تعداد بازدید: 6793

توصیه به دیگران 4

پنجشنبه 10 تير 1389-0:0

سخنی با فرماندار جديد آمل

...از فرماندار به عنوان عالی ترین مقام مدیریت اجرایی در شهرستان ، انتظار می رود ضمن رویکرد تعامل گرایی، با اتخاذ تدابیر هر چه صحیح تر ، از امکان پارهﺍﻱ اقدامات و سوء دخالت های غیر قانونی و فراقانونی برخی از افراد و گروه ها جلوگیری نماید.(يادداشتي از مریم پروین،عضو سابق شورای اسلامی شهرستان آمل)


پس از وقفهﺍی در انتصاب فرماندار شهرستان آمل، سرانجام مسئولیت عالی ترین مقام مدیریت اجرایی در شهرستان آمل بر عهده آقای یدالله اکبرزاده برادر دو شهید و از سرداران سالهای دفاع مقدس قرار گرفت. با تبریک به آقای اکبرزاده، انتصاب یک فرماندار آملی برای شهرستان آمل را باید قدر نهاد.


شهرستان آمل از سوابق عظیم و شکوهمند تاریخی، فرهنگی و علمی برخوردار است. به رغم تلاش ها و خدمات ارزشمند تاکنون  به کار گرفته شده در این شهرستان ، توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر و متناسب با شأنیت تاریخی و فرهنگی این شهرستان ، یک ضرورت ولازمه آن مدیریت هر چه کارآمدتر در حوزه های مختلف است. و در این میان جایگاه و نقش فرماندار به عنوان عالی ترین مقام مدیریت اجرایی در شهرستان ، از اهمیت فراوانی برخوردار است.


اثربخشی این جایگاه ونقش ، محدود به اختیاراتی که قانون برای این مقام و جایگاه قائل است نیست. تا حدود زیادی معنادار شدن این نقش و کارآمدی آن به چگونگی شخصیت و خصوصیات فردی فرماندار بستگی دارد. حضور یک شخصیت ضعیف و متزلزل در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها و تحت تأثیر قرار داشتن او از القائات و اعمال نفوذ وفشارهای دیگران  به همان اندازه برای مصالح و منافع یک شهرستان و مردم آن زیان بار است که قرار گرفتن یک شخص خود محور در این جایگاه که هیچ توجهی به اندیشه ها ، نظرها ، انتقادات وپیشنهادهاي سازنده دیگران نداشته باشد.


آقای فرماندار ، جایگاه و نقش قانونی شما ﻣﻰطلبد تا در چارچوب وظایف واختیارات قانونی خود ، با رعایت اصل تفکیک قوا واجتناب از هر گونه سوء دخالت های غیر قانونی و فراقانونی که شائبۀ قدرت طلبی وقدرت نمایی داشته باشد، با تعامل هر چه گسترده تر ، عمیق و منسجم و پایدار با کلیه مسئولین و مدیران ادارات و نهادهای مختلف ، به ویژه تعامل سازنده با امام جمعه محترم ، نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی ، ریاست محترم دادگستری، دادستان محترم ، شورای اسلامی محترم شهر وروستا ، شهرداران و دهیاران محترم شهرستان آمل و گروه ها وتشکل های سیاسی قانونی ، تحقق و تقویت ضرورت دستیابی به وحدت و همدلی هر چه بیشتر در شهرستان آمل را تسهیل وتسریع کنيد.

از فرماندار به عنوان عالی ترین مقام مدیریت اجرایی در شهرستان ، انتظار می رود ضمن رویکرد تعامل گرایی، با اتخاذ تدابیر هر چه صحیح تر ، از امکان پارهﺍﻱ اقدامات و سوء دخالت های غیر قانونی و فراقانونی برخی از افراد و گروه ها جلوگیری نماید، زیرا توانایی مغلوب نشدن در برابر حب وبغض های شخصی و باندی و جلوگیری از فشارها و اعمال نفوذهای غیر قانونی وفراقانونی در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها ، یکی از الزامات اقتدار مدیریتی است.


اجتناب از تنگ نظری و یکسونگری ، پرهیز از افراط وتفریط ، احترام به اختلاف سلیقه ها و آزادی اندیشه ، برخورداری از روحیه نقدپذیری و مشورت گرایی ، نفی باندبازی و جناح گرایی وتوجه به ضرورت قانونگرایی و عدالت طلبی و شایسته سالاری در عزل و نصب ها ، اجتناب از شعارگرایی و حرکت های نمایشی وتأکید بر عملگرایی و حرکت های بنیادی برای تحول و توسعه ساختارهای سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی آمل ، از ضرورتهای مدیریت کارآمداست.


تلاش هر چه بیشتر برای جذب اعتبارات در جهت توسعه شهری وروستایی ، حمایت هر چه گسترده تر عملی و کارآمد از مؤسسات مردمی در حوزه های مختلف ، به ویژه تقویت نهاد مردمی شوراهای اسلامی شهر و روستاها ، تسهیل وتسریع عملیات اجرایی مصوبات قانونی ، نظارت دقیق بر عملکرد مسئولان اجرایی در چارچوب وظایف واختیارات قانونی ، برخورداری از روحیه مردمی و خدمتگزاری و پاسخگویی به مردم ، برخی از مهم ترین نیازهای آمل و مطالبات مردم از فرماندار آمل است.

