تعداد بازدید: 3233

توصیه به دیگران 1

شنبه 20 شهريور 1389-21:15

هوودارها تجمع مي کنند

در پي ممنوعيت تردد کاميون هاي هوو در برخي جاده هاي استان،قرار است رانندگان و صاحبان اين کاميون چيني در سوادکوه تجمع کنند. 


چند روز پيش بود که اعلام شد با توجه به نقص فنی در سیستم ترمز کاميون هاي چيني هوو ،تردد اين خودرو در محورهای کوهستانی و محل هایی که ترافیک سنگین است ،از روز پنج شنبه ۱۸ شهریورماه ممنوع شده است .

به گزارش مازندنومه،اين ممنوعيت تا سوم مهرماه سال جاری لحاظ شده است که همين موضوع اعتراض رانندگان و صاحبان اين خودرو را در مازندران در پي داشته است.

يکي از مالکان خودروي هوو که اهل شهر زيراب است به مازندنومه گفت:ما در روز شنبه نشستي را با رانندگان معترض برگزار کرديم و قرار است روز يکشنبه تجمعي را به نشانه اعتراض به اين تصميم در سوادکوه برگزار کنيم.

وي که نخواست نامش فاش شود،بيان داشت:من خودم 40 ميليون تومان پول داده ام و به صورت قسطي اين خودرو را خريده ام و نمي دانم چرا اعلام کرده اند ما خانه نشين شويم و کار نکنيم؟!

وي افزود:آيا راهنمايي ورانندگي قسط بانک هايم را پرداخت خواهد کرد و خرج خانواده مرا خواهد کشيد؟

راننده ديگري نيز که ساکن سوادکوه است،به ما گفت:اگر کاميون چيني استاندارد نيست چرا آن را وارد کرده و به ما مي فروشند و چرا زور مسئولان فقط به ما راننده جماعت رسيده است؟

به گزارش مازندنومه راهنمايي ورانندگي کشور اعلام کرده برای پیشگیری از وقوع حوادث جاده ای و اخلال در نظم تراقیکی،محدودیت تردد برای تریلر هوو از روز پنج شنبه 18 شهریورماه تا سوم مهرماه در محورهای    بندرعباس -سیرجان،رشت-قزوین ،فیروزکوه ،جاده قدیم قم – تهران ،خرم آباد – اندیمشک ،جاده قدیم اصفهان-سلفچگان-قم و محورچمن بید -جنگل گلستان  به اجرا در آمده است.

 بر اساس اين گزارش 13 درصد ناوگان كشنده هاي كشور را كاميون هاي چيني هوو تشكيل مي دهد كه گفته مي شود برخي از اين كاميون‌ها با پوسيدگي شاسي وارد كشور شده و به بازار عرضه مي شود.

گفته مي شود شاسي برخي از كاميون هاي وارداتي چيني هوو در اثر مسافت طولاني حمل از چين و ماندن در معرض رطوبت دريا، دچار پوسيدگي مي شود و شركت ايران خودروديزل اقدام به رنگ آميزي مجدد آن(سندبلاست) كرده و سپس به بازار عرضه مي كند.

همچنين زنگ زدگي و پوسيدگي شاسي ون هاي غزال نيز مورد مشابه ديگري است كه اين شركت ايرادات آن را رفع و روانه بازار مي كند.

خاطرنشان مي کنيم كاميون هاي هوو که با قيمت كمتري در اختيار مشتريان قرار مي گيرند،طبق آمار پليس،  به تنهايي عامل 23 درصد تصادفات جاده اي كشور هستند.



    ©2013 APG.ir