تعداد بازدید: 3301

توصیه به دیگران 4

چهارشنبه 28 مهر 1389-21:26

نمایندگان خاموش

...ابتدا از ادیانی شروع کردم و چون پاسخی نشنیدم با خودم گفتم حتما جناب نماینده،ما را نمی شناسد؛سپس پیامک فرستادم که فلانی هستم از مازندنومه،اما بازهم جوابی نشنیدم .در این میان بیکار ننشستم و با نریمان و کریمی، يوسفيان ملا،همين طور یوسف نژاد و شجاعی و بالاخره محسنی مکررا تماس گرفتم،اما...(يادداشتي از کلثوم فلاحي،خبرنگار-ساري)


گاهی بهتر است بعضی چیزها خاموش باشند،مثلا آتشفشان ، سیگار ، شعله گاز وقتی که در خانه نیستید ، لامپ های اضافه و ... اما وقتی مسئول هستی آن هم از نوع نماینده مجلس شورای اسلامی و خود را به عنوان سرباز ملت قلمداد می کنی ، در هر زمان و مکان باید پاسخگو باشی ؛ به ویژه در مقابل خبرنگار که نماينده افکار عمومي است.

البته منظورم خاموشی نمایندگان پشت تریبون مجلس نیست،چراکه در این یک مورد تا دل تان بخواهد حرف می زنند.

سه شنبه شب، چهار ساعت تماس تلفنی برای دستیابی به هفت نفر از نمایندگان استان ( هرکه پیش آید خوش آید ) راه به جایی نبرد.

ابتدا از ادیانی-نماينده قائم شهر-شروع کردم و چون پاسخی نشنیدم با خودم گفتم حتما جناب نماینده،ما را نمی شناسد؛سپس پیامک فرستادم که فلانی هستم از مازندنومه ، اما بازهم جوابی نشنیدم تا اینکه یکی از آن سوی خط جواب داد و گفت : دکتر در جلسه است و حداقل تا ساعت 23،30 دقیقه به طول می انجامد ، آن زمان تماس بگیرید.

 در این میان بی کار ننشستم و چون منظور ، تولید خبر وسئوالاتي پيرامون طرح هدف مندي يارانه ها بود،با نریمان و کریمی -نمایندگان بابل- نيز يوسفيان ملا-نماینده آمل- همين طور یوسف نژاد و شجاعی-نمایندگان ساری و بالاخره محسنی-نماینده نوشهر و چالوس-مکررا تماس گرفتم.

تلفن همراه یوسف نژاد ، محسنی و نریمان خاموش بود ، خط شجاعی و کریمی هم پیغام NETWORK BUSY می داد و ادیانی و یوسفیان هم پاسخگو نبودند.

شخصی که حدود ساعت 22 تلفن ادیانی را جواب داد،خود را محمودی معرفی کرد و گفته بود که ساعتی دیگر تماس بگیرم. از آنجایی که آدم خوش قولی هستم راس ساعت 23،30 با ادیانی تماس گرفتم اما او هم به جمع NETWORK BUSY ها پیوسته بود.

اين قصه به گونه اي ديگر عصر چهارشنبه هم تکرار شد،تا ساعت 9 شب چهارشنبه که بالاخره محسني-نماينده نوشهر- جواب داد و چند دقيقه اي با ما گفت وگو کرد.

نمي دانم آيا سرکار گذاشتن مردم از جمله خبرنگاران و عدم پاسخگويي نمايندگان مجلس به تلفن همراه شان،جزو وظايف نمايندگي آن ها قلمداد مي شود يا نه؟!

ايميل نويسنده: (FALAHI.DARGAHLO@GMAIL.COM)


  • جمعه 7 آبان 1389-0:0

    سلام
    دوست عزیز اینها همون افرادی هستند که وقتی می خواهند انتخابات برگذارشود به شمااا زنگ می زنند و وقت ملاقات می گیرندولی حالا چون نیازی به شما ندارند حوابگویی شما نستند.

    • شنبه 1 آبان 1389-0:0

      پاسخگو بودن مسئول دفتر این نماینده در پشت تلفن با وجود در جلسه بودن ایشان نشان از احترام به قشر خبرنگار است چرا از این باب به نوع فعالیت و کار دکتر ادیانی نگاه نکردید . اگر با دیگر نماینده شهر قائم شهر که حتی در مقابل سوالات خبرنگاران با بی توجهی و عدم پاسخگویی روبرو شوید چی می گید؟ حتی خانواه نزدیک به این نماینده مجلس از غیر رسانه ای بودن وی شاکی هستند حالا ببینیندخبرنگاران قائم شهر با اون یکی نماینده شهرشون یعنی اکبری چیکار می کنند. برو خدا را شکر کن که جواب تلفنت داده شد. بهتره قبل از پرداختن به یک مطلب سوتعبیرهای که مطمنم با علم به این مساله رخ داده را در نظر می گرفتید.

