تعداد بازدید: 3515

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 30 آبان 1389-17:31

دوباره روز مازندران

با 18 روز تاخير؛جشن مازندران ديار علويان عصر دوم آذر در ساري برگزار مي شود-وزارت ارشاد جشنواره شعر علوي امسال را فراموش کرد! 


به گزارش مازندنومه چند روز پس از انتقاد هادي ابراهيمي-معاون سياسي وامنيتي استاندار-از برگزار نشدن مراسم روز مازندران در 14 آبان ماه،اداره کل فرهنگ وارشاد استان تصميم گرفت در آستانه عيد سعيد غديرخم جشن بزرگ مازندران،ديار علويان را دوم آذرماه در مجتمع فرهنگي هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران برگزار کند.

بر اساس گزارش خبرنگار ما در اين مراسم از فعالان فرهنگ بومي استان تجليل خواهد شد و هنرمندان برجسته بومي به هنرنمايي خواهند پرداخت.

اين درحاليست که گفته مي شود مراسم روز مازندران به دليل نبود اعتبار کافي از تقويم ارشاد استان حذف شد،هر چند بنرهاي تبليغاتي آن آماده شده بود!

 به گزارش خبرنگار ما در مراسم دوم آذر از تنديس روز مازندران رونمايي و از تمامي ميهمانان با غذاهاي محلي پذيرايي خواهد شد.حضور همه خانواده ها هم آزاد اعلام شده است.


 اميري خواني ، اجراي آيين هاي سنتي، غديرخواني، بازي هاي محلي و ... جزو برنامه هاي اين جشن است.

هم چنين باخبر شديم جشنواره شعر علوي که هر سال به ميزباني مازندران و با تبليغات فراوان برگزار مي شد،امسال در سکوت کامل و در قواره يک همايش در چالوس برگزار مي شود.از بين شاعران مدعو به اين مراسم نام ايرج قنبري،افشين علا،مصطفي عليپور و مريم رزاقي از مازندران ديده مي شود که البته غير از خانم رزاقي بقيه شاعران در تهران زندگي مي کنند.

بر اساس شنيده هاي ما جشنواره(همايش) شعر علوي امسال،در اثر سهل انگاري وزارت ارشاد،از تقويم خارج و فراموش شده است!


  • نيسان پناهيپاسخ به این دیدگاه 0 0
    دوشنبه 1 آذر 1389-0:0

    با سلام به شما
    اگر بخواهيم يك آسيب شناسي سرانگشتي از حوزه فرهنگ و هنر مازندران با توليت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي داشته باشيم، با عنايت به تغافل بسياري از مديران مربوطه در اين امر و ساده انگاري مسايل فرهنگي استان كه به نتايج اسف باري در سطح استان انجاميده است بر هدر رفتن بودجه هاي تخصيصي بايد تاسف خورد و از اجراي برنامه هاي بسيار نازل و بي كيفيت - بجز چند برنامه محدود استاني و كشوري كه آنهم قضاياي زيادي دارد - ناليد.
    متاسفانه رسالت فرهنگي اين نهاد معظم به هيچ گرفته شده و نتيجه ي آن به هرز رفتن جوانان و نوجوانان اين استان است و بدون اينكه جامعه ديده شود و يا برنامه ريزي هاي دقيق در اين امر صورت گيرد ... آقايان ساز خود را مي زنند و باري به هر جهت به پيش مي تازند ...
    اين بار كج كي به زمين بخورد ديري نخواهد پاييد .. اما به راستي چرا مازندران بايد اينگونه شود؟


    ©2013 APG.ir