تعداد بازدید: 4780

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 29 فروردين 1389-0:0

استاندار:مشايي نعمتي براي مازندران است

حاشيه‌هاي ملاقات مردمي طاهايي- استاندار مازندران- در رامسر: براي مردم صندلي بياريد كه بنشينند-شهردار آمده تا پلاژ ما را پس بدهد-امير قطر گفت رامسر قطعه اي از بهشت است-كار مرا خسته نمي كند.


برگزاري ملاقات هاي عمومي و ديدارهاي مردمي با وجود اتخاذ تدابير انديشيده شده ، حاشيه هايي دارد كه خواندن آن خالي از لطف نيست.

* به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري مازندران،ساعت ۸ صبح زمان ورود مسئولان به مكان برگزاري ملاقات عمومي در محل مصلي رامسر بود. بسياري از مسئولين و كارشناسان از روز قبل در رامسر مستقر شده بودند تا به برگزاري ملاقات عمومي به نحو مطلوب كمك كنند.


* ملاقات ساعت ۸:۳۰ صبح آغاز شد . در ورودي تعدادي از همكاران تيم ارزيابي و رسيدگي به شكايات استانداري مستقر بودند تا نامه ها را تفكيك كنند و ارباب رجوع را به سمت مديران مرتبط سوق دهند اما برخلاف تلاش اين دوستان، حجم وسيعي از مراجعين اصرار داشتند كه با شخص استاندار ديدار كنند تا آنجا كه تا ساعت ۹:۱۵ صبح  همكاران استانداري از ميان ۶۰ مراجعه كننده تنها ۱۰ نامه را به استاندار ارجاع دادند اما تعداد كساني كه منتظر آمدن استاندار بودند بيش از ۳۰ نفر بودند.


* در حالي كه برخي مديران در انتظار حتا يك ارباب رجوع بودند ، مديراني هم حضور داشتند كه شاهد يكي از پركارترين روز كاري خود در روز جمعه بودند. از جمله مدير كل كار و امور اجتماعي كه سرش به خاطر مشكلات اشتغال جوانان غرب حسابي شلوغ بود.


* ساعت ۸:۵۰ استاندار به محل مصلي آمد و دستهاي مردم براي احوال پرسي با او به سمتش رفت. ابراز احساسات مردمي كه گويي با ديدن او بخشي از تاريخ پنهان ذهن شان را مرور مي كردند ديدني بود. طاهايي حدود ۲۰ سال پيش نماينده مردم تنكابن و رامسر در مجلس شوراي اسلامي بود.


* جالب بود كه با وجود حجم وسيعي از مراجعان كه به سمت استاندار مي آمدند و نامه هايشان را به دست او مي رساندند ، طاهايي هر از چند گاهي يكي از همكارانش را خطاب قرار داده و مي گفت: براي مردم صندلي بياريد كه بنشينند.


* امام جمعه شهرستان رامسر هم مدام در بين مراجعان قدم مي زد و بر حسن اجراي ملاقات نظارت مي كرد و صميمانه با مردم گفتگو مي كرد.


* در ابتداي ورود جايگاهي براي خبرنگاران در نظر گرفته شده بود كه به گونه اي از مراجعان جدا شده بودند و از آنجا كه اين موضوع با روحيه خبرنگار كه پويايي است منافات داشت از سوي  روابط عمومي استانداري پيگيري و اين محدوديت رفع شد و خبرنگاران تا پايان مراسم در ميان مردم و مسئولان به تهيه خبر و عكس برداري مشغول شدند.


* در ميان جمعيت، مادري به همراه دو فرزندش حضور داشت كه زيبايي چهره و معصوميت كودكانه فرزندانش توجه را جلب مي كرد. مادر با معاون عمراني در حال مذاكره بود و گهگاهي نيز اشك در چشمانش حلقه مي زد و بعضش مي شكست. از فرزندش پرسيدم:  مي داني اينجا چه خبر است؟ با اعتماد به نفس بالايي گفت : بله شهردار آمده تا پلاژ ما را پس بدهد!


* استاندار در سخنراني نماز جمعه در خصوص طبيعت رامسر گفت: امير فعلي قطر در زماني كه وليعهد بود به رامسر آمد و در يك بازديد هوايي از فراز آسمان رامسر ، گفت:‌بي ترديد اينجا قطعه اي از بهشت است.


