تعداد بازدید: 2226

توصیه به دیگران 3

سه شنبه 2 آذر 1389-9:53

تعارف ها کنار

...رئیس اسبق دانشگاه مازندران می گفت: در سفر سال 74 مقام معظم رهبری به استان ، استاندار وقت توصیه می کرد زیاد از کمبود ها و مشکلات نگوئید که خاطر آقا مکدر می شود!(يادداشتي از ايرج نياز آذري،روزنامه نگار-بابل)


 استان مازندران در تدارک سومین دور سفر ریاست محترم جمهوری و هیات وزیران است. وظیفه همه ما این است تا از مهمانان خود به نیکی پذیرایی کنیم،چون مهمان حبیب خداست و مازندرانی ها هم به مهمان نوازی شهره اند.

 از سویی مقدمات سفر سوم ریاست جمهوری با صد ها ساعت جلسه و کار کارشناسی از ماه ها قبل در استانداری و دستگاه های اجرایی آغاز شده و ماحصل این نشست ها در قالب بسته های فرهنگی و اجرایی در کارگروه های مختلف بحث و بررسی می شود.

 امیدواریم سفر دولت محترم موجب تحرک و پویایی اجرایی و فرهنگی در استان مازندران شود اما حق مردم مازندران است در کنار ارائه گزارش هاي دولتی خواسته ها و مشکلات مردمی از طریق رسانه های گروهی منعکس شود.

 متاسفانه حجب و حیای خاص مازندرانی ها مانع از بیان صریح و شفاف تنگناها می شود و مسئولان اجرایی به دلیل ملاحظات خاص و اقتضای مشاغل مدیریتی شاید نتوانند همه مشکلات و تنگناهای استان به ویژه تحقق نيافتن مصوبات اصلی دور اول و دوم سفر را به آقای رئیس جمهور انتقال دهند.

 اما مطبوعات، سایت های خبری و خبرگزاری ها به واسطه رسالت خطیر و مردمی که دارند می توانند و بایسته است با جریان سازی رسانه ای عوامل توسعه نیافتگی و موانع آن را از طرق مختلف پوشش دهند.

بیان مشکلات و کاستی های موجود نافی خدمات نظام نیست بلکه بیان واقعیت های محیطی است که انتظار می رود دولتمردان در رفع آنها بکوشند و حداقل در اجرای مصوبات و تعهدات قبلی خویش راسخ و جدی باشند.

رسانه های گروهی استان باید رسالت تاریخی خود را در طرح مشکلات و کمبود ها به صورت علمی و کارشناسی و از طریق جذب مقالات استادان دانشگاه ها و صاحب نظران ایفا نمایند.

رئیس اسبق دانشگاه مازندران می گفت: در سفر سال 74 مقام معظم رهبری به استان ، استاندار وقت توصیه می کرد زیاد از کمبود ها ومشکلات نگوئید که خاطر آقا مکدر می شود! در صورتی که شخص مقام معظم رهبری از طریق دفترش در پی کشف مشکلات و محرومیت های استان زیر برگ های سبز بود. ( تعبیر به مضمون معظم له)

مدیران استان نیز باید تعارف و مصلحت های بی اساس سازمانی را کنار بگذارند و در طرح مطالبات مردم صریح الهجه باشند تا حق مردم مازندران ضایع نشود که اگر برای حفظ موقعیت و میز خود حقایق را نگویند به مردم و آینده استان خیانت و ظلم می کنند.

 از دولت محترم هم انتظار می رود با توجه به ظرفیت های توسعه مازندران در بخش صنعت، کشاورزی، و توریست به طرح های زیربنایی اهمیت خاصی بدهد تا جریان توسعه در مازندران شتاب مضاعفی بگیرد.

همکاران محترم مطبوعاتی هم با درک شرایط حساس استان و با یادآوری همیاری مردم مازندران در سالهای پس از انقلاب و دفاع مقدس از رئیس جمهور و وزرا و نمایندگان اعزامی به شهرستان ها بخواهند برای توسعه استان توجه ویژه ایی مبذول دارند.

خوشبختانه دراین راستا ائمه محترم جمعه، نمایندگان مجلس ، اعضای شوراها و برخی رسانه های مکتوب و مجازی گام های ارزشمندی در طرح مطالبات و مشکلات برداشته اند.

و امیدواریم این قدم ها با همراهی مسئولان استان و عنایت ویژه هیات محترم دولت به توسعه استان و کاهش مشکلات منجر شود.

 از شورای اطلاع رسانی و شورای روابط عمومی استان هم انتظار می رود طی کتابچه ای مطالب سایت ها ، خبرگزاری ها و مطبوعات را که مطالبات افکار عمومی در آن منعکس شده به استحضار مقامات کشوری به ویژه رئیس جمهور محترم برسانند.

 در پایان ضمن تاکید بر استقبال گرم و صمیمی از دولتمردان به ویژه رئیس جمهوری از فعالان مطبوعاتی انتظار می رود صادقانه، دلسوزانه و کارشناسانه زبان گویای مردم مازندران باشند.

ايميل نويسنده: (irajniaz@yahoo.com)


  • جمعه 5 آذر 1389-0:0

    جناب آقای آذری عزیز
    تا انجایی که بنده به عنوان یک فعال عرصه رسانه خبر دارم دوستان دربه در به دنبال پروژه برای افتتاح می گردند تا یکجوری سفر را ختم به خیر کنند حالا شما می فرمایید آقایان واقعیت ها را انطور که هست نشان دهند!
    خدا گواه است دوستان ما در مجموعه استان هیچ حرفی برای گفتن ندارند شما شاهد خواهید بود که بعد از سفر هم هیچ اتفاقی باری توسعه استان رخ نمی دهد چرا که آقایان هیچ اتفاق نظری برای توسعه آن متصور نیستند و هرکسی ساز خودش را کوک می کند.
    نزدیک به 6سال از عمر دولت فعلی می گذرد شما که خودتان خبر دارید اتفاقی نیفتاده....

    • سه شنبه 2 آذر 1389-0:0

      چرا مدیران باید از طرح مسایل خجالت بکشند؟آیا می ترسند میزشان گرفته شود؟مئدیری که جرات گفتن حقایق را ندارد بهتر است برود.

      • سه شنبه 2 آذر 1389-0:0

        آقاي نياز طوري از جريان توسعه مازندران با كلمه "شتاب مضاعف" گفتي كه هر كسي نداند فكر مي كند يك ماشين سريع السير مي باشد كه مي خواهد فوق سريع باشد مثل اينكه يادتان رفته رشد اقتصادي مازندران صفره


        ©2013 APG.ir