تعداد بازدید: 2805

توصیه به دیگران 11

شنبه 23 مرداد 1389-11:10

بینج پشتي،ورمز هم او بخرده!

در روز خبرنگار از 450 نفر خبرنگار تجلیل شد ، آیا به راستی این تعداد خبرنگار در استان وجود دارد ؟ در واقع در این روز از اعضای خانه مطبوعات تجلیل شد-در این روز برخی به ناحق هدایای خبرنگاران را دریافت کرده و بودند افرادی که فقط 10 نفر از اعضای خانواده خود را به عنوان خبرنگار معرفی کردند.(يادداشت رسيده)


*مازندنومه:يادداشت زير را يکي از خبرنگاراني که در يک هفته نامه محلي کار مي کند،براي پخش در مازندنومه ارسال کرده است.وي که تمايل دارد امضايش محفوظ بماند،توضيح داده که مديرمسئولش عضو خانه مطبوعات است و مطلبش را در نشريه ي تحت مديريتش چاپ نمي کند!هر چند از روز خبرنگار شش روز گذشته،حواشي و انتقادهاي مربوط به آن هنوز پابرجاست.مطلب اين بانوي خبرنگار را بخوانيد.

-----------------------------

 هرساله درآیین گرامی داشت روز خبرنگار مي بينيم که از همه تجلیل می شود و همه نام خبرنگار را یدک می کشند!

 در این روز خبرنگار تعریف جدیدی پیدا می کند و خبرنگارانی که بی ادعا به دنبال وظایف خود بودند از سوی برخی، خبربیار تلقی شده و اغلب افرادی که د رتحریریه نشریه و یا از وابستگان و نزدیکان مدیرمسئول و یا سرپرست رسانه هستند می شوند خبرنگار!

 البته سال هاست که برخی مدیران مسئول و سرپرستان نشریات با متولد شدن نشریه، اقوام خود را به عنوان خبرنگار معرفی کرده و گاهی که قرار است تسهیلاتی به خبرنگاران داده شود ، در صدر لیست قرار می گیرند چراکه حق آنهاست!

 آنها چندصباحي عضو خانه مطبوعات بودند و در زمان نزدیک شدن به 17 مرداد دوباره عضو می شوند! آنهایی که حتی قلم به دست گرفتن را بلد نیستند و تنها نسبت نزدیکی با مدیر نشریه دارند!

در روز خبرنگار از برخي کسان قدرداني شد که روزها و شب های گرم تابستان و  روزهای سرد زمستان در خانه های شان بودند،بدون دغدغه و اضطراب از چاپ مطالبی که برخی مسئولان پس از انتشار خبر اقدام به انکار آن مطلب از سوی خود می کنند...

 آنهایی که نگران زنگ تلفن و تهديد برخي مسئولان و روابط عمومي ها نيستند،در 17 مرداد می شوند خبرنگار !

 مراسم 17 مرداد 89 با همه کاستی ها تمام شد. البته امسال به نسبت سال های قبل خوب برگزار شد و هدیه های نقدی نیز افزایش بیش از 10 برابری داشت، اما مساله ای که باقی ماند این است که در این روز برخی به ناحق هدایای خبرنگاران را دریافت کردند و بودند افرادی که فقط 10 نفر از اعضای خانواده خود را به عنوان خبرنگار معرفی کردند.

در این روز از 450 نفر خبرنگار تجلیل شد ، آیا به راستی این تعداد خبرنگار در استان وجود دارد ؟ در واقع در این روز از اعضای خانه مطبوعات تجلیل شد .

چراباید در روز خبرنگار از اعضای تحریریه و سایر افراد وابسته به رسانه ها تجلیل شود؟ مگر نه اینکه به مناسبت گرامی داشت این افراد روز قلم و روز مطبوعات در تقویم کشور نقش خورده است؟

ضمن اینکه منکر آن نیستیم که تمامی کسانی که در این عرصه فعالیت دارند از زحمت کشان مطبوعات هستند اما به راستی چه کسی مانند خبرنگار در عرصه رسانه ها فعالیت دارد؟

شنیده شده که اعضای خانه مطبوعات این دوره ، بسیار تلاش کرده اند تا این روز به بهترین شکل برگزار شود اما سوال این است که چرا اعضای خانه مطبوعات که ادعای دایه مهربان تر از مادر را دارند،جلوی ناحقی ها را نگرفتند؟

 به اعتقاد من باید در اساسنامه خانه مطبوعات بازنگری شود چراکه برخی سرپرستان و مدیران مسئول نشریات که از اعضای خانه مطبوعات هستند بیشترین اجحاف را در حق خبرنگاران خود می کنند و کسی که در حق خبرنگار خود ظلم کند چگونه می تواند از حق 450 خبرنگار دفاع کند؟

چه توقعی می توان از مسئول عضو خانه مطبوعاتی داشت که 10 نفر از اعضای خانواده خود را به عنوان خبرنگار برای دریافت هدیه این روز معرفی کرده است؟

در روزی که هيچ کدام از مديران وخبرنگاران سایت های خبری استان به مراسم گرامی داشت روز خبرنگار دعوت نشدند ، برخی از نشریات که اعضای تحریریه ای به ندرت پنج نفره دارند بیش از 10 نفر از اعضای خانواده و دوستان خود را رنگ و لباس خبرنگاری پوشانده و در شادی و نعمت این روز سهیم شدند.

 اگرچه بسیار خرسندیم که خوشحالی خود را با فامیل های برخی از همکاران مان تقسیم کردیم، اما لازم است به این مساله اشاره کنم که دزدی فقط این نیست که فردی بدون اجازه از دیوار خانه ای بالا رفته و اشیایی را بدون اینکه صاحبخانه بداند از آنجا بردارد!

 هرچند که همه نام مسلمانی بر گرده می کشیم،گویا مسلمانی را فقط در مسائلی روزمره ای می بینیم که ... و اگر در هدیه خبرنگاران سهیم شود اشکالی ندارد ، مال پدر خبرنگاران که نبوده ، استاندار هدیه ای داده و به ما هم چیزی رسیده. به قول مازنی ها « بینج پشتي،ورمز هم او بخرده »


  • امان از دل خبرنگارپاسخ به این دیدگاه 0 0
    يکشنبه 24 مرداد 1389-0:0

    مسئولان فکری به حال خبرنگاران بکنید...
    تو رو خدا دیگه هیچ مسئولیتی رو که مربوط به خبرنگاران میشه رو به خانه مطبوعات نسپارید...

    • شنبه 23 مرداد 1389-0:0

      درد دل ما خبرنگارا هم همین بود که همکار عزیزمون اونو به رشته تحریر در آورد من خودم هم می شناسم سردبیری رو که خبرنگارش هدیه روز خبرنگار رو نگرفت اما زن و بچه هاش گرفتند امان از دست اعضای خانه مطبوعات ،چطور می خوان تو اون دنیا جوابگو با شند البته اگر اعتقادی داشته باشند...

      • شنبه 23 مرداد 1389-0:0

        عنوان نشدن نام نویسنده این یاداشت نشان از آزادی بیان بیش از اندازه است، بابا یه خورده ما رو محدود کنید


        ©2013 APG.ir