تعداد بازدید: 2896

توصیه به دیگران 2

شنبه 22 آبان 1389-9:40

روحاني:مراقب وضعیت خود در انظار فرزندان باشید

امام جمعه بابل گفت: پدر و مادر بايد نیازمندی های جنسی خود را از یکدیگر برطرف کنند اما مبادا پدر و مادر پوششی را بر تن کنند که مناسب نگاه فرزندان نباشد-مبادا مادر همان لباسی را که در خلوت در کنار شوهر است، درمقابل فرزندانش بر تن کند.


بر اساس گزارش رسيده از دفتر امام جمعه بابل به مازندنومه،حجت الاسلام و المسلمین مجتبی روحاني  گفت در قرآن آمده که بعد ازترک اولی آدم و حوا که به آن درخت ممنوعه نزدیک شدند و از میوه آن خورند ناگهان لباس و پوشش آن ها فرو ریخت و مواضعی در بدن آن ها که به عورت انسان تعبیر می شود نمایان شد و آنها بلافاصله شروع کردند تا با برگ های درختان خود را بپوشانند.

 وي افزود: این آیه نشان از آن است که مسئله ی عفت و پوشش امری فطری برای بشر است و انسان فطرتا می خواهد که مواضع بدن خود را از نگاه افراد دیگر بپوشاند .

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل در بخش ديگري از اظهارت خودخاطرنشان کرد: این پدر و مادر هستند که باورهای فرزند را منحرف می کنند و زمینه نطفه این انحراف را در اولین گام در فرزند به وجود می آورند.

 وي افزود:حجابی که مادر انجام می دهد و نگاه خود را از افراد بیگانه حفظ می کند و از دیدن صحنه های آلوده در فیلم ها و مجلات و کتاب ها و ... امروز در جامعه متداول است پرهیز مي کند، فرزند با این مادر زندگی می کند و  می بیند که این مادر صحنه های عفاف  را رعایت می کند از او یاد می گیرد. آفرین بر آن مادرانی که با عفت خود زمینه گسترش فرهنگ عفاف را در دل فرزندان خود ایجاد می کنند.

امام جمعه بابل تصریح کرد: پدر و مادر بايد نیازمندی های جنسی خود را از یکدیگر برطرف کنند اما مبادا پدر و مادر پوششی را بر تن کنند که مناسب نگاه فرزندان نباشد.

وي افزود: فرزندان خردسال خود را کوچک نپندارید، نگویید او بچه است، او درک نمی کند، مبادا مادر همان لباسی که در خلوت در کنار شوهر است را درمقابل فرزندانش حتی بسیار خردسال بر تن کند.

روحاني گفت: قرآن می فرماید مواظب این صحنه باشید،صحنه حساسی هست، اگر خلاف عفت باشد بر دل فرزندان شما رسوخ می کند و با دست خود فرزندی غیر عفیف تربیت کرده اید.

اين استاد حوزه و دانشگاه گفت: قرآن سفارش اکید می کنند پدر و مادر در خانواده در مقابل فرزندان شان باید عفیف باشند و با این لباس ها و احیانا بدن نیمه برهنه در انظار فرزندان خودتان در محیط خانواده قرار نگیريد.

وي با اشاره به آیه 58 سوره نور اظهار داشت:خداوند مي فرمايد در منزل در سه نوبت فرزندان وقتی در اتاق شما وارد می شوند باید از شما اجازه بگیرند و به آنها اجازه ندهید سرزده وارد اتاق شما بشوند.

روحاني در توضيح اين سه نوبت گفت:اول در لحظه ای که شما لباس و پوشش مناسب ندارید،دوم قبل از نماز صبح ، هنگامی که موقع نیمروز است، و  سوم بعد از نماز عشاء موقع خواب .

وي افزود:این سه وقت، وقت پنهان شماست.البته این ها مربوط به فرزندان نابالغ است و هنگامی که فرزندان به حد بلوغ هم رسیدند باید از شما اجازه بگیرند و مراقب وضعیت خود در انظار فرزندان باشید.



    ©2013 APG.ir