* طاهايي همچنين گفت:‌ زماني تصميم گرفتند در يكي از كشورهاي حاشيه خليج فارس يكي از مخروط هاي سبز رامسر را بازسازي كنند كه برآورد اوليه اجراي آن طرح ۳۵۰۰ ميليارد دلار اعلام شد و كارشناس مربوطه نيز بيان كرد كه در نهايت شبيه آن نعمت عظيم خدادادي در رامسر نخواهد شد.


* استاندار حضور رحيم مشايي، شيخ الاسلام و حسيني را در دولت نشانه توجه ويژه دولت به مازندران و غرب استان دانست كه در دولت هاي قبلي سابقه نداشت.


* استاندار در مورد رحيم مشايي گفت: سالهاي طولاني است كه او را مي شناسم و ايشان فردي با فضيلت و سرمايه و نعمتي است براي مازندران.


* استاندار از حميدي مدير كل صدا و سيما كه در ميان نمازگزاران بود خواست تا مطالبات و خواسته هاي مردم غرب استان ، گويش و توانمندي هنرمندان اين منطقه را جدي بگيرد و در رسانه ملي منعكس  كند.


* به دليل حجم مراجعان بنا به دستور استاندار برنامه ديدار با مردم بعد از اقامه نماز جمعه نيز ادامه يافت. بعد از نماز از استاندار خواستند كه براي صرف ناهار برود اما او قبول نكرد و گفت: باشد بعد از رفع حاجات مردم.


* ملاقات در ساعت ۱۷ تمام شد و تمام مصلي بزرگ رامسر كه ساعاتي قبل مملو از جمعيت بود حالا ديگر خالي شده بود و استاندار براي صرف ناهار رفت. به او خبر دادند كه چند نفر از مراجعان تازه مراجعه كردند كه او بعد از صرف ناهار در همان محل با ايشان ملاقات نمود.


* از نكات جالب توجه در اين ملاقات اين بود كه گاهي اشخاصي به استاندار مراجعه مي كردند كه تقاضاي شان مغاير با قوانين بود و طاهايي نيز بدون اينكه بخواهد كسي را بي جهت اميدوار كند و يا مشكلي را از سر خود واكند، با او به بحث مي پرداخت تا او متقاعد شود اين مشكلش به شيوه اي كه درخواست نموده قابل حل نمي باشد.


* بعد از ملاقات بر روال معمول، ديدار با خانواده هاي شهدا و جانبازان شهرستان رامسر انجام شد. اين در حالي بود كه استاندار روز قبل نيز در شهرستان رامسر تا ساعت ۱ بامداد در محل پروژه ها و يادواره شهدا حضور داشت. برخي از همكاران روابط عمومي كه او را در روز قبل همراهي مي كردند ، گاه چشمانشان از فرط خستگي بسته مي شد.


* در ديدار با يكي از خانواده هاي معظم شهدا مادر شهيدي به او گفت: آقاي استاندار مي دانيم كه امروز روز پركار و سختي را داشتيد و با مردم زيادي ملاقات كرده ايد و طبيعي است كه خسته باشيد. استاندار در پاسخ به او گفت: كار مرا خسته نمي كند ، ديدن چهره هاي دردمند مردم است كه روحم را مي خراشد.


* به ملاقات خانواده شهيدمحمد سليمان نژاد رفتيم كه فرمانده سپاه رامسر بود. پدر شهيد با ديدن او صلوات فرستاد و او را در آغوش كشيد و مشخص بود كه كاملا او را مي شناسد ، در ديدار با خانواده هاي شهداي رامسر بدون استثناء همين احساس برقرار بود. از مادر شهيدي درباره علت آن پرسيدم كه پاسخ داد؛. زماني كه مهندس نماينده مجلس بود يعني در حدود ۲۰ سال پيش به منزل ما مي آمد و به ما سر مي زد.


* در منزل شهيد محمد سليمان نژاد، استاندار به شخصيت اين شهيد اشاره كرد و گفت: اين شهيد بر روي كفن خود با خط خود دعاي جوشن كبير را نوشت و من يقين دارم كه مزار اين شهيد بزرگوار كرامت دارد و اگر بخواهيم يكي از چهره هاي ارزشمند رامسر را نام ببريم بي ترديد نام اين شهيد است.


* استاندار همچنين در اين روز در محل اداره ثبت اسناد واملاك رامسر حاضر شد و به صورت نمادين سند زمين هاي روستايي كه داراي دهياري و يا مركز بخش روستايي بودند را به صاحبانشان داد.


* در سي سنگان نور استاندار از چند طرح گردشگري نيز بازديد كرد. ساعت ۲۴ فعاليت كاري در  آخرين جمعه فروردين ماه سال ۱۳۸۹ به اتمام رسيد.



©2013 APG.ir