 از این رو امیدواریم آقای اکبرزاده که از سرداری به فرمانداری رسیده است ، در جایگاه فرماندار ،با اقتدار و صادقانه خدمتگزار مردمی باشد که همه هدف وآرمان انقلاب ونظام جمهوری اسلامی جز خدمت به آنان نیست.


  • يکشنبه 7 شهريور 1389-0:0

    خانم مریم پروین
    آیا جز شرکت در انتخابات نماینده مجلس چیزی دیگر هم در ذهن می پرورانی؟
    احساس می کنم تمامی حرکات هات برا رسیدن یه این مهم باشه. می شه جواب سوالم رو بدبن؟

    • نیما همدانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
      پنجشنبه 14 مرداد 1389-0:0

      آقای فرماندار
      مبارک باشه

      • جواد احسانی مقدم پاسخ به این دیدگاه 0 0
        يکشنبه 13 تير 1389-0:0

        بسیار عالی ونشان ا ز درک بالای نویسنده از موقعیت سیاسی اجتماعی وفرهنگی واقتصادی به همراه چالشهای پیشرو که می بایست با تلاش وکوشش واتحاد همدلی در سایه وحدت وبه دور از هرگونه نگاه خطی سیاسی برطرف گردد.

        • شنبه 12 تير 1389-0:0

          از همه دوستداران آمل مي خواهيم براي شکوفایی این شهر کمک کنند.از زحمات آقای یوسفیان که جدا"افتخار ما هستند و نيز فرماندار سابق ومعاونان ایشان وشهردار مردمی ممنونیم.از فرماندارجدید هم می خواهیم برای شهر زحمت بکشند.در ضمن از دوستان می خواهیم مثبت بیندیشند و سعی در اختلاف انگیزی بین مدیران و مردم نداشته باشند.همه عزیزند

          • جمعه 11 تير 1389-0:0

            آقای فرماندار بسیجی و خدمتگزار آمل اگه میخواد موفق باشه باید نشون بده به آقای یوسفیان نماینده آمل در مجلس وابسته نیست. اقتدار داشته باش فرماندار بسیجی. مردم هم ازت حمایت میکنند به شرطی که نشون بدی از بعضی ها نمی ترسی. به سخن نویسنده این مقاله هم دقت کن آقای فرماندار. سخن حقی است.

            • جمعه 11 تير 1389-0:0

              آقایان آقایان آقایان؟ عزت الله یوسفیان ملا ایشان را حمایت ومعرفی نمود!!!

              • پنجشنبه 10 تير 1389-0:0

                دارن شایعه میکنن فرماندار جدید آمل به وسیله آقای یوسفیان ملا روی کار اومده در حالی که این دروغه و آقای اکبر زاده فرماندار محترم آمل مطیع اون آقا نیست. اون آقا اگه خیلی زورش میرسید آقای رسولی رو فرماندار آمل میکرد. از این مقاله خوب استفاده کردم.

                • پنجشنبه 10 تير 1389-0:0

                  با تشکرازسرکار خانم پروین بعنوان الگو ونمونه یک زن مسلمان وشجاع آملی وایرانی. علاوه براین مواردتوجه خاص به تشکلهای مردم نهاد وسهیم ساختن آنها در تصمیم گیریهای کلان شهروحذف کلمه محروم ازپیشوندنام برخی مناطق وجلوگیری ازسوءاستفاده برخی مسئولین ازامکانات دولتی وبیت المال برای تبلیغ ومعرفی خود به مردم وایجاد وفاق وهمدلی بین همه گروهها ومردم که به حق دوستدار امام وانقلاب وخون شهدا بوده وهستندومطلب آخر اینکه در اولین فرصت پیگیر وضع کارگران به خصوص در شهرک صنعتی ومسئله آلودگیهای کارخانجات بزرگ وغیره بشوید از خداوند سبحان سلامتی آقاامام زمان وطول عمر رهبر معظم وموفقیت شما را مسئلت داریم . بنده خدا حسین عمرانی

                  • پنجشنبه 10 تير 1389-0:0

                    برای آقای اکبرزاده آرزوی موفقیت برای خدمت به مردم آمل را داشته و انشاالله که به توصیه های دلسوزانه و آگاهانه نویسنده این مقاله توجه کنند تا نام نیکی از خودشان را به عنوان فرماندار ثبت کنند.

                    • مدرس دانشگاهپاسخ به این دیدگاه 0 1
                      پنجشنبه 10 تير 1389-0:0

                      جانا سخن از دل گفتی. امیدواریم فرماندار محترم جدید آمل از فشارهای بعضی ها از جمله آقای عزت الله یوسفیان ملا جلو گیری کنند. از نویسنده ممنونیم.


                      ©2013 APG.ir