تعداد بازدید: 3299

توصیه به دیگران 1

شنبه 18 ارديبهشت 1389-0:0

بگذاريد رد شوم!

حاشيه نگاري مازندنومه از حضور رحيم مشايي در ساري:اطرافيان مشايي،بانوان خبرنگار را هل دادند-خبرنگارم،بگذارید رد شوم،به من چه که تو خبرنگاری!-به گفته مشايي در 50 تا 100 سال آینده می توان انسان تولید کرد- رئیس جمهور در 3 ماه آینده به مازندران سفر نخواهد کرد.


روز شنبه اسفنديار رحيم مشايي-مرد قدرتمند کابينه-مهمان استان ما بود. به گزارش خبرنگار مازندنومه درساري، رحیم مشایی در بیست و ششمین بزرگداشت مقام معلم در جمع معملمان نمونه کشوری ، استان و شهرستان مازندران سخنراني کرد.

وي در اين مراسم گفت: از افتخارات بزرگ ملت ایران این است که همواره در تاریخ معلم بوده است.

 سرپرست نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ایرانیان به موازات تمدن بشری معلمان نخست جامعه بشری در تاریخ بوده اند،خاطرنشان ساخت: اگر نوع نگاه تعالی اسلام به دانش و دانش نبود ، تردیدی ندارم که ایرانیان به اسلام روی خوش نشان نمی دادند.

 وی با بیان اینکه زیباترین محل پیوند این دو فرهنگ ، خدمات متقابل علمی و ایرانیان و اسلام است، افزود: در پایه گذاری فرهنگ و تمدن اسلامی ، ایرانیان در کنار خواهران و برادران عرب در پایه گذاری این فرهنگ کوشش کردند و اگر سهم شان در این عرصه بیشتر از دیگر ملت ها نبوده باشد ، کمتر نیز نیست.

مشایی با اشاره به اینکه بخش کوچکی از فرهنگ و تمدن اسلامی در تاریخ محقق شد،گفت: به این علت است که فرصت مدیریت برای توسعه و دانش و گسترش معرفت به ائمه بزرگوار داده نشد و کسانی بر مسند قدرت ها نشستند که صلاحیت اداره امور را نداشتند.

وی تصریح کرد: در بدو ورود اسلام به ایران شاهد بروز و جلوه معلمی هستیم و جنس انقلاب اسلامی نیز از معلمی و نور است.

 رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار کرد: بنیارنگذار جمهوری اسلامی نیز علاوه بر آنکه مانند همه انبیا ، همه شدون زندگی شان معلمی بود شغل و کسوت امام عزیز نیز معلمی بود و اکنون رهبر فرزانه انقلاب در کنار سایر مسئولیت ها یک معلم هستند و شاگرد تربیت می کنند.

 مشایی با اشاره به اینکه امروز به فناوری اي رسیده ایم که بخشی از اجزای بدن از طریق کشت ساخته می شود، اظهار کرد: این همان شبیه خلق کردن است و بشر به سرعت در این بخش پیشرفت کرده و اکنون بحث ساخت قلب و کلیه مصنوعی است.

 وی با بیان اینکه پیش بینی می شود در 50 تا 100 سال آینده می توان انسان تولید کرد، افزود: فردا انسان هایی توسط انسان خلق می شوند که نمی توانیم تشخیص دهیم این واقعی است یا نه چراکه تمام کارهایی که انسان بتواند انجام دهد این بشر مصنوعی نیز می تواند انجام دهد .

مشایی با اشاره به اینکه انسان ساخته دست بشر می تواند پزشک و مهندس و هر شغلی که به وی گفته شود به آن گرایش داشته باشد تصریح کرد: این انسان می تواند شاعر نیز باشد.

وی خاطرنشان ساخت: انسان مصنوع دست بشر در آینده در کنار انسان راه می رود ، می نشیند ، حرف می زند و حتی می توانیم اطلاعات عاطفی و احساسی را نیز به او منتقل کنیم و اگر به او بگوییم دست شما درد نکند او می گوید سر شما درد نکند.

 وی در ادامه افزود: اما این انسان ، انسان نیست چراکه روح ندارد و فقط توانایی اجرا دارد.

