تعداد بازدید: 3268

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 29 تير 1389-14:30

اسدي:در دنيا بایکوت شده ايم

مدیر سازمان جوانان مازندران گفت: 20 سال قبل استفاده از ویدئو ممنوع شده بود و امروز این جلوگیری را در مقابل ماهواره انجام می دهند-از جامعه جهانی عقب هستیم-مساجد ما کمرنگ شده اند-بايدبه جای تعلیم برای شکستن قفل پایگاه های اسرائیل ، برای غنی کردن جوانان هزینه کنیم- صدا و سیما و همه منابع را در دست داریم و هنوز کاری نکرده ایم.


مدیر جوان سازمان جوانان مازندران روز سه شنبه  تصميم گرفت بعد از مدت ها با خبرنگاران ديداري تازه کند.

به گزارش خبرنگار مازندنومه،عباد اسدي ترجيح داد از معضل طلاق در استان شروع کند:" از هر صد ازدواج 16 مورد منجر به طلاق می شود و 50 درصد از طلاق ها در حوزه جوانان است."

وي اضافه کرد که اشتغال مبین ازدواج سالم نیست، چراکه بسیاری از افراد با وضعیت بد اقتصادی زندگی می کنند اما از آموزش و آگاهی لازم در این زمینه برخوردارند.

 عباد در ادامه به وجود زمينه هاي طلاق در خانواده هاي مذهبي اشاره کرد و گفت: زمینه طلاق در خانواده هایی که به صورت دینی و اعتقادی تاثیرگذار بوده زیاد است اما اقدام به طلاق کم است.

 اسدی از مشکلاتی می گفت که دستگاه ها باید پاسخگو باشند، اما نیستند:"مشکلی است که ما نیز با آن دست به گریبان هستیم و این حلقه مفقوده را باید در راس هرم بررسی کنیم و نه فقط در استان!"

عباد می داند که در یک هفته نمی توان مشکلات جوانان را برطرف کرد:" هیچ کشوری نمی تواند ادعایی این چنینی داشته باشد."

" برخی از دستگاه های برنامه های سازمان جوانان را بر نمی تابند و به آنچه که ما می گوییم عمل نمی کنند."اين هم گلايه ديگر اسدي بود.

شيب انتقادات اسدی از دستگاه هاي اجرايي استان هم چنان رو به افزايش است. او با بیان اینکه اهرم فشار در دست سازمان جوانان نیست،گفت:حلقه مفقوده ای بین سازمان جوانان و دستگاه های اجرایی وجود دارد که باید آن را فریاد کشید.

وی با اشاره به اینکه امسال دستگاه هایي در مازندران به صورت اجباری پای کار آمدند، گفت: امروز اطلاعات ما غلط است و با اطلاعات نادرست نمی توان برنامه ریزی مناسب داشت.

 مدیر سازمان جوانان مازندران در اين جلسه مطبوعاتي بحث را به جنگ نرم هم کشاند: 20 میلیارد تومان بودجه مقابله با جنگ نرم در جمهوری اسلامی در حال تصویب شدن است.

 اسدی با اشاره به اینکه در فضای ازدواج جوانان به صورت موردی وارد نشده ایم این مسئله را نوعی معضل دانست و افزود: جوانان به واسطه حجب و حیایی که در خانواده ها وجود دارد اطلاعات و آگاهی صحیحی از مهارت های زندگی و روابط زناشویی ندارند .

در نشست روز سه شنبه متوجه شديم به جز دريا که در استان متولي ندارد، حوزه ازدواج هم در مازندران متولی ندارد: اگرچه همه دستگاه ها فریاد متولی بودن در این زمینه را سر داده اند،این مسئله مغفول مانده است.

"ازدواج ها در حال سست شدن است." اسدی با گفتن اين جمله از تدوین شش ساعت آموزش اجباری برای جوانان خبر داد.

 وی در پاسخ به سوالي مبني بر میزان تاثیر اشتغال در ازدواج گفت: 50 درصد از شاغلان ازدواج نکرده اند و این فرهنگ است که باعث طلاق می شود .

