تعداد بازدید: 3189

توصیه به دیگران 23

چهارشنبه 17 شهريور 1389-10:2

دوست خوب رسانه

معاون سياسي وامنيتي استاندار مازندران در ضيافت افطاري رسانه هاي مجازي مازندران گفت:نقدها بايد اظهار شود-مجوز روزنامه ام را گرفته ام- فضای بداخلاقی در برخی سایت ها دیده می شود.(گزارش+حاشيه ها)


بر اساس وعده داده شده،ضيافت افطار هادي ابراهيمي-معاون سیاسی استانداری مازندران -به افتخار مديران و برخي خبرنگاران سايت هاي خبري استان،سه شنبه شب در استانداري مازندران برگزار شد.

پس از صرف افطار،ابراهيمي به ايراد سخن پرداخت و اظهار داشت: از رسانه های موافق ، مخالف و منتقد استان تشکر می کنم که عملکرد دولت را پیگیری کرده و به داوری می گذارند.

 وی افزود: بارها انتشار یک خبر موجب شده تا مدیران موضوع را تعقیب کنند،البته گاهی نیز موضوعی غیرواقعی بوده و مدیران استان را به زحمت انداخته است.

رييس شورای اطلاع رسانی استان اظهار داشت : امروز مردم منصف ترین افراد هستند و قضاوت را در هر دو سمت مثبت و منفی اخبار و گزارش ها باید به افکار عمومی واگذار شود.

 وی به مديران رسانه های مجازی استان گفت: فضایی در استان ایجاد کنید که فضای کار و همدلی باشد.

ابراهیمی با بیان اینکه اگر نقدی هست ، باید اظهار شود، تصریح کرد: نقدها نباید بر اساس انگیزه های سیاسی و هواهای نفسانی باشد.

وی از تغییر هفته نامه صبح مازندران(به مديرمسئولي خودش) به روزنامه کثیرالانتشار صبح ایران خبرداد و افزود: در هفته های آینده به صورت جدی تری وارد فضای رسانه ای خواهم شد.

 معاون سیاسی استانداری مازندران با تاکید بر پیگیری تاسیس و راه اندازی خانه رسانه های مجازی در استان اظهار داشت : در این خصوص رایزنی هایی با وزارت فرهنگ و ارشاد داشته ام و به زودي يکي از مقامات وزارت ارشاد به مازندران مي آيد و با شما مديران رسانه هاي مجازي نشست خواهد داشت.

 وی با اشاره به اینکه رسانه های مجازی از مساعدت های مالی برخوردار نیستند افزود: برخی سایت ها روند ناعادلانه ای نسبت به یکدیگر در پیش گرفته اند که این روند باید تغییر کند.

معاون سیاسی استانداری مازندران با بیان اینکه هیچکس نباید دیگری را متهم کند گفت: فضای بداخلاقی در برخی سایت ها دیده می شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر نقدی نسبت به یکدیگر داریم باید در فضای رسانه ای باشد و نباید این فضا را به گروکشی سیاسی تبدیل کنیم که این نه برای رسانه ها و نه برای استان خوب نیست.

 ابراهیمی با اشاره به اینکه هر مشورتی که رسانه ها به ما داده اند استقبال کرده ایم اظهار داشت : بارها رسانه ها به موضوعی پرداخته اند و من دستور پیگیری داده ام و گاهی نیز در حوزه کاری من نبوده اما ورود پیدا کرده ام چراکه نسبت به مسائل حساس هستم و نمی توانم وارد نشوم.

وی افزود: رسانه های مجازی می توانند جریانی در استان ایجاد کرده و فضای کار را پیگیری کنند.

معاون سیاسی استانداری مازندران با بیان اینکه هر گزارش و خبری که منعکس شود برای ما محترم است گفت: اما این فضای رسانه ای باید صمیمی تر شود و بعضا دیده شده موضوعی انعکاس پیدا می کند که هیچ سنخیتی با واقعیت ندارد.

 وی اطلاع رسانی را روندی آزاد دانست و خاطرنشان کرد: در کشوری زندگی می کنیم که آزادی جزئی از میراث انقلاب و امام است که به مردم هدیه داده شده است.

رييس شورای اطلاع رسانی استان با اشاره به اینکه سفر فرهنگی دولت به مازندران نزدیک است افزود: جزء استان هایی هستیم که سفر دولت به زودی شامل حال ما می شود.

