تعداد بازدید: 3330

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 14 تير 1389-0:0

ديواري دور رفاه

...شهرداري جلوي فروشگاه رفاه را ديوارکشي کرد اما رفاهي ها مامور آوردند و با حضور مامور کلانتری ديوارتخریب شد.حالا حجازي برآشفته شده و گفته:" شکایت خود را به دادگاه نظامی اعلام خواهیم کرد."(گزارش مازندنومه از جلسه عصر يک شنبه شوراي شهر ساري)


مازندنومه:

چند ساليست که مردم ساري تابلوي بزرگ فروشگاه رفاه را در نزديکي پارک آفتاب مي بيينند،بعضي از شهروندان نيز جرئت به خرج مي دهند و  داخل اين فروشگاه بزرگ را هم تماشا مي کنند و شايد گشتي و خريد چيزي... عصرجمعه گذشته اما دور رفاه ديوارکشي شد.

هيچ کس گمان نمي کرد فروشگاه به اين بزرگي که هر روز براي رهگذران دلبري مي کند،12 ميليارد تومان به شهرداري ساري بدهکار باشد.

"فروشگاه رفاه ساري از محل ماده 100 مبلغ 12 میلیارد تومان عوارض به شهرداری بدهکار است و در راستای پرداخت آن نیز هیچ اقدامی نکرده است."اين جمله را عصر يک شنبه سيد علي حجازي-شهردار مرکز استان-گفت.

از قرار به علت اینکه فروشگاه رفاه ساری نسبت به پرداخت بدهی خود به شهرداری هیچ اقدامی نکرده، شهرداری طلبکار به ارتفاع یک متر و 80 سانتیمتر،مقابل در اصلی رفاه بدهکار را دیوارکشی کرد.

ماجرا به اين جا ختم نشد.رفاهي ها مامور آوردند و با حضور مامور کلانتری ديوارتخریب شد.حالا حجازي برآشفته شده و گفته:" شکایت خود را به دادگاه نظامی اعلام خواهیم کرد."

آقاي شهردار ضمن قبول تخلف شهرداري در ديوارکشي بزرگ ترين فروشگاه شهر،گفته:" اگرچه شهرداری در این زمینه تخلف کرده، مسئول رسیدگی به جرم ، مامور کلانتری نبوده است."

 این اقدام از سوی مامور کلانتری یک ساری در حالی صورت گرفت که شهرداری پارچه اي را روی در فروشگاه رفاه مبنی بر متخلف بودن این واحد نصب کرده بود.

 کار به اين جا رسيد،برخي اعضاي شوراي شهر اعتراض کردند که چرا حجازي به مراجع بالاتر ماجرا را اطلاع نداده است و  شهردار ساری مجبور شد به نماينده استاندار در کمیسیون ماده 77 و ماده 100 هم خرده بگيرد:" نماینده استانداری عضو کمیسیون ماده 77 و ماده 100 است و در راستای اجرای این مساله همکاری لازم را با شهرداری ندارد، ضمن آنکه دادگاه رسیدگی به تخلفات اداری نیز در استانداری متمرکز است و از آن جا اعلام می شود که در این خصوص با شهرداري همکاری نکنید."

 فروشگاه رفاه ساری مدت 17 سال است که در محل فعلی آن ساخته شده و سند آن متعلق به شهرداری است و طبق شنیده ها ، برخی لابی ها در پرداخت نشدن عوارض فروشگاه رفاه به شهرداری دخیل است.

پرونده پرداخت بدهی توسط فروشگاه رفاه به شهرداری در کمیسیون ماده 77 مصوب شده و و دیوان عدالت اداری نیز پرونده فروشگاه رفاه را به کمیسیون هم ارز ارسال کرده که دراین مرجع فروشگاه رفاه ملزم به پرداخت بدهی 12 میلیارد تومانی به شهرداری شده است.

از شهردارکه بگذريم سخن اعضاي شوراي شهر ساري خوشتر است.عصرهاي يک شنبه حضور در جلسه شوراي شهر مرکز استان همواره براي خبرنگاران جذابيت دارد.

از فرامرز نقيبي-عضو شورای شهر ساری- شروع مي کنيم که گفته:"بیش از 400 نیروی خدماتی از طریق لابی ها وارد شهرداری شده اند که هیچ کدام کارگر نبوده و اغلب فرزندان کارکنان شهرداری هستند."

 وي اين را هم گفته که:"برخی از کوچه های شهر حتی یک بار نیز تمیز نشده است!"

خبر حضور شبه کارگراني که بيشتر فرزند کارکنان شهرداری و اغلب دانشجو هستند،مدتي است در محافل رسانه اي وعمومي استان نيز درز کرده است.

 این افراد از این طریق به سیستم اداری وارد می شوند،اما هیچ کدام در قسمت مربوط کار نمي کنند.آخر نمي شود نورچشمي ها را به خيابان ها فرستاد تا زباله جمع کنند!تازه دانشجو هم هستند و درس دارند!

