تعداد بازدید: 2953

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 28 مهر 1389-21:54

دریغ از یک کلمه اطلاعات شفاف

نماينده نوشهر وچالوس گفت:متاسفانه دولت در مورد طرح هدف مندي،در اطلاع رسانی و دادن اطلاعات کافی به مردم و نمایندگان به خوبی عمل نکرده است-مرکز پژوهش های مجلس و اقتصاددان ها هم اعلام کرده اند که از یک کلمه اطلاعات شفاف هم در خصوص اين طرح دريغ شده است-اگر دولت بخواهد هز زمان یک ساز کوک کند ، اجرای کار مشکل خواهد شد.


انوشيروان محسني- نماینده نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی- در گفت و گوی تلفنی با مازندنومه،در رابطه با عدم اطلاع رسانی دولت در خصوص اجرای قانون هدفمندی یارانه ها گفت: عدم اطلاع رسانی شفاف ، از نقاط ضعف قانون هدفمندی است چرا که اصل قانون را همه پذیرفته اند که جهت اصلاح الگوی مصرف و کارآمدی بیشتر و صرفه جویی و مصرف درست ، باید در دستور کار قرار گیرد.

 محسنی افزود: متاسفانه دولت دراطلاع رسانی و دادن اطلاعات کافی به مردم و نمایندگان به خوبی عمل نکرده است که این مسئله ممکن است اجرای درست قانون را با مشکل مواجه کند.

وی اظهار داشت : باید به مردم اعلام شود که یارانه به چه میزان و برای چند ماه واریز شده چراکه مردم حساب وکتاب دارند و این مسائل اجرای قانون و اظهار نظرها را سخت می کند.

به گزارش مازندنومه،محسنی خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش های مجلس و اقتصاددان ها هم اعلام کرده اند که دریغ از یک کلمه اطلاعات شفاف در خصوص اجرای قانون هدفمندی که دراختیار این مرکز قرار گرفته باشد.

وی گفت: در مسائل اقتصادی باید برعکس مسائل سیاسی عمل کرد ، مسائل سیاسی باید با پیچیدگی بازگو شوند تا کسی سردرنیاورد اما در مسائل اقتصادی مردم طرف حساب هستند و باید شفاف و گویا باشد و از مردم هم کمک گرفت.

محسنی خاطرنشان کرد: وقتی از مردم در اجرای کار درخواست کمک داریم باید اطلاع رسانی هم صریح باشد.

وی یادآور شد: در اجرای قانون هدفمندی ، اگر آنچه که قانونگذار معین کرده ، اجرایی شود ، بسیار خوب است و ما هم خوشبین هستیم و چاره ای جز اجرایی کردن این قانون نداریم اما اگر دولت بخواهد هز زمان یک ساز کوک کند ، اجرای کار مشکل خواهد شد.

محسنی افزود: هیچ برداشتی از اقدامات دولت در آینده این قانون مشخص نیست و نمی شود با صراحت اظهار نظر کرد.

وی در پاسخ به سئوال ما درباره صدمات اجرای این قانون به اقشار آسیب پذیر جامعه گفت: اجرای این قانون ، کار بزرگی است و طبیعی است که تبعات آن در زندگی آحاد جامعه و فعالیت های اقتصادی بی تاثیر نخواهد بود.

محسنی اظهار داشت : آنقدر یارانه پرداخت کردیم که کشور بیش از این تحمل پرداخت یارانه ندارد و ممکن است مردم در یک سال ابتدای اجرای این طرح دچار مشکل شوند اما اگر آنچه که مصوب شده اجرا شود ، در سال های بعد ، در روندی قرار می گیریم که بهره وری ارتقا می یابد چون در صحنه رقابت قرار می گیریم.

وی یادآور شد: دولت هم مکلف است بار ناشی از افزایش قیمت ها را با ارتقا در کیفیت کاهش دهد.

نماينده نوشهر وچالوس گفت:دولت باید خودروهایی تولید کند که سوخت کمتری مصرف کنند.

 محسنی با اشاره به 30 درصد تلفات خط توزیع برق و 25 درصد هدر رفت آب تصفیه شده که مردم هزینه آن را پرداخت می کنند،گفت: دولت در این زمینه ها مکلف است تمهیداتی انجام دهد تا بار اضافی به دوش مردم نباشد.

وی با مثبت ارزیابی کردن اجرای قانون هدفمندی در طول پنج سال و مطابق آنچه که مصوب شده افزود: می توان گفت که اجرای این قانون اگرچه با شوک همراه است اما به مسیر تکاملی در همه ابعاد می رسیم.


  • شنبه 1 آبان 1389-0:0

    جناب آقاي دكتر محسني نماينده محترم مردم نوشهر و چالوس و كجور و كلاردست در مجلس شوراي اسلامي ، دريافت كاپ اخلاق از مجلس شوراي اسلامي نشانگر سكوت شما دربرابر تضييع حقوق شهروندان نوشهري و چالوسي و كجوري و كلاردشتي را به شما تبريك ميگوييم.آخه مرد حسابي همش داري به دولت گير ميدي بگو خودت براي مردم شهر و ديارت چيكار كردي؟

    • شنبه 1 آبان 1389-0:0

      محسنی عشق مازندنومه!!!!!!!

      • وكيل السلطنهپاسخ به این دیدگاه 0 0
        شنبه 1 آبان 1389-0:0

        خيلي فرق نمي كنه مردم بدونند يا ندونند چون دولت كار خودشو مي كنه!

        • جمع کثیری از مردم نوشهر چالوس کجور پاسخ به این دیدگاه 0 0
          پنجشنبه 29 مهر 1389-0:0

          از نماینده غیر فعال شهرمان تشکر می کنیم

          • پنجشنبه 29 مهر 1389-0:0

            حالا مگه اطلاع رسانی می شد چه اتفاقی می افتاد؟!طرح که داره اجرا میشه مردم ندونند بهتره- استرس بر اونها وارد میشه.شما مجلسیها هم جلسه غیرعلنی بذارید و به دولت نگید چیکار کردید!!!این به اون در

            • پنجشنبه 29 مهر 1389-0:0

              از نماینده فعال شهرمان تشکر می کنیم.مبین از نوشهر


              ©2013 APG.ir