به گزارش خبرنگار مازندنومه،در زمان خروج مشایی از سالن همایش ، خبرنگاران زیادی برای انجام مصاحبه حضور یافته بودند که اطرافیان مشایی و استاندار مازندران ، تنها اجازه حضور دوربین صداو سیما را دادند و مانند همیشه خبرنگاران رسانه ها مورد جفا قرار گرفته و اجازه حضور در محل را نیافتند.

گفتني است عده زیادی از این خبرنگاران را بانوان تشکیل می دادند که بارها توسط اطرافیان مشایی هل داده شده و حریم اسلامی و عفاف بانوان توسط این افراد نقض شد.

*هدفمند کردن درشش ماه دوم سال


به گزارش مازندنومه، اسفندیار رحیم مشایی در حاشیه همایش بزرگداشت معلم در ساری در خصوص طرح هدفمند کردن یارانه ها گفت: طرح هدفمند کردن یارانه ها از نیمه دوم امسال در کشور اجرایی خواهد شد.

وی در رابطه با اجرایی شدن این طرح و افزایش حقوق کارمندان تصریح کرد: با توجه به اجرایی شدن این طرح در تحقق این هدف هستیم که به هیچ قشری فشاری تحمیل نشود اما از افزایش حقوق سخنی نگفته ایم.

رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص سفر احمدی نژاد به مازندران افزود: رئیس جمهور در 3 ماه آینده به مازندران سفر نخواهد کرد و به دنبال این هستیم که برنامه های مربوط به سفر را آماده کنیم.

رحیم مشایی با اشاره به دو طبقه کردن راه های ارتباطی استان تصریح کرد: پروژه بزرگراه تهران-شمال تاکنون وضعیت خوبی نداشته و امسال وضعیت ویژه ای برای این پروژه در نظر داریم.

وی خاطرنشان ساخت: دولت اجرای طرح توسعه راه آهن قزوین رشت- آستارا را نیز در دستور کار دارد.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چون دولت طرح عمرانی در برنامه ندارد و رویکرد سفر سوم رئیس جمهور فرهنگی است، گفت: این موضوع از پایه بی اساس است و امسال و در سال آینده طرح های عمرانی مضاعف تری نسبت به دولت نهم خواهیم داشت.

 *مدیران قاب تلویزیون را دوست دارند

 
حضور رحيم مشايي در ساري همراه با حاشيه هايي بود که برخي از آن ها را خبرنگار ما بيان کرده است.

- سخنرانی رحيم مشايي در اردوگاه شهدای دانش آموز بادله انجام شد.

 -پس از سخنرانی و در پایان مراسم،خبرنگاران رسانه های استان و از جمله دوربین صدا و سیما منتظر مصاحبه با رئیس دفتر رئیس جمهور بودند.

- وی پس از سخنرانی،همراه با حلقه ای از دوستان و یاران سالن را ترک کرد. جمع خبرنگاران نیز به دنبال مشایی راهی شدند که پس از خروج وی از دری کوچک ، محافظان مشایی ، به زور قصد بستن در داشتند که با مقاومت جمع خبرنگاران مواجه شدند.

-دوربین صداو سیمای مازندران بارها برای انجام مصاحبه در زمین کاشته شد اما مشایی و یاران وی از این کار امتناع کردند و سپس با گرفتن شماره پلاک خودروی صداو سیما و شماره همراه خبرنگار مرکز ، حاضر به مصاحبه با سیمای طبرستان شدند.

- خبرنگاران زن نتوانستند خود را از جمع آقایان عبور داده و به محل مصاحبه نزدیک شوند. خبرنگار ما-که از بانوان حاضر در مراسم بود- به محافظ مشایی گفت:" خبرنگارم، بگذارید رد شوم"، و وی گفت:" به من چه که تو خبرنگاری!".

- خبرنگاران و مخصوصا بانوان خبرنگار بارها مورد برخورد کسانی قرار گرفتند که گویا نه درکشوری اسلامی زندگی می کنند و نه مرزی از حجاب و عفاف می شناسند!

- بانوان خبرنگار حاضر نمی دانستند باید به رسالت خود عمل کنند یا مواظب حریمی باشند که توسط اطرافیان مشایی و طاهایی نقض شد.

-در این میان چند مدیر کل خود را از لابه لای جمعیت عبور دادند تا در کادر دوربین سیمای مازندران قرار گیرند. گویا آنان بدجوري تصاویر تلویزیونی را دوست داشتند.



    ©2013 APG.ir