"فقط معدودی از اين افراد کارگر هستند."اين جمله را نقيبي گفت وادامه داد:" بیست روز است که کار عمرانی شهر تعطیل شده و متاسفانه قسمت هایی از شهر که زیر پوشش آسفالت رفته در زیر بار ترافیک در حال خراب شدن است."

"کارهای بزرگی در سطح شهر انجام شده "نقيبي ترجيح داد اين جمله مثبت را بگويد و باز به انتقاداتش ادامه دهد:" کارهای کوچک نباید فدای رسیدگی به پروژه های بزرگ شود."

عضو شوراي شهر ساري در ادامه به بودجه شهرداري رسيد:"اکنون 20 میلیون تومان در خزانه شهرداری وجود دارد، در حالی که تا پایان ماه باید مبلغ شش میلیارد تومان بودجه داشته باشیم."

احتمالا" با کمبود بودجه اي که شهرداري ساري پيش رو دارد و ديوارکشي فروشگاه رفاه براي کسب درآمد به جايي نرسيده،نمی توان به پروژه ها رسیدگی کرد و شهرداري مجبور به لغو یا تعطیلی برخی پروژه ها خواهد شد.

 نوبت به جمال باقری دیگر عضو شورای شهر ساری که رسيد،بحث وضعیت نابسامان فضای سبز به ميان آمد:" با توجه به اینکه در فصل نگهداری فضای سبز هستیم،اما در برخی مناطق اقدام به کاشت و نشا در این زمینه شده است.گ

 در برخی مناطق شهری ساري، فضای سبز از بین رفته و علف روییده و مرکز استان وضعیت مناسبی در زمينه نگهداری از فضای سبز ندارد.

 محمد دامادی اما در این جلسه ترجيح داد به آسیب های اجتماعی و اعتیاد اشاره کند:"آسيب هاي اجتماعي واعتياد در شهر وجود دارد و ستادی متشکل از بهزیستی ، ستاد مبارزه با مواد مخدر و شورا باید در این زمینه اقداماتی انجام دهند."

وي پيشنهاد کرد شهرداری ساری بسان برخي شهرداري هاي ديگر خانه سلامت احداث کند.

 احتمال بهره برداری پیش از موعد از پل میدان ولی عصر ساری خبر آخر اين عضو شورا بود و اين بار از نطق هاي آتشين و انتقادهاي تند وتيزشورايي ها از مراجع بالاتر خبري نبود.


  • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 0 0
    دوشنبه 14 تير 1389-0:0

    ما كه غلط انداز باشيم بي گدار به اين ميدان وارد نمي شويم تا تيغ تهاجم شهردار و شوراي شهر بر سر ما فرود بيايد. فعلاً به تماشاي صحنه مي نشينيم و بعداً وارد مي شويم تا براي ما سلامي و صلواتي باشد و هواي ما را داشته باشند.
    فقط فضولتاً عرض مي كنم كه شهردار محترم و شوراي محترم حتماً سهمي از اين درآمدهاي بي پايان براي ما در نظر بگيرند و فرزندان ما را هم همان طوري كه براي كاركنان خودشان عمل كردند در يك گوشه اي كار بدهند و ببينند ما در جانبداري از آقايان سنگ تمام مي گذاريم يا نه.
    اساساً ما از عناصر بساز جامعه هستيم با فروشگاه رفاه نيز كه اصلاً‌قصدي جز رفاه حال مردم ساري را ندارند و نوعاً چون به صورت مكان فروشگاهي بزرگ عمل مي كنند قيمت ها بسيار ارزان و منطقي به مردم ارائه مي شود فقط نمي دانم چرا اين بينج لو و فروشگاه بازرگاني خيابان خاقاني اينقدر اصرار دارند توي سر قيمت ها بزنند و جمعيت را به سمت خودشان جلب مي كنند. اگر اين دو فروشگاه نبودند اصلاً فروشگاه رفاه مي شد يك ضرورت حياتي كه نفس كشدن ساروي ها به وجود آن بستگي داشت. دوازده ميلياردتومان هم شده پول كه براي اون چندرغاز ديوار مي كشيد. ما تا ابزار قضايي و نيروي انتظامي آماده به خدمت را داريم آقاي حجازي كه سهل است حتي آقاي بالاتر از حجازي هم نمي تواند كاري بكند. تهديد به شكايت مي كنيد خوب بكنيد مگه چي خواهد شد. ما به جاي دوازده ميليارد تومان يك ميلياردش رو خرج اينها مي كنيم كه شكايت شهردار را اصلاً‌نخوانند و شتر ديدي نديدي!!! هاهاها آقاي شهردار عزيز ديديد كه ما هم بلديم پاتك بزنيم اين خط آتش شما در مقابل پاتك ما اصلاً تاب مقاومت نخواهد داشت. بچرخ تا بچرخيم داداش علي خان حجازي كه شما را از نظر تيپولوژي عوضي شهردارتا كرده اند و بايد حداقل استاندار يا وزير كشورتان مي كردند مي كردند خوب بود كه ما بعد از آن مرحوم يك همچون شمايي داشتيم.


    ©2013 APG.ir