      • شنبه 1 آبان 1389-0:0

        زبان سرچشمه سوء تفاهم ها است .
        از انعکاس برخی اظهار نظرها در خصوص یادداشت « نمایندگان خاموش » به این نتیجه رسیدم که آنچه اصل است در این مقال ، از دیده پنهان مانده .
        مازندنومه متهم است که فقط به انعکاس اخبار و مطالب مرکزنشینان می پردازد و این خبرنگار برای رد این اتهام و برقراری ارتباط رسانهای با مسئولان و نمایندگان در سراسر استان ، جز تلفن راه دیگری ندارد.
        گاهی دوستان و مسئولان شرق و غرب را در مرکز استان ملاقات می کنیم که باعث گفت و گو و تولید خبر می شود اما برخی را هم نمی بینیم که به نوعی از چرخه تولید خبر باز می مانند.
        اشاره به اسامی نمایندگانی که پاسخگو نبودند صرفا جهت تنویر افکار عمومی بوده و هیچ گونه غرض ورزی و جهت گیری مد نظر نبوده است.
        شاید نگارنده سطور ، نتوانسته آنگونه که باید با مخاطب ارتباط برقرار کرده و مفهوم را برساند . برداشت های متفاوت از این یادداشت مهر تاییدی است بر اینکه معنا در خود افراد است.
        اما متهم کردن این جانب به سوگیری جناحی را نمی پذیرم چراکه در این یادداشت از هفت نماینده نام برده ام که چند اصولگرا و چند نفر هم اصلاح طلب هستند.
        مطمئنا اگر جهت گیری خاصی در میان بوده ، هرگز عنوان نمی کردم به جهت اینکه ادیانی در جلسه بوده ، فرد دیگری به جای وی پاسخگو بوده است.
        بنده هم مانند رئیس دفتر ادیانی معتقدم که وی فردی رسانه ای است و بارها در مجامع مختلف به دور از هرگونه فرافکنی و انداختن توپ به زمین دیگری ، پاسخگوی رسانه ها بوده است.
        مطمئن هستم پاسخگویی ادیانی هرچند توسط شخص دیگر به سبب اینکه شخص نماینده در جلسه بوده ، در قبال نمایندگانی که تلفن همراه آنها خاموش بوده و یا پاسخگو نبودند ، باید عنوان می شد چراکه ادیانی هم می توانست مانند سایر نمایندگان ، تلفن همراه خود را خاموش کرده و پاسخگو نباشد.
        پیشنهاد می کنم ، چشم ها را شسته و این یادداشت را دوباره بخوانید.

        • شنبه 1 آبان 1389-0:0

          سلام خانم فلاحی خبرنگار محترم مازند نومه ضمن تشکر از زحمات شما و همکارانباید عرض کنم : اگر کمی فکر می کردی و کمی تحقیق برای همه پرسش هات پاسخ پیدا می کردید. جناب آقای دکتر ادیانی را همه بعنوان رسانه ای ترین نماینده استان و حتی جزء نماینگان رسانه ای کشور می شناسند که وقتی نگاهی به رسانه های مجازی و غیرمجازی کشوری و استانی داشته باشی متوجه این امر خواهی شد . حال خدا را شکر کن که نماینده موبایل خودشو در زمان جلسات خاموش نکرده و حداقل یک نفر پاسخگو می باشد . درضمن ارسال پیامک دلیل بر شناخت فرد نمی شود . آقای دکتر ادیانی در فواصل جلسات به همه تلفن ها پاسخ می فرمایند و اصلا به شماره نگاه نمی کنند که تماس گیرنده چه شخصی می باشد حال شما پیامک فرستادی و فکر می کنی نماینده فقط یک تماس و یک پیامک از شما دارد . با این تفاصیل خودت هم نتونستی بخاطر شلوغی خط ارتباط برقرار کنید. اگر زنگ می زدید و جواب نمی گرفتید حتما حکم صادر می کردید !!! این هم ملاک قضاوت یک خبرنگار خوب و ارزشی مازند نومه .

          • شنبه 1 آبان 1389-0:0

            خانم فلاحی من خودم مطالبتونن را غالبا می خوانم ولی این را بگم تحلیل این دفعه شما واقعا غرض ورزانه و بوی سیاسی داشت برعکس مطالب قلبیتان. زیراکه با اسم بردن از نماینده یک شهر و اینکه اون به تلفنتان را جواب نمیدهد یه جورایی قصد تخریب این نماینده پرتلاش را دارید که بدور از شان و حرفه خبری است

            • شهروند بابلي پاسخ به این دیدگاه 0 0
              شنبه 1 آبان 1389-0:0

              با سلام من هم يک شهروند بابلي هستم ما هم با نمايندگان بابل هم اينچنين مشکلاتي داريم اي خدا براي ما هم معلوم کنند که اين دوستان نماينده کار اصلي آنها چيست .

              • شنبه 1 آبان 1389-0:0

                خاخر ته صحبت جا خله مره خش انه .ته انسان شجاع و خوشفكري هسّي خدا تره امه واسه بهله. شه خد ره ناراحت نكن نماينده ها روز خسّه بينه شو زود وشون ره خو بيته . تير ما سيزده شو زنگ بزني يقن بيدارنه.

                • پنجشنبه 29 مهر 1389-0:0

                  حتماهمتایی لاش سر کباب خوری دینه وشون دست بند بیه

                  • هفت تایی هاپاسخ به این دیدگاه 0 0
                    پنجشنبه 29 مهر 1389-0:0

                    شاید این هفت نماینده فکر می کردند این خانم خبرنگار بیکاره و دنبال کار می گرده و بهش جواب ندادند!شاید هم فکر می کردند پست وسمتی می خواد که محلش نذاشتند!!

                    • پنجشنبه 29 مهر 1389-0:0

                      بعضی نماینده ها در طول 4 سال هم مثل این دو شب که ذکر شد خاموشند!

                      • پنجشنبه 29 مهر 1389-0:0

                        bikaria dokhtaram ta in vaghte shab neshasti ke hamino baramon benvisi? khob boro farsi van bebin....ya boro be sedaye kious gosh kon bebin ba mashti berarjan che goftegoee dare : hamdiar


                        ©2013 APG.ir