 اسدی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر علت دین گریزی جوانان در جامعه یادآور شد: دین گریزی در جامعه وجود دارد و شاید شیوه های تبلیغ درست نبوده و درس های دینی همواره مغفول مانده اند.

وی در همین زمینه افزود: اساتیدی که در زمینه دین تدریس می کنند درایت و خوش خلقی لازم را ندارند و این نقص جدی است که وجود دارد.

چرا نشاط اجتماعی در جامعه وجود ندارد؟اين سئوال يکي از خبرنگاران بود که اسدي پاسخ داد: در خصوص نشاط اجتماعی آنچه که مسئولان استان پاسخ نداده اند من هم جوابی ندارم اما بعضی از سیاست هایی که تعیین می شود بر اساس میل جوانان نیست و باید همان گونه که در عزاداری ها به اجرای برنامه های مذهبی می پردازیم،بايد در اعیاد بزرگ مسلمانان نیز جشن برگزار کنیم.

مدیر سازمان جوانان مازندران گريزي هم به ماهواره زد: 20 سال قبل استفاده از ویدئو ممنوع شده بود و امروز این جلوگیری را در مقابل ماهواره انجام می دهند.

 اسدی با اشاره به اینکه امروز از ویدئو برای انتقال فرهنگ خود به خانواده ها استفاده می کنیم یادآور شد: در ماهواره کلیدهایی که دشمن برای نفوذ دارد بیشتر است و اگر جامعه ای به عادت بد آموخته شود به راحتی نمی توان این عادت بد را ترک کرد.

 وی با بیان اینکه در بحران ها از خط قرمزها عبور می شود، افزود: مقداری از جامعه جهانی عقب هستیم و قبل از اینکه بحران ایجاد شود باید پیشاپیش برنامه ریزی کنیم.

بعد از ماهواره اسدي به خالي شدن مسجدها از جوانان اشاره کرد: امروز برای نگرش های تغییر یافته برنامه ای نداریم و مساجد ما کمرنگ شده اند چراکه رقیب های جدی برای مساجد پیدا شده اند.

اسدي در ادامه با سئوالي ديگر روبه روشد: چقدر امروز در منابر از تکنولوژی استفاده می شود؟که پاسخ داد: در جنگ نرم عقب هستیم و باید دراین حوزه ها به جای تعلیم برای شکستن قفل پایگاه های اسرائیل ، برای غنی کردن جوانان هزینه کنیم تا شاید در 20 سال آینده نتیجه آن را ببینیم.

 مدیر سازمان جوانان مازندران که دل پردردی داشت، افزود: زمانی می گفتیم اگر صدا و سیما را در دست داشته باشیم همه چیز درست می شود اما امروز صدا و سیما و همه منابع را در دست داریم و هنوز کاری نکرده ایم.

 وی خطاب به مدیران گفت: روابط را کنار بگذارید و در انتخاب مسئولان اگر شایستگان در جایگاه ها قرار گیرند بسیاری مسائل برطرف خواهد شد.

 اسدی یادآور شد: امروز در جهان ما را بایکوت کرده اند ، کوتاهی های زیادی کرده ایم که جای بحث زيادي دارد.

به گزارش خبرنگار ما در این جلسه بروشوری به نام" نکته های ناب برای جوانان" بین خبرنگاران پخش شد. در قسمت ضرب المثل های این بروشور به یک بیت شعر برخوردیم که به نام اسدی چاپ شده بود:

جوان کینه را شاید و جنگ را /کهن پیر ، تدبیر و فرهنگ را

اول تصور کرديم شعر را اسدي طوسي-شاعر بنام ايراني- سروده،اما پس از پرس و جو به این نتیجه رسیدیم که این بیت شعر مربوط به جناب عباد اسدی است.حال چرا اسدی، جوانی را به کینه و جنگ ربط داده و تدبير وفرهنگ را خاص پيران دانسته ما نيز نمي دانيم!



    ©2013 APG.ir