تعداد بازدید: 3117

توصیه به دیگران 4

دوشنبه 28 تير 1389-17:7

دانش آموزان را مجبور به نوشتن کنیم،حتی به چرت و پرت!

...مهمان ويژه کنفرانس پروفسور بیل بارتن است؛مردي با قد بلند و کشیده ، صورتی آرامش بخش و چشمانی جسور که به همراه همسرش به محمودآباد سفر کرده است-جواد لاريجاني به بیان خاطراتی از دوران طلبگی خود پرداخت که در مدرسه ای ریاضی درس  می داده و دانش آموزان اغلب به سوي او گچ پرتاب می کردند.(گزارش مازندنومه ازيازدهمين کنفرانس آموزش رياضي-محمودآباد)


به گزارش خبرنگار مازندنومه،شامگاه گذشته یازدهمین کنفرانس آموزش ریاضی کشور در مجتمع نفت محمودآباد آغاز به کار کرد.

مهمان ويژه کنفرانس پروفسور بیل بارتناست،مردي با قد بلند و کشیده ، صورتی آرامش بخش و چشمانی جسور که به همراه همسرش به محمودآباد سفر کرده است .

وی سخنانش را با واژه سلام و به فارسی آغاز کرد و مورد تشویق حاضران قرار گرفت و البته از ميان جمع صداهایی با شوق پاسخ دادند: علیکم سلام!

رئیس کمیته آموزشگران ریاضی جهان در همان ابتدای صحبت هایش گفت: کنفرانس  دیگری در برزیل  در حال برگزاری است  و به علت اهمیت موضوع ، من در ایران حضور یافته ام و اکنون دوستان من در کنفرانس برزیل هستند.

بیل بارتون به آموزش ریاضی در روستاها تاکید دارد و مي گويد: باید به افراد فقیر که به علت مسائل مالی نمی توانند آموزش ریاضی ببینند بیشتر توجه کنیم.

بيشتر دانش آموزان ايراني رياضي را درسي سخت مي دانند که هيچ گونه حلاوت وشيريني ندارد؛اماپروفسور بیل بارتن باور ديگري دارد:" البته که ریاضی آسان است و سوء تفاهمی پیش آمده که افراد فکر می کنند ریاضی فقط برای افراد باهوش است."

بر خلاف این جمله بیل بارتون اما محمدجواد لاریجانی نظر دیگری داشت؛او براين باوراست که فقط افراد باهوش می توانند ریاضی بخوانند.با اين تعريف،لاريجاني که دانش آموخته رياضيات است،خود را نيز در زمره افراد باهوش قرار داد!

رئیس مرکز پژوهش های بنیادین کشور  با اشاره به اینکه سن و سالی از ما گذشته و دوران خاطره گویی ما است به بیان خاطراتی از دوران طلبگی خود پرداخت که در مدرسه ای ریاضی درس  می داده و دانش آموزان اغلب به سوي او گچ پرتاب می کردند.

"نوشتن کتاب های درسی و علمی را نخستین نردبان برای دانش ریاضی دانست."-اين جمله را هم لاريجاني گفت.

لاریجانی در پاسخ سوالي مبني بر اینکه آیا در کشورمان سابقه نظام آموزشی ریاضی داریم یا خیر،گفت: تنها مورد نظام آموزشی مربوط به دوران خواجه نصیرالدین توسی است که برای نخستین بار نظام آموزشی را تدوین کرد و از دولت هولاکو برای آن اعتبار سنگین گرفت.

مشاور رئیس قوه قضائیه از دلایل توفیق مرکز پژوهش های بنیادین را دامن زدن به مساله مباحثه دانست و ادامه داد: دانش آموزان را باید مجبور به نوشتن کنیم  حتی به چرت و پرت و این بهترین نوع از مباحثه است.

وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز ریاضیات ، هندسه جایگاه خود را حفظ کرده، یادآور شد: دانش محاسبه نیز باید در دنیای ریاضی جای خود را باز کند.

وی در پاسخ به سوالي درباره وقف دانشگاه آزاد و عقب نشینی نمایندگان گفت: دانشگاه آزاد از لحاظ حقوقی باید وقف شود که قوه قضائیه مسئول رسیدگی به این مساله است و اصطلاح عقب نشینی را واژه ای درستی نمی دانم.

لاریجانی با اشاره به اینکه مساله دانشگاه آزاد یک مناقشه بوده،خاطرنشان کرد: در حال نزدیک شدن به مراحل پایانی این مناقشه هستیم و نظام جمهوری اسلامی از این دست مناقشه فراوان داشته است. 

به گزارش مازندنومه، هزار و هشت مقاله به یازدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ارسال شده که از این تعداد 326 مقاله پذیرفته شده است.

 485 نفز از مازندران داوطلب شرکت در این کنفرانس شدند که 30 درصد از متقاضیان را به خود اختصاص داده اند.

دو هزار و 500 نفر داوطلب شرکت در این کنفرانس بودند که به دلیل محدودیت ها هزار و 300 نفر پذیرش شدند.



    ©2013 APG.ir