تعداد بازدید: 4138

توصیه به دیگران 4

شنبه 16 مرداد 1389-10:49

شن و سکه

وزير ارشاد در بابلسر گفت:بسته حمايتي خبرنگاران روز خبرنگار اعلام خواهد شد-مدير کل ارشاد مازندران گفت:از این پس، هر ماه یک حرکت جنبشی خواهيم داشت-مديرکل گردشگري استان گفت:از ابتداي تابستان چهار میلیون مسافر وارد مازندران شده اند(گزارش کامل مازندنومه از اختتاميه جشنواره مجسمه هاي شني)


مازندنومه:ششمين دوره جشنواره مجسمه هاي شني عصر جمعه در بابلسر به کار خود خاتمه داد.گزارش کامل خبرنگار ما را از اين مراسم بخوانيد.

*حسيني:بسته داريم!

 وزیر ارشاد از محل برگزاری ششمین جشنواره بین المللی مجسمه های شنی در بابلسر بازدید کرد.

 به گزارش خبرنگار مازندنومه، عصر روز جمعه،حسینی در بازدید از ششمین جشنواره بین المللی مجسمه های شنی در جمع خبرنگاران گفت: برگزاری جشنواره مجسمه های شنی از سال 84 آغاز شده و مورد توجه مردم نیز قرار گرفته است.

 وی افزود: برگزاری این جشنواره در کنار طبیعت و به ویژه دریا نشان دهنده این است که اين برنامه تنها برای عده خاصی برگزار نمی شود.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه سابقه هنرهای تجسمی در سطح دنیا طولانی نیست،یادآور شد: ظرفیت کشور بیش از این است و می توانیم در محیط های دیگر و در فصل زمستان نیز جشنواره مجسمه های شنی را برگزار کنیم و در حال تقویت این بخش هستیم.

 حسینی در رابطه با بسته حمایتی خبرنگاران گفت: این بسته در روز خبرنگار اعلام خواهد شد و نسبت به دغدغه خبرنگاران حساس هستیم .

 وی افزود: نسبت به دغدغه معیشتی ، بیمه و حمایت از نشریات و تقاضای متعدد دیگری که خبرنگاران دارند از جمله وام مسکن و بیمه تکمیلی هشت هزار نفر از خبرنگاران را پیگیری خواهیم کرد تا این قشر با فراغ بال بیشتری به فعالیت بپردازند .

 حسینی اظهار داشت : به جای اینکه نگران تاثیرگذاری دیگران بر افکار و اندیشه های خود باشیم باید برای دنیای تشنه و مشتاق فکر و اندیشه تولید کنیم.

 وی با بیان اینکه در اجرای مجسمه های شنی باید کارها را به سمت مصالح و آرمان های بلند کشور سوق دهیم، تصریح کرد: هنری که در دست غربی ها است و محصولات هالیوود غالبا جهت دار هستند و کمتر اتفاق می افتد که برای مسائل عادی و تفنن کاری انجام دهند.

حسینی که از محل برگزاری جشنواره در ساحل بابلسر بازدید کرده بود تصریح کرد: علاقه مند بودم آثار را از نزدیک ببینم تا نقاط قوت و ضعف جشنواره را سنجیده و برای استمرار جشنواره در سال های بعد برنامه ریزی دقیق تری انجام دهم.

وی با اشاره به اینکه جشنواره مجسمه های شنی فقط تفنن و سرگرمی نیست، افزود: بخش مهمی از کارهای هنری این است که انسان به اندیشه وادار شوند .

حسینی تصریح کرد: این انتظار را داریم که در عرصه های مختل هنرمندان آثار فاخر داشته باشند و کپی برداری برازنده هنرمندان و اندیشمندان ما نیست.

 وی افزود: باید برای اوقات فراغت و شادی مردم برنامه های جاذبی داشته باشیم و این با مساعدت همگان میسر است.

*ابراهيمي:هر ماه یک حرکت جنبشی!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه وظیفه فرهنگ و ارشاد ایجاد تحرک برای فکرهای بدیل است گفت: نظرپردازی های متعدد درخصوص مجسمه سازی باید روشن شود.

 حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی شب گذشته در آیین اختتامیه ششمین جشنواره بین المللی مجسمه های شنی در بابلسر اظهار داشت : باید در خود تحرک ایجاد کنیم و روی پای خود بایستیم تا در جنگ نرم بازنده نباشیم.

 وی با اشاره به اینکه جوانان و هنرمندان از جایگاه شن ها، هنر آفریدند یادآور شد: از این طریق جامعه می تواند به ابداعات و اندیشه های نو دست یابد.

وی با اشاره به ایجاد تفاهمنامه با وزارت ارشاد اظهار داشت : از این پس، هر ماه یک حرکت جنبشی غیر از برنامه های جنبی خواهیم داشت.

 ابراهیمی گفت: برگزاری جشنواره علمای مازندران و جشنواره وارش نیز در استان در حال پیگیری است.

*مديرکل گردشگري استان:چهار میلیون مسافر داشتيم

 رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به ورود چهار میلیون مسافر به استان از ابتدای تابستان تاکنون از افزایش 20 درصدی ورود مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

 رحمت عباس نژاد در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره بین المللی مجسمه های شنی در بابلسر گفت: سال گذشته از از تعداد 120 میلیو نفر سفر کشوری ، 11 میلیون مسافر مربوط به مازندران بوده است.

 عباس نژاد با اشاره به اینکه سه میلیون نفر مسافر در تیرماه و یک میلیون نفر مسافر نیز در 12 روز از مرداد ماه به مازندران سفر کرده اند، خاطرنشان کرد:نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش ورود مسافر به استان داشتیم.

 وی تصریح کرد: تعداد مسافران استان بین 15 تا 17 میلیون نفر در نوسان است.

 وی با بیان اینکه بابلسر مهمترین شهر گردشگری به لحاظ ورود مسافران است افزود: برنامه های متنوع دیگر مناسب با شانیت ماه مبارک رمضان برگزار خواهیم کرد.

 عباس نژاد همچنین از برگزاری جشنواره غذا و سوغات ، آیین ها و آداب بومی و محلی ، نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی ، نمایشگاه عکس ، کتاب و فیلم و مسابقات فرهنگی سواحل خبر داد.

*و اما برنده ها!

در مراسم اختتاميه جشنواره،بیانیه هیئت داوران ششمین جشنواره بین المللی مجسمه های شنی قرائت شد.در بخشي از اين بيانيه آمده:"بسیار دشوار است که تمامی معیارها در یک اثر مورد نظر جمع شود. بنابر اين هیئت داوران بر اساس قوت یک یا چند معیار در این آثار انتخاب خود را در هر بخش بدین ترتیب اعلام می کند: در بخش ویژه عفاف و حجاب ، انتظار بنابر نظر هیئت داوران هیچ یک از شرکت کنندگان حائز رتبه نخست نشدند.

رتبه دوم به صورت مشترک باقر واثق از اردبیل و محسن اسراریان از تهران و رتبه سوم آرزو صائب از تهران.

 در بخش بومی ، دفاع مقدس ، آئین هاس سنتی و قومی ، جاذبه های سنتی و فرهنگ بومی بنابر نظر هیئت داوران هیچ یک از شرکت کنندگان حائز رتبه نخست نشدند.

رتبه دوم به صورت مشترک مهشید السادات هاشمی از بابل و یاسر حسینی از مشهد و نفر سوم محمدمهدی سماکوش از بابل.

 در بخش آزاد حسن بابایی از ساری حائز رتبه نخست ، حسن ملانوروزی از نیشابور رتبه دوم و بهاره زمانی از نیشابور و بیژن غنچه پور از کرج به صورت مشترک به رتبه سوم دست یافتند.

 در بخش جنبی جشنواره نیز محمد پیریایی و علی بی طرف از قم ، رقیه صیادی از بابل رتبه دوم و مائده فلاحتی از بابل رتبه سوم را کسب کردند.

 اداره کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس شش سکه به برندگان بخش دفاع مقدس هدیه کرد.



    ©2013 APG.ir