تعداد بازدید: 3511

توصیه به دیگران 1

شنبه 15 خرداد 1389-0:0

مردم بي ظرفیت!

رييس اداره فرهنگ وارشاد بابلسر و فريدون کنار گفت:مردم اين شهرستان ها ظرفیت برنامه های شاد را ندارند و ما در این دو شهرستان فقط مجوز اجرای مراسم مذهبی و یا موسیقی سنتی را صادر می کنیم و به تقاضاهای دیگر پاسخی نمی دهیم.


علي رغم اظهارات اميدوارکننده مديران ارشد استان مازندران وبه خصوص موضع گيري هاي مثبت هادي ابراهيمي-معاون سياسي وامنيتي استاندار- نسبت به ايجاد نشاط عمومي در فضاي استان و برگزاري برنامه هاي فرهنگي وهنري وکنسرت هاي موسيقي،هنوز برخي مديران از دادن مجوز هاي مرسوم به اين گونه برنامه ها طفره مي روند.

در تازه ترين مورد باخبر شديم اداره فرهنگ وارشاد بابلسر وفريدون کنار(اين دو شهر يک اداره ارشاد دارد)از دادن مجوز به يک برنامه ويژه کودکان نيز خودداري کرده است.

 یکی از تهیه کنندگان برنامه های فرهنگی-هنری کشور به خبرنگار مازندنومه در فريدون کنار گفت: طي نامه ای خواستار اجرای برنامه ی شاد فرهنگی برای کودکان منطقه شديم و بر همین اساس تقاضايی به اداره فرهنگ وارشاد اسلامی دوشهر ساحلی بابلسر و فريدون کنار نوشتيم که رييس اين اداره پاسخی به این تقاضا نداد.

وی افزود:به پیشنهاد تعدادی از دوستان برای دریافت پاسخ نامه به اتاق رئیس محترم اداره مراجعه کرديم و پیگیر موضوع تقاضاي جنگ شادی کودکان شدیم که آقاي رييس اظهار داشت اجازه اجراي جنگ کودکان دراین دو شهرستان را نمی دهم.

وي با بیان اینکه با تلاش دوستان و هنرمندان کشوری واستانی هم موفق به دریافت مجوز اجرای جنگ شادي برای کودکان این دو شهرستان توریستی نشدیم،خاطر نشان کرد:درنشست بین هنرمندان و رئیس ارشاد منطقه ، وی علت عدم اجراي جنگ در شهرستان های بابلسر و فريدون کنار را ظرفیت پائین مردم  منطقه اعلام کرد وگفت:"مردم اين شهرستان ها ظرفیت برنامه های شاد را ندارند و ما فقط مجوز اجرای مراسم مذهبی و یا موسیقی سنتی را صادر می کنیم وبه تقاضاهای دیگر در این زمینه پاسخی نمی دهیم."

 این تهیه کننده برنامه های هنری ضمن قدرداني از روسای 15 اداره ارشاد اسلامی فعال در شهرستان های استان مازندران تصریح کرد: ما فعلا فقط دراین دو شهرستان که با یک رئیس اداره می شود مشکل اجرای برنامه های فرهنگی هنری برای کودکان و مردم را داریم.

 وی در پایان تاکيد کرد: اميدواريم بعضی ازمسئولان با نگاه و افکار ضعیف فرهنگی، باعث کندی اهداف کلان فرهنگي دکتر احمدی نژاد و مسئولان خدمتگذار در دولت "فرهنگی" دهم نگردند.


  • چهارشنبه 19 خرداد 1389-0:0

    من به عنوان شهروند بابلسری که خود در برنامه شادی که از ناحیه ادراره فرهنگ وارشاد طراحی شد شرکت نمودم در سال جدید حدود 5الی 6برنامه اهم از کنسرت موسیقی وجنگ که با حضور بازیگران صدا وسیما وهنرمندعزیز سیدکاظم حسینی که همه از صدای او لذت بردیم جای تشکردارد واین خبر شما بی انصافی است وظیفه شرعی شما حکم میکند خبررارابررسی کنید حال به خاطرکذب بودن آن ازاین مدیر فعال عذرخواهی کنید .

    • سه شنبه 18 خرداد 1389-0:0

      تاانجاییکه ما اطلاع داریم چندین برنامه شاد برای کودگان وبزرگسالان در دوشهرستان بابلسر وفریدونکنار اجراشده خیلی بد خبرغیر واقع نقل شود

