تعداد بازدید: 4143

توصیه به دیگران 1

جمعه 28 آبان 1389-20:7

ادياني:انجمن هاي فرهنگي نبايد سياسي شوند

دکتر ادياني-نماينده مردم در مجلس- در همايش انجمن سوادکوه شناسي گفت: هویت ما سوادکوهی ها بخشی از هویت ملی ماست-ما به هویت سوادکوه افتخار می کنیم-ممکن است زاویه های داشته باشیم ولی یک دل و متحد هستيم-قول تامين آب آشاميدني سوادکوه را از مخزن سد لفور،از وزير نيرو گرفته ام.


 همایش انجمن سوادکوه شناسی،عصر پنج شنبه 27 آبان ماه با حضور برخي مسئولان، اعضای هیأت مدیره این انجمن و جمعي از علاقه مندان در سالن ارشاد زیراب برگزار شد.

به گزارش مازندنومه،دکترعلي ادیانی-نماینده مردم قائم شهر،سوادکوه،جويبار و کياکلا در مجلس- در اين همايش گفت :شرط لازم یا اصل لازم برای سلامت این جور انجمن ها سیاسی نشدن آن هست.

وي افزود: اگر اين انجمن هاي فرهنگي و هنري از چارچوب عدول کنند، به همان نسبت که زاویه زده شد از اصل خارج خواهند شد.

وي با تاکيد بر اين که این انجمن ها به عنوان اتاق فکر هر جمع و قبیله ای هستند،بيان داشت:این انجمن، سوادکوه شناسی است ولی دراصل انجمن هویت شناسی ایران است،چرا که هویت ما سوادکوهی ها بخشی از هویت ملی ماست.

وي ضمن اشاره به اين نکته که آنچه را که داشتیم،داریم و آنچه که باید داشته باشیم را باید مورد بررسی قرار دهیم،افزود:این مثلث هویت یک قوم و منطقه است.

ادیانی با بیان این مطلب که ما به هویت سوادکوه افتخار می کنیم گفت: هیچ گاه سوادکوه هویت دینی و ایمانی و ولایتمداری خود را از دست نداد و سوادکوهی ها پیوند نبوت و امامت و ولایت را یکجا گرفتند.

اين نماينده مجلس تاکيد کرد: انجمن سوادکوه شناسی باید با تدبیر عالمانه برای مسئولان تراز اول کشور ،استان و شهرستان نقشه راه تنظیم و در اختیار مسئولان قرار دهد.

ادياني با بيان اين که یکی از مباحثی که ما را تهدید مي کند اختلاف است، گفت:ممکن است زاویه های داشته باشیم ولی یک دل و متحد هستيم.

وي تصريح کرد:سوادکوه از نظر امکانات محروم است ولی دارای غنای فکری و علمی وعلمای فراواني است که باید از این ظرفیت ها به بهترین وجه استفاده شود.

به گزارش مازندنومه،عضو کميسيون انرژي مجلس با اشاره به اینکه کمبود و ناسالم بودن آب شرب شهرهای پل سفید، زیراب و شیرگاه از مشکلات جدی سوادکوهی هاست، گفت : در زمان آقای مهندس فتاح -وزیر وقت نیرو-مذاکره ای با ایشان داشتم و قول تامین آب آشاميدني شهرهای مذکور را از مخزن سد لفور از او گرفتم.

وي افزود:با آقای مهندس نامجو هم مذاکرات وهم مکاتباتی داشته ام و ايشان هم مجوز تامین آب را صادر کرده اند و الان هم عملیات اجرایی آن آغاز شده است.



©2013 APG.ir