 ابراهیمی خواستار تشکیل شورای خانه های مجازی در استان شد تا تصمیم گیری ها انجام شود و یادآور شد: اگرچه هنوز قانون مدونی در این خصوص وجود ندارد اما مازندران با اقدام به تاسیس خانه رسانه های مجازی می تواند به عنوان یک الگو مطر شود.

حاشيه ها:

-مديران برخي سايت ها از شهرهاي غربي استان و حتي از تهران آمده بودند.اين ضيافت باعث شد برخي مديران وخبرنگاران سايت ها براي نخستين بار با يکديگر ملاقات کنند.

- عليرضا رضايي-دانشجوي نمونه کشوري در مقطع دکترا-يکي از مهمانان اين برنامه بود.وي که به دعوت کمال رستمعلي-در اين ضيافت شرکت کرده بود از سوي ابراهيمي مورد تفقد قرار گرفت و معاون استاندار دستوراتي را براي پي گيري مشکلات وي صادر کرد.گفتني است پس از انتشار دردل هاي رضايي در مازندنومه(گزارش خبري کسي ما را تحويل نمي گيرد)هادي ابراهيمي شخصا" پي گير مسايل و مشکلات اين جوان نخبه شده است.رضايي به ما گفت:بعد از گفت وگويش با مازندنومه در دو روز گذشته برخي مسئولان از جمله نماينده نور در مجلس و فرماندار اين شهر تماس هايي را با وي داشته اند.

- به حاضران پاکتي که حاوي چک پول 50 هزار توماني بود اهدا شد.رستمعلي-رييس روابط عمومي وامور بين الملل استانداري مازندران-که به اتفاق همکارانش تلاش هاي فراواني را براي برگزاري اين مراسم کشيده بود-اظهار داشت:اين هديه هرچند کم تر از هديه خبرنگاران ديگر استان در روز خبرنگار است،براي قدرداني و سپاس از زحمات سايت هاي خبري استان در نظر گرفته شده است.

-ابراهيمي در بخشي از سخنانش بدون ذکر پايگاه مازندنومه بيان داشت:فضای بداخلاقی در برخی سایت ها دیده می شود و سايتي،سايت ديگر را به لاييک بودن و...متهم مي کند که پذيرفته نيست.منظور معاون استاندار اتهامات چند هفته اخير يکي از سايت هاي استان در واکنش به برخي يادداشت هاي مازندنومه بوده است.

-مدير سايت مازندنومه بعد از سخنان معاون استاندار،از وي قدرداني کرد و او را دوست خوب رسانه ها لقب داد.وي گفت:ابراهيمي از آن دسته مديراني است که به وعده هايش عمل مي کند و انرژي مثبت مي دهد ومعمولا" خبرهاي خوش به همراه دارد.مدير پايگاه مازندنومه اعلام کرد که به اتفاق برخي مديران سايت هاي استان،تا کنون چند جلسه را ترتيب داده اند و مشغول تدوين اساس نامه خانه رسانه هاي مجازي استان هستند.

-تعدادي از سرپرستان خبرگزاري هاي استان هم به اين برنامه دعوت شده بودند و در مراسم حضور داشتند.

-در پايان مراسم حاضران عکس يادگاري با ابراهيمي گرفتند.


  • خواننده مازندنومهپاسخ به این دیدگاه 0 0
    پنجشنبه 18 شهريور 1389-0:0

    دمت گرم ابراهیمی جان.زدی به خال!نشان دادی دود از کنده بلند نمی شه.مدیر باید فکر روز داشته باشه.

    • پنجشنبه 18 شهريور 1389-0:0

      هر چند من دعوت نبودم اما از کار معاون استاندار لذت بردم.روی بعضیها کم شد.

      • پنجشنبه 18 شهريور 1389-0:0

        کارجالبی بود.ای کاش ما وبلاگ نویس ها رو هم یه روز دعوت کنند.

        • همكار رسانه ايپاسخ به این دیدگاه 0 0
          چهارشنبه 17 شهريور 1389-0:0

          پس اين خانه رسانه هاي مجازي چي شد؟آيا تاسيس خانه مجازي رسانه همچون رسانه هاي مكتوب داراي مزايايي از اداره كل ارشاد خواهد بود و خبرنگارانش همچون خبرنگاران مطبوعات هدايا و تسهيلات برابر دريافت مي كنند؟اگر اينطور باشه كه تحول شگرفي در دنياي خبر و اطلاع رساني رخ داده است


          ©2013 APG.ir