تعداد بازدید: 2769

توصیه به دیگران 1

شنبه 18 ارديبهشت 1389-0:0

نه بانک داريم، نه عابر بانک!

...می دانستم که در بخش کجور بانکی نیست، اما اینکه حتی یک عابر بانک در این بخش نصب نشده باشد- واقعا در این عصر که صنعت و علم ، ماه و مریخ به تسخیر انسان افتاده- جای تاسف و کم لطفی دارد!(يادداشتي از بابك شمس ناتري،خبرنگار-چالوس)


 طی هفته پیش بنا به دلایل کاری شرایطی پیش آمد تا یک دور کامل مازندران را بزنم و البته این دور کاملا قمری بود و توقفی نداشت.

 در طی مسیر چالوس به سمت مرکز استان وقتی به اطراف خیابان ها نگاه می کردم با تعجب می شد کثرت بانکها را دید، از مرکزی و شعبه های دولتی گرفته تا صندوق های جدید التاسیس که هر روزه با اسم های متفاوت در شهرهای کشور و استان ما افتتاح می شوند.

در برخی از خیابانها که به فاصله یک در میان با مغازه و يا مشاغل دیگر بانک، صندوق قرض الحسنه و چنین چیزهايي به صورت عجیب و غریب افتتاح شده است که با تبلیغات زیاد سخت در حال رقابت هستند.

 به مدد پیشرفت علم و فن بيشتر شعب بانکی نیز مزین به عابر بانک شده اند و هر روزه تعداد کثیری از مردم کارهای خود را از این طریق انجام می دهند؛ هر چند که در ایام تعطیلات و فصول گردشگری عابر بانک ها مشتریان خود را تحویل نمی گیرند.

 اما از بخش کجور بگویم که بنابر سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت این بخش از شهرستان نوشهر در سال ۱۳۸۵ برابر با 12786 نفر است. جالب اینجاست که وقتی چند روز پیش برای اجرای مراسمی به کجور رفتم عده ای از اهالی این بخش که مردمی با صفا نیز هستند دورم را گرفتند و گفتند که از کجور هم بنویسم.

 گفتم چشم از چه بنویسیم ؟ با کمال تعجب شنیدم که گفتند از این بنویس که ما نه بانک داریم نه عابر بانک! ...

می دانستم که در بخش کجور بانکی نیست، اما اینکه حتی یک عابر بانک در این بخش نصب نشده باشد- واقعا در این عصر که صنعت و علم ، ماه و مریخ به تسخیر انسان افتاده- جای تاسف و کم لطفی دارد!

فکر این را کردم که اگر شخصی در کجور نیاز به پولی داشته باشد یا اینکه بنا باشد پولی را پرداخت کند باید یا به نوشهر مراجعه کند یا در چالوس به رتق و فتق امور بپردازد.

 این فکر برایم کاملا آزار دهنده است. مسوولان کشوری و استانی به هر بهانه ای به کجور می آیند و حداقل برای تفریح که گذرشان به این بخش می افتد؟!اما چرا...!؟

اگر مدیران کجوری استان و کشور را بشماریم و مسوولیت شان را بنویسیم از ناراحتی سردرد می گیریم اینکه حداقل این عزیزان که سالی یکبار به این بخش سری می زنند.

 شما تصور کنید که در کجور هستید و پول نیاز دارید و دست به جیب می شوید تا از عابر بانک یا خود پردازی پول بگیرید تا کارتان راه بیفتد، ولی نه دوست گرامی! در این بخش حتی یک عابر بانک هم پیدا نمی شود.

 بعد شما بنشینید و ببینید که رسانه ملی ما از صبح تا شب جوایز بانک ها را تبلیغ می کند و از مشتری مداری می گویند! این چه مشتری مداری است که به نیاز بالغ بر 12000 نفر انسان توجهی نمی شود؟!

به هر حال پیگیری این قضیه آنچنان هم سخت نیست و خیلی هم مشکل نيست.

 چطور مدیران خیلی از دانشگاه ها و ادارات استان پیگیری کردند و در محوطه حیاط شان یک عابر بانک یا خود پرداز نصب کردند؟آيا برای بخشی به این وسعت و با این تعداد جمعیت نمی توان چنین کاری کرد؟

 به هر حال پیشنهاد می شود مسوولان بزرگوار و دلسوز شهرستان و بخش کجور در این خصوص پیگیری های لازم را انجام دهند تا حداقل شعبه ای از یکی از بانک های دولتی در مرکز این بخش آغاز به کار کند یا اینکه عابر بانکی نصب شود تا حداقل های این مردم انجام شود.

در شرایطی که بانکهای کشوری و صندوق های قرض الحسنه در ازدیاد شعبه ید طولایی دارند امیدواریم که این خواسته به حق مردم بخش کجور محقق شود، هر چند که مردم این بخش به علت نداشتن نمایندگی خیلی از ادارات، مجبور به رفت و آمدهای همه روزه به شهرهای همجوار هستند اما به هر حال اگر همين یک خواسته اجابت شود، کلی درد را دوا می کند.


  • يکشنبه 19 ارديبهشت 1389-0:0

    همانطور که میدانید مازندران در حال حاضر نه قطب کشاورزی است و نه قطب صنعتی بلکه قطب گردشگری می باشد. اگر مسئولان دلسوز این خطه اقدامی جهت زیرساختهای صنعت توریسم در این منطقه انجام دهند آنوقت مشاهده خواهید کرد که پول در سانت سانت این خطه آنقدر فراوان خواهد شد که بانکها برای باز نمودن شعبه در دهات نیز صف بکشند.
    زیر ساخت یعنی مدون شدن قوانین ومقررات صحیح در استفاده صحیح از طبیعت خدا که نزد ما به امانت گذاشته است
    زیر ساخت یعنی ارائه تصحیلات به اهالی منطقه در اجرای این قوانین و مقررات و ساختو ساز و هموار نمودن راه برای راهیابی توریستها به منطقه و استفاده از این نعمت خدادادی بر اساس قوانین صحیح از قبل تدوین شده زیر ساخت در اینجا یعنی نرود میخ آهنی در سنگ!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    ©2013 APG.ir