تعداد بازدید: 3055

توصیه به دیگران 33

چهارشنبه 17 آذر 1389-22:23

زندگی خبرنگاری ، زندگی فوتبالی

...اگر خبرنگاری جزء مشاغل سخت و زیان آور است پس چرا پول های میلیاردی در فوتبال می چرخد؟( یادداشتی از محمدحسین ملایی کندلوسی، خبرنگار – نوشهر)


 روزنامه نگار واژه اي کاملا نام آشنا برای همگان است و جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب می شود و از همین رو هریک سال فعالیت در حرفه خبرنگاری را یکسال و نیم به حساب آورده اند تا از این رهگذر مرهمی بر رنج ها و سختی های کار خبرنگاری باشد.

زندگی یک خبرنگار پر از فراز و نشیب است و در این بین زندگی خبرنگاران شهرستانی فراز و فرودهای به مراتب بسیار سخت تري دارد.

در زندگی خبرنگاری عشق و علاقه حرف اول را می زند اما باید دانست که خبرنگاران نیز انسان هستند و آنها نیز برای گذران امور زندگی خود به درآمد کافي نیاز  دارند تا بتوانند با آن یک زندگی معمولي را اداره کنند.

تا آنجایی که نگارنده مي دانم هرگز خبرنگاری را ندیدم که تنها از راه همين حرفه بتواند زندگی خوب و بی دغدغه ای را برای خود و خانواده اش فراهم کند.

این موضوع در باره خبرنگاران شهرستانی به مراتب بسیار بیشتر صدق می کند، به گونه ای که یک خبرنگار شهرستانی اگر بخواهد تنها از همين راه امرار معاش کند وضعیت سختی را باید تحمل کند و می کند، چرا که حقوق و مزایای ثابتی ندارد.

حال علامت سوال بزرگی که در ذهن نقش می بندد این است که چرا و چگونه پول های میلیاردی در دنیای فوتبال به راحتی دست به دست می شود؟ فوتبالی که در طول چند سال گذشته همواره سیر نزولی داشته است!

 یک بازیکن دسته چندمی که بعضا حتی در لیست 18 نفره تیم خود هم قرار نمی گیرد به راحتی چندین میلیون تومان پول می گیرد و از امکانات رایگان مانند تغذیه در سطح عالی، پزشک ، خانه ، البسه ورزشی گران قیمت،مسافرت های خارجی و ... برخوردار می شود و حتی اگر به او نازک تر از گل گفته شود، به جاهاي مختلف شکایت می کند تا مبلغ میلیونی خود را تمام و کمال دریافت کند!

اين در حاليست که شاید حتی یک دقیقه هم برای تیم باشگاهی خود بازی نکرده باشد اما قطعا از کلیه امکانات رفاهی که باشگاه در اختیارش قرار داده است برخوردار بوده است.

 باید پرسید مگر خبرنگاران خصوصا خبرنگاران شهرستانی چه چیزی از فوتبالیست ها کمتر دارند که باید همواره در سختی و رنج زندگی کنند، در حالی که همواره سعی و تلاش شان اطلاع رسانی به موقع و ارايه کار مطلوب بوده است؟اگر خبرنگاری جزء مشاغل سخت و زیان آور است پس چرا پول های میلیاردی در فوتبال می چرخد؟

البته این بدان معنا نیست که خبرنگاران همچون فوتبالیست ها پول های آن چنانی بگیرند بلکه تدبیری اندیشیده شود تا خبرنگاران که تنها حرفه آنها همين است از حقوق و مزایای خوبی بهره مند شوند و برای امرار معاش زندگی خود دچار گرفتاری و سختی ها -در کنار سختی های شغل خبرنگاری- نشوند.

 چه بسا استعدادهای بسیار گران بهایی در بین خبرنگاران وجود دارد که بعضا به علت نداشتن امنیت اقتصادی دست از خبرنگاری کشیده و به کار دیگری مشغول شده اند.

ايميل نويسنده: (mazandnews@yahoo.com)



    ©2013 APG.ir