      • دوشنبه 17 خرداد 1389-0:0

        هر چند کاربران اینترنتی و به خصوص محدود افرادی مثل خود من که در مورد مسائل جامعه و استان اظهار نظر می کنند دقیقا نمونه جامعه نسیتند با این حال از همین اظهار نظر می توان به عمق دانش و بصیرت و فهم همشریان پی برد.
        ا. استان مازندران و بخصوص شهر های ساحلی استعداد زیادی برای جذب گردشگر دارد و از این راه - نه روش و روال موجود یعنی فروش زمین به غیر بومیان و تبدیل شهر ها و روستاهای استان به سکونگاه دوم این افراد - می توان بسیاری از مشکلات مثل بیکاری ، مهاجرت فصلی و دائمی نیروی جوان به استانها و شهرهای دیگر و اعتیاد و مشکلات زیست محیطی مبتلا به استان و ... را کنترل کرد.
        2. با سرمایه گذاری در این بخش که تاکنون مغفول مانده است. همانطور که دوستمان بشیر با طنز گزنده اشاره کردند مازندران و گیلان جای اماکن توریستی و نیمه توریستی را به راحتی می گیرد. هرجند نه در کوتاه مدت.
        3. مسئولین محترم استان نیز اگر با بصیرت باشندو واقع بین حداقل به توانایی های استان پی خواهند برد. اظهار نظرهای این چنینی در مورد مردمی که از پوست و خون ما هستند نشان دهنده حداق دو چیز است. اول این که ما نیز همین گونه ایم. و دوم اینکه نقص قرض کرده ایم مسئول فرهنگ و ارشاد منطقه وظیفه اش چیست؟ ارتقای سطح فرهنگی جامعه نه اینکه برچسب بگیرد و به مردم و تبع به خود انگ بی... بزند.

        • يکشنبه 16 خرداد 1389-0:0

          اگر هرشخصی مطابق با تخصص خود پشت میز بنشیند دیگر شاهد چنین معضل بزرگی در جامعه نخواهیم بود.

          تا آنجا که درجریان هستیم بسیار ی از افراد ی که سالها در ادارات فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران دارای تجربیات برجسته ای می باشند در انزوا به سرمی برند حال آنکه افرادی که دست چپ را از راست تشخصیص نمیدهد صاحب پست هایی می شوند که نه تنها شناختی از برنامه ها و اهداف اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نمی دانند بلکه با تفکرات غلط و غرض ورزی های شخصی سعی دارند ملت را به سمت خود بکشانند.

          آیا مسئولین اینچنین در هرشهرستانی نمی دانند که اگر تفریحات شادو سرگرم کننده مجاز را از مردم و جوانان بگیرند چه معضل اخلاقی بزرگی دامنگیر ملت خواهد شد؟آیا می دانند وخود می خواهند مردم را همیشه در غم و غصه ببینند که اگر چنین است همان بهتر که مدام پشت منبر حضور یابند وبرای مردم مداحی کنند.

          حریف این مسئول همان مسافرانی هستند که در زمان تعطیلات نوروزی و تابستان در کنار ساحل به رقص و سماء می پردازند وکسی قادر به جلوگیری از آن نیست .

          • خجیردیم(فیروزی)پاسخ به این دیدگاه 0 0
            يکشنبه 16 خرداد 1389-0:0

            آقای رئیس، استان ما شده محل شادی و نشاط مردم کل کشور. برو و سری به کنار دریا و پارکهای جنگلی بزن اونایی که از کل ایران میان اینجا و حرمت دین و کشورشون رو نگه نمی دارند(البته بعضی ها) همشون با ظرفیت هستند و اونوقت بچه ها و جوونای شهر های شما کم ظرفیت، تا کی می خوایم ادای آدمای ... رو در بیاریم. بسه تو رو خدا بسه. تمامی شهرهای ما شده محل تفریح غیر هم استانی ها اما به خاطر چنین مسؤولینی مردمان شمال دارای بیشترین استرس و اضطراب در بین تمامی اقوام ایرانی هستند. خوب آقای مسؤول شما این ظرفیت رو تقویت کن و پرورش بده تا زیاد بشه نه اینکه بزنی تو سر جامعه و ملت خودت و اجازه پخش برنامه های شاد و فرهنگی رو ندی... نا سلامتی مسؤول ارشاد هستی!!!

            • يکشنبه 16 خرداد 1389-0:0

              بابا حق داره چرا اینجوری میگین . اگر به مردم در شهرهای ساحلی مستعد توریست خوش بگذره اونوقت می دانید چه فاجعه ای رخ میده ؟ 1- کلی جوان بیکار ، سر کار میرن ، مشکل بیکاری حل میشه و بعدش دیگه به خیلی از آقایان نیازی نیست تا که بنشینن طرح و لایحه بدن تا مشکل حل کنن 2- مردم خودمون دیگر برای تفریح سراغ کشور برادر و دوست لبنان و سوریه و از همه مهمتر دبی نمیرون و اون بد بختها دچار ضرر میشن و به طبع آن ضررش به بعضی از آقایان که آنجا سرمایه بی زبانشان را خواباندن،3- یک وقت دیدی که در آمد ما از توریسم آنقدر زیاد میشه که شاید دیگه نیازی به فروش نفت و گاز نداشته باشیم و آنوقته که فاجعه عظیم رخ میده و بعضی از کشورهای دنیا دچار افزایش قیمت در سوختشان شده و دیگه اونوقت دیگه خیلی بد میشه .
              پس از مردمان سلحشور ساحل نشین تقاضامندیم همچنان بی ظرفیت بمانید نکنه که یه وقت اونجور بشه که نباید بشه

              • شنبه 15 خرداد 1389-0:0

                مردم بابلسر از ظرفیت بالایی برخوردارند. برخی افراطی ها که حساب آنها از مردم جداست مخالف این برنامه ها هستند لذا مدیر ارشاد به عموم مردم توهین نکند


                ©2013 APG.ir