تعداد بازدید: 4403

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 30 خرداد 1389-0:0

سانا از ساري برق مي خرد

معاون سازمان انرژي هاي نوي ايران گفت: برق توليدي نيروگاهي را که در ساري براي تبديل زباله به برق احداث خواهد شد،به مدت 20 سال خريداريم.


بر اساس خبر ارسالي روابط عمومي سازمان پسماند شهرداري ساري به مازندنومه،به دنبال مذاكرات مستمر جهت احداث نيروگاه توليد برق با استفاده از زباله در مركز مازندران توسط شهرداري ساري و"سانا" تفاه منامه همكاري دو طرفه با سازمان مديريت پسماند اين شهر درآينده نزديك امضاي مي شود.

  مهندس جواد نصيري-معاون سازمان انرژي هاي نو ايران "سانا"- طي جلسه اي که ميزبان آن شهرداري ساري بود،با استقبال از احداث اين نيروگاه خبر از انجام مساعدت لازم جهت صدور مجوز احداث نيروگاه در مركز مازندران و همچنين عقد قرارداد خريد برق توليدي اين نيروگاه به مدت 20 سال داده است.

 گفتني است "سانا" پيش از اين تجربه اي موفق در استحصال انرژي از زباله هاي شهري در كلان شهرهايي نظير مشهد و شيراز داشت.

 احداث نيروگاه مذكور به زودي با همكاري مشترك شهرداري ساري و بخش خصوصي آغاز به كار خواهد كرد.


  • جوا احمدپورپاسخ به این دیدگاه 0 0
    سه شنبه 1 تير 1389-0:0

    ضمنا فرایند تبدیل برق به زباله با تکنولوژی پیشنهادی ما (پیرولیز) بسیار پیشرفته بوده که طی آن زباله بدون سوختن در طی یک فرایند کاتالیستی و حرارتی بدون حضور اکسیژن به ترکیبات سوختی با کیفیت بسیار بالا تبدیل می گردد. که از این سوخت برای تولید بخار در نیروگاهای حرارتی مورد استفاده قرار می گیرد.
    در صورتی که مدیریت سایت مازندنومه این امکان را به ما بدهد می توانیم طی یک مقاله جنبه های علمی و اقتصادی طرح پیشنهادی رو بیان نمائیم.

    • جواد احمدپورپاسخ به این دیدگاه 0 0
      سه شنبه 1 تير 1389-0:0

      اینجانب جواد احمدپور دانشجوی دکتری مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی بابل بهمراه همکارم مهرداد سیفعلی دانشجوی دکتری پلیمر پژوهشگاه پلیمر تهران، پایلوت نیمه صنعتی تولید برق از زباله با استفاده از تکنولوژی پیرولیز با حداقل آلودگی و حداکثر بهره وری را ساخته ایم. طرح توجیهی تولید برق یا مایعات سوختی و قیرهای پلیمری برای تهیه آسفالت پلیمری از زباله بر مبنای میزان و نوع زباله ساری و بابل تهیه و به شهرداری های بابل و ساری و همچنین استانداری مازندران ارائه نموده ایم. در صورت حمایت و اعتماد به تکنولوژی میتوانیم زباله را از تهدید به فرصت تبدیل کنیم. برآوردهای ما با برگشت سرمایه بسیار عالی، سود بسیار عالی رو پیشبینی می نماید. ضمنا پایلوت ساخته شده در پژوهشگاه پتروشیمی مستقر و آماده بازدید علاقمندان می باشد.
      با تشکر
      09119015886

      • دوشنبه 31 خرداد 1389-0:0

        در حاشيه حكايت تكراري زباله ساري
        چند نكته: 1- اگر به فرمانداري ارتباطي ندارد كه در امر زباله دخالت كند پس چرا دخالت مي كند؟ 2- اگر كار شهرداري به فرمانداري ارتباط ندارد پس چرا تلويحاً از شهردار انتقاد مي كند و شوراي شهر را تحريك مي كند؟ 3- اگر به فرمانداري ارتباط ندارد چرا براي دفاع از روستاي خود تلاش زيادي مي كند كه دپوي زباله در نزديكي روستاي ايشان نباشد حالا هر كجا كه مي خواهد باشد؟ 4- خيلي لطف فرموديد در مورد يك مسئله بسيار بسيار كهنه ولي مهم اظهار نظر فرموديد كه زباله بايد از مبداء تفكيك شود آنهم نه با خواهش و درخواست كه به عنوان يك تكليف و اجبار. 5- خيلي لطف فرموديد كه سطل هاي زباله زبان نفهم گنده وك شكم درشت را مورد انتقاد جدي قرار داديد. شهردار موظف است همين فردا حكم جنابعالي را اجرا كند و نسبت به انهدام اين زباله دان هاي بد ريخت و زشت اقدام عاجل نمايد وگرنه ... پس كي؟ 6- ...البته چون من شما را خيلي دوستتان دارم اين را به شما مي گويم. به حرف هيچكي گوش نكن و كار خودت را بكن. دو روزه دنيا... مبادا از دوستان ديگر نظير ... و ... كه 400 الي 500 ميليون تومان پول بي زبان خودشان را از درآمدهاي صد در صد حلال و بي غل و غش خود بدون هيچ چشم داشتي با حمايت بي شائبه و كاملاً قانوني و بدون تبعيض شما خرج ... فرمودند كه انشاء الله دستشان درد نكند و خداوند امثال اينها كه تنها خدمتگزاران واقعي هستند زيادتر بفرمايد و .... عقب بيفتيد. 7- كي گفته حق شما فقط ... است. چرا شما ... شما والاتر و مخلص تر از آني هستيد كه ديگران از شما سبقت بگيرند. ول كن اين تعهد و بچه بازي هاي مرسوم سياسي را. چند تا فحش درشت نثار.... 8-فقط بي معرفتي نكن و حق و حقوق من نويسنده را ملاحظه بفرما كه سخت به آن نيازمند هستم و قول وثيق مي دهم كه در ادامه راه از رفاقت چيزي برايتان كم نگذارم و به اصطلاح سنگ تمام بگذارم تا به درجات رفيع مقامات بالا و بالا و بالاتر صعود كنيد و انشاء الله كانديداي وزارت آينده باشيد تا همه ما به حكم وظيف به وجود شريف جنابعالي نه از روي اجبار و اكراه كه از سر شوق و ذوق افتخار كنيم. 9- بس است يا باز هم توقع داري بنويسم. امر امر شما و اطاعت از ما. هر وقت نياز داشتيد يك تك زنگ يا اس ام اس مرحمت فرمائيد حتماً در خدمت خواهم بود.

        • دوشنبه 31 خرداد 1389-0:0

          خدا راشکر روش صحیح انتخاب شد روشهای دفن _کمپوست_زباله سوز را کنار بگذارید


          ©2013 APG.ir