در حال حاضر غیرمسکونی بوده و با توجه به جلوگیری از تخریب این خانه و تلاش خانم دکتر سیمین دانشور (همسر زنده یاد جلال آل احمد) و مکاتباتی که با سازمان میراث فرهنگی کشور انجام داده ایم، متاسفانه هنوز به ثبت نرسیده است.

این مکان 680 متری که در انتهای کوچه ی فردوسی خیابان دزاشیب تجریش قرار دارد با 180 متر زیربنا شامل 4 اتاق و یک زیرزمین می باشد که در سال 1328 توسط نیما یوشیج خریداری و ساخته شد.

 این بنا که متاسفانه توسط فرزند نیما به فرد دیگری فروخته شده است، با ثبت ملی و کاربری فرهنگی می تواند به عنوان موزه ی نیما، پذیرای دوستداران شعر و ادب ایران زمین در تهران باشد.

 فرزندان معنوی نیما امیدوارند که با توجه دلسوزانه ی شما و همت بیشتر مسئولین سازمان میراث فرهنگی استان، خانه ی نیما در یوش ساماندهی شده و موزه ی یوش بیش از آنکه نمایشگاه صنایع دستی و آلات زندگی عمومی باشد، آیینه ی آثار و زندگی شاعر بزرگ سرزمین ما باشد.

 با سپاس – محمد عظیمی مدیر سایت نیما یوشیج و مسئول انجمن دوستداران میراث فرهنگی هوتو 

ايميل نويسنده: (azimi41@gmail.com)


  • احسان مهدیانپاسخ به این دیدگاه 0 0
    يکشنبه 29 فروردين 1389-0:0

    دوست نویسنده ام جناب عطیمی

    از جدیت و پشتکار شما سپاس .
    خانه شعر شمال که در یک اردیبهشت بارانی 5 سال پیش با 300 شاعر مازندرانی ئر مسجد یوش به جای یک سالن مستقل برای این مرکز - همایش برگزار کرد یادتان است ؟.
    اگرچه این روزها تغییراتی را شاهدیم اما واقعا می توانست کل این مجموعه یک شناسه جدی میراث ادبی باشد

    ممنونم


    ©2013 APG.ir